جلسه ی شورای آموزش و پرورش و ستاد پشتیبانی نهضت سوادآموزی کوهدشت برگزار شد+ تصاویر

جهانیان شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه را بحرانی قلمداد نمود و ادامه داد: گسست بین فرزندان، خانواده ها و مساجد این معضلات را ایجاد نموده است. مساجد می توانند نقش مهمی در زمینه پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان داشته باشند چرا که مساجد نقش مهمی در تاریخ ایران داشته اند.

جلسه ی شورای آموزش و پرورش  و ستاد پشتیبانی نهضت سوادآموزی کوهدشت با حضور فرماندار و شهردار، مدیر و معاون پشتیبانی آموزش و پرورش و دیگر اعضای این شورا صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری کوهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کشکان، در این جلسه برخورداری مدیر آموزش و پرورش کوهدشت در خصوص مصوبه جلسه قبل با موضوع رفع مشکل فضای آموزشی در شهرک امام خمینی (ره) این شهرستان گفت: ۶ مدرسه غیردولتی برای رفع موقت مشکل در سال تحصیلی پیش رو ساماندهی می شوند و حل ریشه ای مشکل موکول به همکاری و حمایت نهادهای فرمانداری و شهرداری است.

همچنین اعضای شورا در این جلسه در ارتباط با برنامه ریزی برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، فضاسازی مناسب مدارس و جزئیات اعزام کاروان زیارتی مرقد مطهر امام (ره) به بحث و تبادل نظر پرداختند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه چگونگی ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان در پایگاه های در نظر گرفته شده بود که باعث طرح مباحث مختلف و تضارب آراء حاضرین در جلسه شد. در این خصوص برخی اعضا نظرات خود را در خصوص ضرورت ایجاد جذابیت در پایگاه های اوقات فراغت و چگونگی جذب دانش آموزان به آن ها مطرح نمودند و بر فرهنگ سازی در این ارتباط تأکید شد.

جهانیان فرماندار کوهدشت طی سخنانی در این جلسه ضمن تشکر از مجموعه آموزش و پرورش شهرستان و گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد آن را آغازگر حرکت نوین انقلاب عنوان کرد و فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

فرماندار کوهدشت در خصوص نبود فضای آموزشی در شهرک امام (ره) این شهرستان گفت: به منظور حل اساسی مشکل با حضور و بازدید مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان همچنین رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان چاره اندیشی شود.

وی عنوان داشت: ۱۸ دستگاه فرهنگی کشور در بودجه های سنواتی بودجه مستقیم فرهنگی دارند. با این وجود از مقام معظم رهبری گرفته تا عموم شهروندان از اقدامات فرهنگی ناراضی هستند. هنر مدیران این است که با وضع موجود و کمبود اعتبارات کارها را پیش ببرند.

جهانیان شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه را بحرانی قلمداد نمود و ادامه داد: گسست بین فرزندان، خانواده ها و مساجد این معضلات را ایجاد نموده است. مساجد می توانند نقش مهمی در زمینه پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان داشته باشند چرا که مساجد نقش مهمی در تاریخ ایران داشته اند.

جهانیان افزود: ضعف خانواده ها در اطلاع از جزئیات فضای مجازی یکی از خلأهاست. در این زمینه فرزندان جلوتر از خانواده ها هستند.

وی همچنین ایجاد جذابیت در فعالیت های اوقات فراغت را ضروری دانست و بیان داشت: به عنوان مثال می توان از روحانیون برای تدریس دروس و رشته های هنری مثل موسیقی و خوشنویسی استفاده کرد.

وی در پایان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از دیگر ضرورت های پیش روی دستگاه های دولتی دانست و افزود: کارمندان می توانند در در وقت های اضافی اداری کتاب بخوانند.

مسئول نهضت سوادآموزی کوهدشت در این جلسه به بخشنامه هیأت دولت اشاره کرد که مطابق آن اخذ گواهینامه رانندگی و تمدید آن، پروانه کسب و عضویت در نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی منوط به اخذ مدرک باسوادی شده است.

گفتنی است در این جلسه عباس نورمحمدی کارشناس مشارکت های آموزش و پرورش کوهدشت به عنوان دبیر جدید شورای آموزش و پرورش این شهرستان معرفی شد.

IMG_20160601_102059

IMG_201160601_102551 IMG_20160601_102007 IMG_20160601_101941

 

گزارش و عکس: مهدی دوست محمدی