تقدیر رییس کل دادگستری لرستان از مدیر کل بهزیستی به دلیل پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی استان

جلسه پیشگیری از وقوع جرم، با حضور مدیران کل دادگستری، بهزیستی و سایر دستگاه های مرتبط به منظور بررسی و کنترل آسیب های اجتماعی در دادگستری استان برگزار و از خدمات و فعالیتهای بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تقدیر شد. به گزارش کشکان، جلسه پیشگیری از وقوع جرم با حضور ” جعفر […]

Untitled-1

جلسه پیشگیری از وقوع جرم، با حضور مدیران کل دادگستری، بهزیستی و سایر دستگاه های مرتبط به منظور بررسی و کنترل آسیب های اجتماعی در دادگستری استان برگزار و از خدمات و فعالیتهای بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تقدیر شد.

به گزارش کشکان، جلسه پیشگیری از وقوع جرم با حضور ” جعفر بدری”رییس کل دادگستری ” اسداله حیدری” مدیرکل بهزیستی ” حمید رضا شاکرمی” معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جمعی از مدیران کل و معاونین دستگاههای مرتبط در دادگستری استان برگزار شد.

“اسداله حیدری” مدیرکل بهزیستی لرستان در ابتدای جلسه با تبریک مبعث پیامبر(ص) گفت در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به سال اقدام و عمل شده است ، مصمم هستیم تا در تمامی حوزه های مرتبط با آسیبهای اجتماعی افزایش کمی و کیفی خدمات را داشته باشیم و امیدواریم امسال با ارائه خدمات اجتماعی مطلوب بتوانیم بستر سرعت رشد آسیبهای اجتماعی را کاهش دهیم و در این زمینه آمادگی خود را جهت همکاری با تمام دستگاههای اجرایی اعلام می نماییم.

وی افزود بدون تردید وقوع جرم در جامعه با آسیب های اجتماعی و آسیب دیدگی و بزهکاری ، رابطه مستقیم دارند،بنابراین میتوان گفت انحرافات اجتماعی و آسیبهای اجتماعی اعم از اعتیاد، بیکاری و … دشمنان بلامنازعه ارزشها ، هنجارها و نظم اجتماعی و در نهایت قانون است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تبیین ویژگیهای پدید آمدن و کنترل آسیبهای اجتماعی خاطر نشان کرد سازمان بهزیستی بعنوان نهاد تخصصی و توانمند با نیروی انسانی متخصص اما محروم از توان مالی لازم در زمینه کاهش سرعت آسیب های اجتماعی اقدام می کند و می توان گفت ترمز آسیبها را در دست نداریم اما با سرعت گیر در صدد کنترل آسیبها هستیم.

دکتر حیدری در ادامه از رویکرد اجتماعی دستگاه قضا که آنرا طبی شدن مسائل اجتماعی تعبیر کرد تقدیر و خواستار همکاری بیشتر دستگاههای اجرایی با بهزیستی در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شد.

شایان ذکر است ” جعفر بدری” رییس کل دادگستری استان به خاطر برنامه ها و فعالیت های پیشگیرانه بهزیستی در زمینه مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی از مدیرکل بهزیستی لرستان تقدیر کرد.