امام جمعه موقت کوهدشت: در سایه امنیت است که می‌توان احقاق حق کرد

نماز جمعه این هفته ی کوهدشت به امامت حجت الاسلام محمدرضا سبحانی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد. وی بخش عمده ی سخنانش را به انتخابات اخیر و حوادث پس از آن در شهرستان کوهدشت اختصاص داد. به گزارش کشکان سبحانی گفت: انسان موجودی است اجتماعی و به تنهایی نمی تواند زندگی کند و باید در اجتماع به […]

تصاویر-نماز-جمعه-۱۸-دی-۹۴-کوهدشت-۲-copy

نماز جمعه این هفته ی کوهدشت به امامت حجت الاسلام محمدرضا سبحانی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد. وی بخش عمده ی سخنانش را به انتخابات اخیر و حوادث پس از آن در شهرستان کوهدشت اختصاص داد.

به گزارش کشکان سبحانی گفت: انسان موجودی است اجتماعی و به تنهایی نمی تواند زندگی کند و باید در اجتماع به سر ببرد. وی قانون را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و با بیان اینکه اسلام نه تنها برای زندگی فردی بلکه برای زیستن در اجتماع نیز برنامه دارد گفت: رسول مکرم اسلام برای منافع خود هیچ گاه غضب نکرد ولی بارها برای اجرای قانون غضب کرد و وساطت کنندگان قانون را نادیده گرفت. سبحانی اظهار داشت: پیامبر سعی می کرد قانون در اجتماع بطور کامل اجرا شود و در اجرای آن تبعیض قائل نمی شد و قانون را برای همه مساوی می دانست و همه را در برابر قانون یکشان می نگریست.

امام جمعه موقت کوهدشت حرکت پرشور مردم و حضور آن چنانی در پای صندوق های رای را نشانه ی به  رسمیت شناختن نظام عنوان کرد و اظهار تاسف کرد چرا باید اتفاقاتی بیفتد که کام ها تلخ شود؟ ایشان انتخابات را دارای قانون خاص خودش دانست و صحت انتخابات را از مراحل آن عنوان کرد. وی در ادامه خطبه های این هفته گفت: کاندیداها اگر نسبت به اجرای مراحل قانونی انتخابات اعتراض دارند زمان برای آن در نظر گرفته شده و می توانند اعتراض کنند.

این مسئول افزود: اتفاقاتی در شهر افتاد که شهر امنیتی شد و  همه طعم ناامنی را چشیدیم؛  ما باید عبرت بگیریم زیرا مهمترین چیز امنیت است و در  سایه امنیت است که می توان احقاق حق کرد. نا امنی به ضرر همه است و دستگاه امنیتی به نفع ماست. حجت‌الاسلام سبحانی  از کاندیداهای که به آرام کردن فضا کمک کردند تقدیر نمود و خاطرنشان ساخت: جای قدردانی دارد آن ها  که بیانیه دادند و طرفداران را به آرامش دعودت نمودند و تلاش کردند امنیت شهر حفظ شود.

ایشان با تاکید بر این که نباید تخلف را با تخلف جواب داد. گفت: از مجرای قانون باید پیگیری کرد. وی به ناظرین و مجریان قانون سفارش نمود تا با در نظر گرفتن خدا و تقوا و در کمال بی طرفی اقدام نمایند و نتیجه را اعلام کنند. سبحانی تصریح نمود که باید قانون و قانون مداری در راس کارها قرار گیرد و بنای همه به حفظ نظم و امنیت باشد. حجت الاسلام سبحانی؛ با مضر خواندن این رفتارها خاطرنشان نمود ضرر این حرکات برای ما و سودش به نفع صهیونیسم است، نباید به دست کسانی که نظام و کشور را نمی خواهند فرصت داد. ایشان در پایان همه را به رعایت نظم و ایجاد آرامش توصیه کردند.

خبرنگار: ماندانا عزیزپور؛ بلوطستان