پرونده ی انتخابات کوهدشت بسته شده است/ بعد از هر انتخابات اعتراضات و پرخاشگری هایی وجود دارد

سرپرست فرمانداری کوهدشت در مراسم گرامیداشت روز معلم در این شهرستان سخنرانی کرد. به گزارش خبرنگار کشکان، احسان جهانیان سرپرست فرمانداری کوهدشت در مراسم گرامیداشت روز معلم در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری امید این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری وی را استاد علم و اخلاق و واجد جمیع اوصاف […]

IMG_20160502_101800

سرپرست فرمانداری کوهدشت در مراسم گرامیداشت روز معلم در این شهرستان سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار کشکان، احسان جهانیان سرپرست فرمانداری کوهدشت در مراسم گرامیداشت روز معلم در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری امید این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری وی را استاد علم و اخلاق و واجد جمیع اوصاف بشری دانست و گفت: آنچه این شهید را از بقیه فلاسفه و علما متمایز می کرد روشنگری وی بود. روشنگری این شهید بزرگوار در احیاء تفکر دینی بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: اردیبهشت ماه ماه خوبی هاست و تلاقی آن با ماه مبارک رجب و اعیاد رجبیه آن را سرشار از خاطره نموده است. گرامیداشت هایی نیز در این ماه مخصوصاً در دهه ی اولش وجود دارد، روز و هفته ی شوراها، روز و هفته ی کارگر و روز و هفته ی گرامیداشت مقام معلم. همه ی این ایام را خدمتتان تبریک می گوئیم. توفیقی بود در جلسات روزهای گذشته در خدمت این عزیزان هم بودیم و عرض تبریکی داشتیم.

جهانیان افزود: معلم را همه با اوصاف و ادبیاتی صدا می زنند، در وصفش شعرها سروده اند و روایاتی را داریم. شغل انبیاست معلمی. معلمی تعلیم، تربیت، هنر و عشق است. یکی از اوصاف معلمی هدایت گری است. معلم نه تنها هدایت گر دانش آموزانش است بلکه هدایت گر جامعه است. آن هم جامعه ی امروز ما که نیازش به هدایتگری بیش از پیش است و این مطالبه در جامعه ی ما وجود دارد و اینجاست معلمین ما باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

سرپرست فرمانداری کوهدشت گفت: مقام معظم رهبری هر ساله بر نقش فرهنگ و توجه به آن تأکید مؤکد دارند. کسانی که می توانند هدایت گر مسائل فرهنگی باشند و اثرگذاری‌شان بیش از سایر اقشار جامعه باشد قطعاً معلمین هستند. معلمین باید خودباوری خود را تقویت کنند که می توانند نقش بسیار مهمی را در هدایت گری فرهنگی جامعه داشته باشند. جامعه ای که تشنه ی مسائل فرهنگی است و زنگ هشدارهایی هم برای آسیب های فرهنگی در این اجتماع به صدا در آمده است.

جهانیان بیان داشت: نکته دوم در بحث هدایت گری فرهنگیان، هدایت گری‌شان در پدیده ها و رخدادهای سیاسی و اجتماعی است. از ابتدای انقلاب ما به طور میانگین هر ساله یک انتخابات را داشته ایم. بعد از هر انتخابات هم در اعتراض به نتیجه ی انتخابات، در اعتراض به روش برگزاری انتخابات، در اعتراض به سلیقه یا مداخله مجریان یا به دلیل منفعت طلبی خودمان نه فقط در این شهرستان بلکه در شهرستان ها و حوزه های انتخابیه مختلف استان و کشور پرخاشگری هایی را در سطح جامعه شاهد هستیم. همین الان که من با شما صحبت می کنم در خیلی از حوزه های انتخابیه ای که در مرحله دوم، انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده اعتراضاتی در سطح شهرها و روستاها برقرار است. در همین لحظه، اخبار موثق دارم. اما آنچه در این شهرستان تبدیل به یک آسیب و یک بلیه شده اعتراضات دامنه داری است که ما معمولاً بعد از هر انتخاباتی داریم. خروجی اش هم فقط اتلاف وقت و انرژی و سرمایه ی علمی، اجتماعی و اخلاقی جامعه است که به انحصار کشیده می شود. فرایند انتخابات تعریف شده است. مجری انتخابات را قانون انتخابات مشخص می کند. ناظر و تأیید کننده ی انتخابات را همان قانون تعیین می کند. ما اگر انتقادی به انتخابات داریم دست به قلم شویم برای نقد قانون انتخابات و پیشنهاد بدهیم. هرکسی از منظر خودش، حقوقدانان فن حقوقی خود را بیان کنند، جامعه شناسان آسیب های اجتماعی آن را، سیاستمداران همچنین و کمتر به تخریب همدیگر بپردازیم که وقت و سرمایه توسعه شهرستان را هدر ندهیم. حرف در این حوزه زیاد است که ان شاء الله این موضوع را نهادینه کنیم که انتخابات بعد از اعلام نتایج پرونده اش بسته می شود. آنچه که می ماند کار و تلاش برای توسعه ی شهرستان است.

وی در پایان اظهار داشت: نکته ی آخر در بحث اقتصاد مقاومتی است. شعاری که مقام معظم رهبری در ابتدای سال آن را با اقدام و عمل همراه کردند. اقتصاد مقاومتی نیاز به تعریف ندارد. انتظار می رود فرهنگیان عزیز اقتصاد مقاومتی را فرهنگ سازی کنند و از ظرفیت های بومی، موقعیت جغرافیایی و از توان بخش کشاورزی، داپروری و باغداری و شیلات برای توسعه شهرستان استفاده شود. این شهرستان را فقط اهالی آن می توانند بسازند. سیاست های دولت تدوین شده است، وظیفه ی دولت فقط رساندن زیرساخت هاست و مابقی به همت همشهریان عزیز بسته است که تلاش کنند و هدایت گر این تلاش هم شما فرهنگیان خواهید بود که در راستای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی کمک کنید و همه سرمایه داران و توانمندان این شهرستان در حد بضاعتشان بیایند ما هم دست همه ی آن ها را می بوسیم که کمک کنند پیشرفت اقتصادی این شهرستان محقق شود.

آرزو می کنم یادگار دولت تدبیر و امید برای فرهنگیان بالا رفتن سطح پایه ی حقوقی آن ها متناظر با سطح بالاترین پایه های حقوقی دریافتی باشد.