آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی کوهدشت+ عکس

به گزارش کشکان، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که یکی از مهم‌ترین راهکارها برای جبران عقب‌ماندگی‌های اقتصادی لرستان، ساخت صنایع مادر است. در این مورد برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است که با توجه به شرایط مناسب اقتصادی در آینده نه‌چندان دور پیش بینی می‌شود، می‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود. یکی از این طرح‌ها […]

IMG_20160410_153810

به گزارش کشکان، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که یکی از مهم‌ترین راهکارها برای جبران عقب‌ماندگی‌های اقتصادی لرستان، ساخت صنایع مادر است.
در این مورد برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است که با توجه به شرایط مناسب اقتصادی در آینده نه‌چندان دور پیش بینی می‌شود، می‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود. یکی از این طرح‌ها پتروشیمی کوهدشت است که در سال ۹۲ طرح ساخت آن از سوی یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی تهیه شد.
اکنون این طرح در مراحل ابتدایی عملیات ساخت خود قرار دارد و در صورت برنامه‌ریزی مناسب مسئولان و تأمین اعتبارات مورد نیاز می‌توان در سال‌های آینده شاهد به بهره‌برداری رسیدن آن بود.
شهرستان کوهدشت با وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد، به عنوان یکی از مناطق محروم لرستان به شمار می‌رود. با ساخت این صنعت بسیار مهم در شهرستان کوهدشت فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم زیادی برای جوانان این منطقه به وجود می‌آید.
امیدواریم مسئولان استان برای حل مسائل و مشکلات پیش روی این صنعت گام‌های بلندتری بردارند و شاهد افتتاح این پتروشیمی درکوتاه‌مدت و در برنامه ۵ ساله باشیم.

حجم سرمایه‌گذاری این طرح حدود هزار میلیارد تومان است و با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری این طرح در صورت افتتاح شاهد اشتغال‌زایی قابل توجهی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهیم بود.
پیش‌بینی می‌شود با ساخت این مجموعه و ایجاد شرکت های وابسته کوچک می توان برای ۴ هزار نفر نیز فرصت شغلی ایجاد کرد.