سرخط خبرها
امروز: دوشنبه, ۲ مرداد , ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۸:۱۸آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ ،‌ ۰۴:۱۱
۱۳ خرداد ۱۳۹۵در ۵:۲۹ ق.ظ تعداد بازدید: 551 بازدید کد خبر:57329 چاپ خبر

با ممنوع التصویری نمی توان کسی را محدود کرد/ سفره انقلاب برای همه است

0

کشکان – سید حسن خمینی معتقد است: «امروز نمی توان با ممنوع التصویری و ممنوع السخن کردن کسی را محدود کرد. این کار در این دوره با توجه به وسعت ارتباطات مسخره است.» او این مطلب را در برنامه تلویزیونی نگاه یک مطرح کرد. نوه امام خمینی (ره) در سخنان خود از تحریف امام خمینی […]

۲۰۱۶۰۶۰۲۰۰۵۶۱۲cb-0

کشکان – سید حسن خمینی معتقد است: «امروز نمی توان با ممنوع التصویری و ممنوع السخن کردن کسی را محدود کرد. این کار در این دوره با توجه به وسعت ارتباطات مسخره است.»

او این مطلب را در برنامه تلویزیونی نگاه یک مطرح کرد. نوه امام خمینی (ره) در سخنان خود از تحریف امام خمینی انتقاد کرد.

گزیده سخنان سید حسن خمینی را در ادامه می خوانید:

اگر می خواهیم مسیر انقلاب اسلامی ادامه پیدا کند، سه گانه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را نباید فراموش کنیم.

دینداری تنها به شریعت و حفظ ظواهر محدود نمی‌شود. گاهی به محض اینکه می‌گوییم دینداری، سخن از حجاب و نماز و روزه مطرح می‌شود اما دینداری تنها اختلاط زن و مرد نیست، دینداری یعنی مردمداری، ظلم‌ستیزی و اینکه کسانی حق دیگران را در جامعه نخورند.

دینداری یعنی در جامعه فقر نباشد و مردم بتوانند آزادانه و بدون ترس از کسی، سخن بگویند.

خواسته های مردم ایران از مشروطه به این سو سه خواسته کلیدی شامل استقلال آزادی و دین داری بوده است.  جامعه ما در قاجار به هیچ عنوان قابل دفاع نیست به ویژه در زمان ناصر الدین شاه که رو به اضمحلال بود. قاجارها قرض می گرفتند و به سفر میرفتند. تاریخ نویسان میگویند قبل از سفرهای او ما یک احترامی در جهان داشتیم ولی این ها را که دیدند حیثیت مان رفت.

آزادی از خواسته های مردم ایران است. استبداد سلطنت به شدت مورد نفرت مردم ایران است. دوره قاجار یک دوره به شدت استبدادی است. در دوره مظفرالدین شاه ایران چیزی به نام استقلال ندارد و تصمیمات در سفارت خانه ها گرفته میشود.

متاسفانه حرکت ها از مشروطه به این سو تماما یک بعد را دارد دو بعد دیگر به آن توجه کمتری شده است. مثلا در مشروطه توجه به استبدادستیزی است اما می بینیم که بزرگان ما در سفارت انگلیس می نشینند و تحصن میکنند و توجه به ضربات به دین داری نمی کنند که ناشی از تولد یک روشن فکری بیمار است.

انقلاب اسلامی تلاقی سه خواسته تاریخی ماست، این که امام پرچم آینده و دیروز ماست یعنی هم دیروز رهبر ماست هم فردا به این دلیل است که این سه گانه تاریخی را همزمان دنبال می کند. یعنی در اثر انقلاب اسلامی به دنبال هر سه اینها هستیم.

در حال حاضر در بعد سیاسی استقلال داریم ولی در بعد فرهنگی باید تلاش بیشتری داشته باشیم. در بعد آزادی هم همین طور.

ما تا می گوییم دین به شریعت و ضوابط شرعی می رسیم، این درست نیست. در عین حال بعضی ها عوامانه می گویند می بخور منبر بسوزان مردم آزاری نکن.

ما می گوییم نه می بخور نه منبر بسوزان نه مردم آزاری کن. حجاب قطعا جزو دین است. اما اصل دین ظلم ستیزی است. دین یعنی فقر نباید باشد. یعنی در جامعه همه باید بدون ترس سخن بگویند یعنی همه باید بتوانند در معیشت خوب و راحت زندگی کنند. این معنویتی است که خواسته تاریخی ماست.

برخی میگویند من متولد نجفم، اما من متولد قم هستم و گاهی ته لهجه ی قمی من مشخص می شود

سفره انقلاب برای همه است. همه بنشینند اما جای دیگران را تنگ نکنند. بعضی قبل انقلاب در نهضت نبودند و موقع پلو آمدند سر سفره نشستند!

سیدحسن خمینی در بخش دیگری از صحبت های خود لبخند زد و گفت: من سال های زیادی است که به تلویزیون نیامده ام و حالا شما ناپرهیزی کردید و ما بعد سالها آمدیم در تلویزیون این است که از پشت صحنه دائم به بنده اشاره می کنند که درست بنشینم.

علم مبازره انقلاب در ابتدا در مقابله با اسرائیل است. یعنی آغازین حرکت های انقلاب اعتراض به ذلتی است که جامعه اسلامی و ایران ستم شاهی به آن تن داده است. یعنی عزت نباید فراموش شود . پیام استقلال و آزادی همین عزت است.  کشوری که استقلال ندارد، عزت ندارد.

ذلت به این معنی نیست که فردا تیر و تفنگ برداریم و همه را بزنیم. معنی اش این است که ملت از روی ترس تصمیم نگیرد بلکه از روی مصلحت تصمیم بگیرد . جمله مرحوم مدرس تکان دهنده است وقتی  روس ها التیماتوم می دهند، ایشان می گوید از ترس مرگ نباید خودکشی کنیم ولی این به این معنی نیست که مصلحت اندیشی نکنیم.

همین شما از ترس من و سازمان یا اینجا نیامده اید بلکه از مصلحت خودتان آمدید یعنی کسی نباید برای ما تصمیم بگیرد.

بحث اسرائیل بحث جدی عزت ستیز در جهان است. دومین مساله کاپیتولاسیون است. یک نوع فروش عزت ایرانی است. سومین مساله مساله انجمن های ایالتی و ولایتی است . امام می گوید اینها مرتجع هستند. میگوید در جامعه ای که مردان آن حق رای ندارند به زنان می خواهید حق رای بدهید.

انقلاب از سال ۴۲ به دنبال عزت اسلامی است یعنی دینداری، عزت ملی یعنی استقلال و آزادی را فریاد بزند. علت اینکه مورد اقبال قرار می گیرد، همین است.

در تاریخ ما آخوند زیاد بوده مرجع هم زیاد بوده و سید خوشگل هم زیاد بوده چرا مردم عاشق امام شدند.

امام خواسته ها و سعادت آنها را نمایندگی می کرد. امام نه خاستگاه طبقاتی خاصی داشته نه از آریستوکراسی قاجار بوده بلکه یک مدرس در قم بود که شاگردان به او عشق می ورزیدند و نمایندگی چیزهایی را کرده که مردم فکر می کردند اینها سعادت آنهاست.

امام با وجود قاطعیتی که داشت به شدت عاطفی بود، ایشان به سرعت تحت تاثیر قرار می گرفت و این رابطه امام و امتش دو سویه و ناشی از صداقت بود.

امروز ارتباطات پیشرفت زیادی کرده که در زمان انقلاب این چنین نبود. در زمان انقلاب یک رادیو بود اما امروز ارتباطات گسترده شده و هیچ چیز را نمی توان پنهان کرد. امروز نمی توان با ممنوع التصویری و ممنوع السخن کردن کسی را محدود کرد. این کار در این دوره با توجه به وسعت ارتباطات مسخره است.

خدا را شکر امروز یاران نزدیک امام هنوز در قید حیاتند و از ایجاد برخی تحریف ها جلوگیری می کنند.

تحریف ناخواسته یعنی نگاه کاریکاتوری کردن. این بدان معناست که یک بعدی را از آن اندازه ای که دارد، بزرگتر ببینید . آن جایی تحریف خطرناک است که یک بعد را پررنگ تر از ابعاد دیگر بکنیم.

برای مثال اگر ما مردم مردم کنیم و ولی اصل و تاثیر دین را در انقلاب ایران فراموش کنیم این سرآغاز تحریف ناخواسته است که مقابله با آن سخت است.

اگر من بگویم امام نگفته ما چیزی به نام مردم داریم شما می گویید اینجا گفته است. اگر بگویم اصلا نگفته ولایت فقیه شما نشان می دهید و می گویید اینجا گفته است. اما گاهی شما می گویید امام به یکی بیشتر از دیگری اولویت داده  است.

مشکل امروز ایران تحریف های از این سنخ است، این تحریف را همه میکنند, دشمن میکند، دوست هم میکند. دشمن نفی میکند اما دوست بعدی را از بعد دیگر پر رنگ تر میکند و این زمینه ساز تحریف ناخواسته است.

او در پایان ابزار امیدواری کرد که شاهد صدا و سیمای بازتری باشیم.

 

 

برچسب‌ها

بیان دیدگاه

عکس/ فیلم/ صوت
«کافه کشکان»
تبلیغات و پیام ها
سایت های مرتبط