خرم‌آباد – کوهدشت پرحادثه‌ترین محور لرستان/۱۰۰۰ راننده جریمه شدند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان جاده خرم آباد – کوهدشت را به عنوان پرحادثه ترین محور مواصلاتی این استان در ایام نوروز اعلام کرد. به گزارش کشکان به نقل از مهر، حسن رحمانی شامگاه شنبه در جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ساعت ۱۴ امروز ۶۳ […]

IMG_20150521_142804

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان جاده خرم آباد – کوهدشت را به عنوان پرحادثه ترین محور مواصلاتی این استان در ایام نوروز اعلام کرد.

به گزارش کشکان به نقل از مهر، حسن رحمانی شامگاه شنبه در جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ساعت ۱۴ امروز ۶۳ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است، اظهار داشت: شش فقره از این تصادفات منجر به فوت شده و کل تلفات ۱۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۵۷ فقره تصادف جرحی با ۸۱ نفر مجروح داشتیم، عنوان کرد: یکم فروردین با ۱۱ فقره تصادف روز پرتصادف و سوم فروردین با یک فقره تصادف روز کم تصادف ما بود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان با بیان اینکه در محورهای اصلی ۵۰ فقره و محورهای فرعی سه فقره و محورهای روستایی ۱۰ فقره تصادف رخ داده است، ادامه داد: عدم توجه به جلو با ۲۶ مورد و ۴۱ درصد تصادفات، انحراف به چپ ۱۳ مورد با ۲۱ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه هشت مورد با ۱۳ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۱۰ مورد با ۱۶ درصد، خستگی و خواب آلودگی دو مورد با سه درصد و عدم رعایت فاصله طولی و عرضی سه مورد و پنج درصد و سایر موارد یک درصد علل تصادفات این مدت بوده اند.

رحمانی خرم آباد – کوهدشت با ۱۱ تصادف را پرحادثه ترین محور لرستان در این ایام دانست و تصریح کرد: محور ازنا شازند با شش مورد و آزاد راه خرم زال با پنج مورد و خرم آباد پلدختر و خرم آباد بروجرد هر کدام با چهار مورد در رده های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ را بیشترین ساعات وقوع تصادف با ۲۹ درصد تصادفات دانست و افزود: بیشترین وقوع تصادفات در صفر تا ۱۵ کیلومتری شهرها با ۳۶ درصد بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان با بیان اینکه سه میلیون و ۲۵ هزار و ۴۲۶ مورد تردد در محورهای مواصلاتی استان داشتیم، خاطرنشان کرد: بیشترین ترددها با ۱۱.۸ درصد متعلق به روز گذشته بوده است.

رحمانی با بیان اینکه بروجرد – چالانچولان با ۱۷۹ هزار و ۱۸۰ مورد بیشترین تردد استان را داشته است، یادآور شد: چالانچولان – دورود، چالانچولان – بروجرد و خرم آباد – پل زال به ترتیب بیشترین ترددها را داشته اند.

وی با بیان اینکه بیشترین ترددها بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ است، عنوان کرد: متوسط سرعت در کل استان ۸۶ کیلومتر در ساعت بوده که بیشترین سرعت در آزادراه خرم زال با ۱۰۲ کیلومتر برساعت بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان با اشاره به اینکه از نظر تعداد سفرها نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۰ درصدی مواجه بودیم،   ادامه داد: از نظر تعداد مسافر نیز ۲۳ درصد افزایش داشتیم که وضعیت نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است.

سرهنگ مرتضی چغلوند رئیس پلیس راه لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: وضعیت تصادفات در استان مثبت است و حتی یک نفر تلفات نیز برای ما نگران کننده است.

وی افزود: تاکنون هزار و ۱۰۰ خودرو بر اساس نرخ های جدید در کنترل سرعت و سبقت اعمال قانون شده اند که در کنترل ترافیک بسیار موثر بوده است.