برگزاری دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان رومشکان

دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور اعضاء ستاد در محل فرمانداری تشکیل شد. در این جلسه فرماندار رومشکان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در جلسه، ضمن تشریح ابعاد اقتصاد مقاومتی و مزیت های آن،  به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و افزود: اقتصاد مقاومتی و حل مسائل […]

index

دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور اعضاء ستاد در محل فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه فرماندار رومشکان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در جلسه، ضمن تشریح ابعاد اقتصاد مقاومتی و مزیت های آن،  به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و افزود: اقتصاد مقاومتی و حل مسائل اقتصادی مطلب جدیدی نیست و از چند سال پیش یکی از موضوعات مهم و دغدغه های رهبری بود و موضوعی نیست که ایشان بدون پیشینه نظری آن را مطرح کرده باشند کما اینکه بحث اقتصاد مقاومتی به انحاء مختلف در کشورهای دیگر مطرح و نتیجه بخش بوده است.

آقای محمدی نژاد در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی به مفهوم حصار کشیدن به دور کشور و قطع ارتباط با دنیا نیست بلکه مقاوم سازی و مصون سازی کشور در مقابل بحرانها و تحریم های دشمن است، فرماندار رومشکان در بحث اهمیت اقتصاد مقاومتی به حضور وزیر محترم کشور در رأس ستاد فرماندهی استان لرستان اشاره و تأکید کرد: مدیران شهرستانی با پیگیری و ارتباط با ادارات کل مربوطه طرح های اولویت دار حوزه خود را پیگیری نمایند تا بتوانیم از فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را داشته باشیم.

فرماندار در ادامه به تعطیلی و فعالیت زیر ظرفیت واحدهای تولیدی شهرستان اشاره و اظهار کرد: باید از ظرفیت های موجود استفاده و زمینه احیاء آنها فراهم شود و در این خصوص کم کاری مدیران شهرستان پذیرفته نخواهد شد. ایشان در ادامه به مصوبه برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از سد سیمره در دولت قبل اشاره و خواستار پیگیری جدی موضوع توسط مدیر آب منطقه ای شهرستان شد.

فرماندار رومشکان در پایان اهداف اقتصاد مقاومتی را مقاوم سازی اقتصاد کشور، رفع بحران و جلوگیری از تکانه ها، ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده، استفاده بهینه از ظرفیتهای نو، کاهش وابستگی به نفت، استقلال در سه حوزه استراتژیک غذا، دارو و مسائل نظامی برشمردند و از همه مسئولین خواستند که تا جایی می توانند برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نهایت تلاش و اهتمام را داشته باشند.