۱۱۰ نقطه‌ی بحرانی آتش‌سوزی در جنگل‌های استان/ بیشترین آتش‌سوزی‌ها در شهرستان کوهدشت بوده است

– ۱۱۰ نقطه‌ی بحرانی آتش‌سوزی در جنگل‌های استان – بیشترین آتش‌سوزی‌ها در شهرستان کوهدشت بوده است – از بین رفتن ۱۷ هزار هکتار از جنگلها و مراتع استان در چند سال گذشته – ۱۸ میلیارد تومان خسارت در سال ۹۴ در سال ۹۴ تعداد ۱۱۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان لرستان رخ داده […]

IMG-20150813-WA0003

– ۱۱۰ نقطه‌ی بحرانی آتش‌سوزی در جنگل‌های استان
– بیشترین آتش‌سوزی‌ها در شهرستان کوهدشت بوده است
– از بین رفتن ۱۷ هزار هکتار از جنگلها و مراتع استان در چند سال گذشته
– ۱۸ میلیارد تومان خسارت در سال ۹۴

در سال ۹۴ تعداد ۱۱۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان لرستان رخ داده است.
این گفته‌ی مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان، شیرزاد نجفی است. بر اساس گفته‌های وی از سال ۸۶ تا ۹۴ نیز ۱۷ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان لرستان به علت آتش‌سوزی از بین رفته‌اند. همچنین در سال ۹۴ براثر آتش‌سوزی‌های رخ داده در جنگل‌ها و مراتع استان ۱۸ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

پایگاه دائمی اطفاء حریق در منطقه‌ی بام خرم‌آباد در حال ساخت است و برای ساخت کامل این پایگاه هشت میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
نجفی خبر داده است: «در کل استان لرستان تعداد ۱۱۰ نقطه‌ی بحرانی در زمینه‌ی آتش‌سوزی جنگل و مرتع وجود دارد و در سال ۹۴ نیز بیشترین تعداد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان لرستان در شهرستان کوهدشت بوده است».
کمبود نیروی حفاظتی، صعب‌العبور بودن مناطق آتش‌سوزی و نیز نبود بالگرد ویژه‌ی آتش‌نشانی از مهم‌ترین مشکلات در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان لرستان است.
چندی پیش نیز جلسه‌ی ستاد بحران استان لرستان تشکیل شد و بر آمادگی فرمانداران استان برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در فصل گرما تأکید شد.

مرجع: کانال تلگرامی خبری چکیده خبر