شرایط مطلوبی برای جهش اقتصادی لرستان مهیا است

امیدواریم مردم استان همراه مسئولان همکاری کنند تا با مشارکت و خدمت رسانی دستگاهها و کمترین فرصت سوزی، لرستان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصادی مقاومتی، الگوی مطلوبی برای سایر استانها باشد.

IMAGE635875410815651016

وزیر کشور گفت: ظرفیت های طبیعی و انسانی و موقعیت های خاص لرستان شرایط خوبی برای جهش بزرگ اقتصادی این استان مهیا کرده است.

به گزارش کشکان، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جریان سفر به لرستان در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم مردم استان همراه مسئولان همکاری کنند تا با مشارکت و خدمت رسانی دستگاهها و کمترین فرصت سوزی، لرستان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصادی مقاومتی، الگوی مطلوبی برای سایر استانها باشد.
وی اظهار کرد: سه استان برای الگوی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده که لرستان یکی از این استان ها است که در دولت و قرارگاه اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است.
وزیر کشور افزود: برای سایر استانها اختیارات خاص به وزیر کشور داده شده که با هماهنگی مسئولان استان ها برای شناسایی عوامل و موانع و تصمیم گیری در این راستا اقدام می شود.
وی ابراز امیدواری کرد استان های کشور به ویژه سه استان پایلوت به اقتصاد مقاومتی مد نظری رهبر معظم انقلاب دست یابند.
وزیر کشور پس از ورود به لرستان، برای بازدید از مجتمع کشت و صنعت راهی این مجتمع واقع در ۱۵ کیلومتری جاده خرم آباد – کوهدشت شد.
همچنین بازدید از برج های دوقلو ( طرح در دست ساخت) خرم آباد از دیگر برنامه های رحمانی فضلی اعلام شده است.
قرار است وزیر کشور در جلسه های ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان نیز سخنرانی کند.
طرح احداث مجتمع تجاری مسکونی برج های دوقلو در دولت یازدهم آغاز و تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
علاوه بر پارکینگ، فضای ورزشی با مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع در این مجتمع در نظر گرفته شده و در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این طرح دارای ۲۳ هزار مترمربع ظرفیت تجاری و ۱۰ هزار متر مربع ظرفیت رفاهی ،تفریحی و گردشگری است.
ساخت برج های دوقلو خرم آباد بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که اجرایی شدن آن نمونه ای از حضور سرمایه گذار و رونق سرمایه گذاری در سطح استان لرستان است چرا که این طرح دارای مولفه های مبلمان شهری ،اشتغالزایی ،شادابی در محیط شهر و شاخص های فرهنگی و توسعه شهری است.
مجتمع کشت و صنعت لرستان نیز یکی از طرح های تعطیل شده لرستان بود که بدهی آن به بانک با تلاش دولت اعتدال و جذب سرمایه گذار خارجی پرداخت شد.
به گفته بازوند استاندار لرستان، بدهی های این مجتمع به بانک رقمی معادل ۱۲۵ میلیارد ریال بوده است که سرمایه گذار این طرح ضمن پرداخت بدهی های معوق مجتمع، سرمایه گذاری مناسبی را برای تبدیل این مجموعه به یک مجتمع اقتصادی فعال و موفق انجام داده است.