داریوش جعفری فرهنگی لرستانی جایزه بین المللی طرح «با من بخوان (IBBY)» را کسب کرد

داریوش جعفری، فرهنگی لرستانی شاغل در آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت، معتبرترین جایزه‌ی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) را به خاطر اجرای طرح «با من بخوان» کسب کرد. «با من بخوان» عنوان طرحی است که از سال ۱۳۷۹ توسط موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ،با هدف گسترش ترویج کتابخوانی در مناطق دوردست […]

daryoushjafari1

داریوش جعفری، فرهنگی لرستانی شاغل در آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت، معتبرترین جایزه‌ی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) را به خاطر اجرای طرح «با من بخوان» کسب کرد.

«با من بخوان» عنوان طرحی است که از سال ۱۳۷۹ توسط موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ،با هدف گسترش ترویج کتابخوانی در مناطق دوردست و محروم کشور با شعار (همه کودکان حق دارند کتاب‌های با کیفیت بخوانند) شروع شده است.
به گزارش کشکان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان؛ «با من بخوان» برنامه ای برای ترویج کتابخوانی با کودکان است. این برنامه بر اساس رساندن کتاب های مناسب و با کیفیت به دست کودکان و نوجوانان پایه ریزی شده است. هدف آن است که کتاب های مناسب در هر کجا، خانه یا مدرسه با کودکان خوانده شود. بزرگسال، کودک و کتاب سه جزء این برنامه هستند.

داریوش جعفری مجری طرح با من بخوان با اعلام این خبر افزود: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت و پژوهش سرای دانش آموزی فارابی این شهرستان از سال ۹۲ آغاز شد. وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۴۲ نفر از آموزگاران شهرستان کوهدشت که آموزش‌های لازم را از طریق کارشناسان مؤسسه تاریخ ادبیات کودکان دیده‌اند، در ۴ دبستان به اجرای طرح می‌پردازند. جعفری ادامه داد: مسئولان طرح «با من بخوان» با حضور در کتابفروشی ضمن خواندن کتاب برای بچه‌ها با صدای بلند، آن‌ها را با کتاب های مفید آشنا می کنند.
جعفری ادامه داد: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان پس از سال ها پژوهش درباره تاریخ ادبیات کودکان و جایگاه کتاب های کودک در جامعه، بر این باور است که ترویج ادبیات در میان کودکان و نوجوانان به ویژه از راه کتابخوانی با آن ها می تواند استعدادها و توانمندی های ذهنی نسل آینده جامعه را شکوفا و زندگی آن ها را دگرگون و بارور کند، لذا بهره مندی از کتاب های با کیفیت ادبی به یک حق روشن برای کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از سازمان های بین المللی از جمله دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، این شعار را که “همه کودکان حق دارند کتاب های با کیفیت بخوانند” در سر لوحه کار خود قرار داده اند و می کوشند با یاری سازمان های ملی خود به آن جامه عمل بپوشانند.