چرخ کشت و صنعت لرستان پس از سال ها به حرکت درآمد/ حضور وزیر جهاد کشاورزی در خرم‌آباد/ احیاء با نام جدید

وزیر جهاد کشاورزی، محمود حجتی عصر چهارشنبه پنجم خردادماه مجتمع کشت و صنعت لرستان را با نامی جدید افتتاح کرد. به گزارش کشکان، بیش از ده سال است مجتمع کشت و صنعت لرستان تعطیل شده است و حالا در دوره‌ی دولت تدبیر و با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار عرب‌تبار، عبداله الحی و با نام جدید شرکت کشت […]

IMG_20160525_154638

وزیر جهاد کشاورزی، محمود حجتی عصر چهارشنبه پنجم خردادماه مجتمع کشت و صنعت لرستان را با نامی جدید افتتاح کرد.
به گزارش کشکان، بیش از ده سال است مجتمع کشت و صنعت لرستان تعطیل شده است و حالا در دوره‌ی دولت تدبیر و با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار عرب‌تبار، عبداله الحی و با نام جدید شرکت کشت و صنعت و گردشگری فجر صبا لرستان شروع به کار می‌کند.
در حال حاضر و بر مبنای گزارشی که یکی از متولیان مدیریتی این مجموعه چند روز پیش به وزیر کشور ارائه داد ۴۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و اگر این مجموعه به دوران طلایی خودش بازگردد اشتغالزایی مستقیم آن یک هزار و ۵۰۰ نفر خواهد بود.

IMG_20160526_003416
کشت و صنعت لرستان در سال ۵۴ افتتاح شد و بر مبنای زنجیره‌ی تولید چرم و گوشت و فرآورده‌های گوشتی و همچنین تولید نخ طراحی شد.
گفتنی است احیاء کامل این مجموعه به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و در حال حاضر احیاء و شروع به کار از نوع مقدماتی است. ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان تاکنون عبداله الحی برای احیاء این مجتمع بزرگ سرمایه‌گذاری کرده است.
وزیر جهاد کشاورزی در آیین شروع به کار رسمی کشت و صنعت گفت:«این مجتمع از مجتمع‌های موفق کشاورزی در آینده خواهد بود و ظرفیت آنرا دارد که بیش از هزار نفر اشتغالزایی کند».
گفتنی است در این مجموعه همچنین تولیدات گلخانه‌ای و پرورش درختانی چون انار و انجیر نیز کلید خورد است و البته هنوز بخش‌هایی چون کشتارگاه صنعتی افتتاح نشده است و چنانچه گفته شد رسیدن به مرحله‌ی کامل احیاء دوران طلایی زمان بیشتری می‌طلبد.