«بهار مالگه» ؛ میزبان مسافران نوروزی در لرستان

طرح «بهار مالگه» در ایام نوروز میزبان مسافران نوروزی مرکز لرستان است. «بهار مالگه» در فرهنگ بومی مردم لرستان به مکانی اطلاق می شود که کوچ نشینان و عشایر لرستان در کوچ بهاره در آن مکان اقدام به برپایی سیاه چادرهای خود می کرده اند. شهرداری خرم آباد نیز با برداشتی از این موضوع، اقدام به […]

۱۴۳۷۹۱۶۲۷۴_۵۳۶۸۲

طرح «بهار مالگه» در ایام نوروز میزبان مسافران نوروزی مرکز لرستان است.

«بهار مالگه» در فرهنگ بومی مردم لرستان به مکانی اطلاق می شود که کوچ نشینان و عشایر لرستان در کوچ بهاره در آن مکان اقدام به برپایی سیاه چادرهای خود می کرده اند.

شهرداری خرم آباد نیز با برداشتی از این موضوع، اقدام به برپایی سیاه چادرهایی در ورودی شهر خرم آباد و همچنین در کنار دریاچه «کیو» کرده است که در این سیاه چادرها صنایع دستی، مواد غذایی، غذاهای بومی لرستان و سایر مایحتاج مورد نیاز مسافران نوروزی در اختیار این مسافران قرار داده می شود.

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد ظهر جمعه در حاشیه آیین افتتاحیه ستاد خدمات سفر شهرداری خرم آباد به اقدامات صورت گرفته برای ایام نوروز در سطح شهر اشاره کرد و اظهار داشت: آذین بندی و نظافت شهر، رنگ آمیزی جداول سطح شهر، گل کاری فضای سبز و … از جمله اقدامات شهرداری خرم آباد برای ایام نوروز بوده است.

یحیی عیدی بیرانوند به ایجاد چهار ستاد اسکان در محل چهار پارک سطح شهر خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت: در این مکان ها بیش از ۴۰۰ چادر برای مسافرین نوروزی نصب خواهد شد و امکانات شهرداری خرم آباد در اختیار آن ها قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه خرم آباد تنها شهر کشور بوده که خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار مسافرین نوروزی قرار می دهد، اضافه کرد: غرفه هایی در محل ستاد های اسکان برای پذیرایی و ارائه صنایع دستی لرستان دایر شده و شهرداری خرم آباد همه امکانات خود را بسیج کرده تا میزبان خوبی برای مسافرین نوروزی باشد.

شهردار خرم آباد از ایجاد دو نمایشگاه بهار مالگه در پارک های «شریعتی» و «کیو» شهر خبر داد و گفت: در نمایشگاه بهار مالگه پارک شریعتی حدود ۵۰ غرفه و در نمایشگاه بهار مالگه پارک کیو حدود ۳۰ غرفه دایر شده که ضمن پذیرایی از مهمانان نوروزی صنایع دستی لرستان را در معرض دید آن ها قرار خواهند داد.

عیدی بیرانوند فراهم کردن تور گردشگری رایگان برای مهمانان نوروزی را از دیگر اقدامات شهرداری خرم آباد برای خدمات دهی به مسافرین نوروزی خواند و گفت: این تور گردشگری هر روز در دو نوبت صبح و عصر و با حضور کارشناسانی از سازمان میراث فرهنگی مهمانان نوروزی را به نقاط مختلف شهر برده تا بتوانند از جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری خرم آباد دیدن کنند.