انتشار نتایج یک نظرسنجی در کوهدشت و رومشکان/ مجوز مرکز افکارسنجی کاووش چگونه صادر شده است؟

کشکان: از دیروز در فضای مجازی و حقیقی کوهدشت نظرسنجی مرکزی موسوم به «مرکز افکارسنجی کاووش» دست به دست می شود که نتیجه انتخابات مجلس دهم را به نفع الهیار ملکشاهی پیش بینی نموده است. صرف نظر از صحت و سقم نتایج این نظرسنجی به بررسی دیدگاه های مخالف حامیان دو کاندیدا ( آزادبخت و […]

کشکان: از دیروز در فضای مجازی و حقیقی کوهدشت نظرسنجی مرکزی موسوم به «مرکز افکارسنجی کاووش» دست به دست می شود که نتیجه انتخابات مجلس دهم را به نفع الهیار ملکشاهی پیش بینی نموده است. صرف نظر از صحت و سقم نتایج این نظرسنجی به بررسی دیدگاه های مخالف حامیان دو کاندیدا ( آزادبخت و ملکشاهی) در این خصوص می پردازیم:

سایت سیفاروژ در این خصوص نوشت: 

در پی انتشار یک نظرسنجی غیر رسمی، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی سیفاروژ طی مکاتبه ای با آقای محمدعلی ابراهیمی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک خرم آباد، از ایشان استعلام کرد که آیا این مرکز در استان لرستان و یا در سطح کشور ثبت شده است یا خیر و آیا اصلا این مرکز وجود خارجی دارد؟

بر اساس همین گزارش آقای ابراهیمی با ارسال ایمیلی به دفتر سیفاروژ، اظهار داشت: چنین مرکزی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که سامانه ثبت کشوری برای تمام مراکز این سازمان در استانها و شهرستانها قابل دسترسی است.

متن مکاتبات انجام شده از طریق ایمیل به شرح ذیل است:

پرسش سردبیر سیفاروژ:

جناب آقای ابراهیمی

ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک  لرستان

با سلام

احتراماً نظر به انتشار نظر سنجی از طرف  موسسه ی موسوم به “مرکز افکارسنجی کاووش” با شماره ثبت ۱۳۵۹، خواهشمند است نسبت به وجود موسسه ی مذکور در استان لرستان یا سطح کشور اعلام نظر رسمی بفرمایید.

با احترام : میرسلیم خدایگان؛ سردبیر پایگاه خبری تحلیلی سیفاروژ

پاسخ آقای محمدعلی ابراهیمی:

جناب آقای میر سلیم خدایگان سر دربیر محترم پایگاه خبری تحلیلی سیفاروژ
احتراما با بررسی های به عمل آمده در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی سازمان  ثبت اسناد و املاک کشور موسسه  ای تحت عنوان مرکز افکار سنجی کاووش بشماره ثبت ۱۳۵۹ یافت نشد.
محمد علی ابراهیمی
رئیس اداره ثبت خرم آباد

اما ستاد انتخاباتی الهیار ملکشاهی در تماس با دفتر پایگاه خبری کشکان اعلام نمودند که بر خلاف ادعای سایت سیفاروژ مدیر این مرکز اعلام نموده مرکز فوق زیرمجموعه وزارت ارشاد است و در دور پیشین نیز نظرسنجی نزدیک به واقعیتی را در کوهدشت و رومشکان به انجام رسانده است.

بررسی های خبرنگار کشکان نشان می دهد بر اساس سیاست های سنجش افکار عمومی مصوب پانصد و شصت و سومین جلسه مورخ ۲۴/۰۳/۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول اجرای سیاست های سنجش افکار عمومی و تهیه و تدوین آیین نامه های اجرایی و تصویب آنها از طریق مراجع صالحه می‌باشد.

 

نتیجه دو دوره نظرسنجی این مؤسسه در کوهدشت و رومشکان:

IMG_20160225_210439

photo_2016-02-25_01-22-37