آلودگی ۱۰ برابر حد مجاز هوای کوهدشت، پلدختر و رومشکان

کشکان: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: به خاطر ورود موج جدید گرد و غبار میزان آلاینده‌های هوای امروز چهارشنبه در برخی نقاط استان ۱۱برابر حد مجاز است. مهرداد فتحی بیرانوند ظهر چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: غلظت آلودگی هوا در شهرستان‌های کوهدشت و پلدختر بسیار خطرناک ۱۰ برابر حد مجاز و در رومشکان […]

۰۳۱

کشکان: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: به خاطر ورود موج جدید گرد و غبار میزان آلاینده‌های هوای امروز چهارشنبه در برخی نقاط استان ۱۱برابر حد مجاز است.

مهرداد فتحی بیرانوند ظهر چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: غلظت آلودگی هوا در شهرستان‌های کوهدشت و پلدختر بسیار خطرناک ۱۰ برابر حد مجاز و در رومشکان ۱۱ برابر حد مجاز گزارش شده است.

وی اظهار داشت: میزان آلاینده‌های هوا در شهرستان خرم آباد به عنوان مرکز لرستان نیز شش برابر حد مجاز است.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه برای جلوگیری از آلودگی هوا امسال ۲۶ دستگاه اجرایی موظف به همکاری با محیط زیست شدند، تصریح کرد: سال گذشته ۱۳۶ روز و در سال جاری ۸۰ روز هوای آلوده در این استان گزارش شده است.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه کانون‌های گرد و غبار منشا داخلی و خارجی دارد افزود: بیش از ۶۷ درصد این آلودگی منشا خارجی داشته و مابقی نیز از عوامل داخلی همچون خشک شدن برخی تالاب‌ها در استان‌های خوزستان و لرستان نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طی امسال حدود یک چهارم تعداد روزهای سال غبارآلود گزارش شده است، افزود: میزان ذرات آلوده معلق در هوای خرم آباد ۹۴۴ میکروگرم بر متر معکب و در دو شهرستان پلدختر و کوهدشت نیز هزار و ۵۲۴ میکرو گرم بر متر مکعب است.

فتحی بیرانوند به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان توصیه کرد که از فعالیت‌های طولانی سنگین خارج از منزل خودداری کنند.