طغیان کشکان+ عکس

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان از طغیان رودخانه کشکان خبر داد. رضا آریایی روز چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: شدت و تداوم بارندگی طغیان رودخانه کشکان و تعدادی از مسیل ها و آبراهه های اصلی و فرعی را بهمراه داشته است. وی اظهار داشت:بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از ۱۴ […]

IMG-20151202-WA0017_resize

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان از طغیان رودخانه کشکان خبر داد.

رضا آریایی روز چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: شدت و تداوم بارندگی طغیان رودخانه کشکان و تعدادی از مسیل ها و آبراهه های اصلی و فرعی را بهمراه داشته است.
وی اظهار داشت:بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از ۱۴ ایستگاه هواشناسی استان تا ساعت ۲۰ امشب در سپیددشت۹۵ میلی متر، پلدختر ۱۳۵، خرم آباد ۱۱۱، بروجرد ۸۶، رومشکان ۱۰۷ و ریمله در شمال خرم آباد۷۸ میلی متر بارش ثبت شده است.
آریایی بیان کرد: میانگین بارش های تا ساعت ۲۰ امشب نورآباد، الشتر، دورود، ازنا، ایمان آباد، کوهدشت، الیگودرز و سیلاخور را نیز به ترتیب ۵۱،۴۰،۵۱،۷۸،۵۸،۷۴،۷۲،۸۱ میلی متر عنوان کرد.
وی گفت: متوسط میانگین بارش در استان ۸۱ میلی متر بوده و بارندگی ها به صورت متناوب تا ظهر فردا با شدت ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی به اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان و آماده باش کامل در دستور کار دستگاههای امدادی اجرایی برای مقابله با سیلاب قرار گیرد.
پیش از ورود سامانه بارشی فعلی به استان، بارندگی ها ۶۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته بود.
هم اکنون در بسیاری از شهرهای استان آبگرفتگی معابر موجب کندی تردد شده و برخی مدارس استان از جمله آموزشگاههای خرم آباد در نوبت امروز صبح تعطیل شد.
حوزه آبریز کشکان با مساحت ۹۷۷۵/۶۶ کیلومتر مربع در ناحیه جنوب غربی ایران واقع شده است.
این حوزه بخش مهمی از سرشاخه‌های پرآب رودخانه کرخه را تشکیل می‌دهد و حدود یک سوم خاک لرستان را در بر می‌گیرد و شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت، الشتر و پلدختر در داخل آن قرار دارند.
حوزه آبخیز رودخانه کشکان در تقسیم بندی هیدرولوژی ایران جزئی از حوزه آبریز خلیج فارس به حساب می‌آید.