بیانیه شماره یک انتخاباتی انجمن دوستداران محیط زیست پلدختر

در آستانه دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، امید آن بود که نامزدهای انتخاباتی با مصرف هر چه کمتر کاغذ و جایگزین کردن آن با تبلیغات الکترونیکی در فضای مجازی،«محیط زیست» اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را پاس بدارند. اما برخی از نامزدها همچنان بصورت غیرمستقیم اَره به دست گرفته و با قطع درختان، […]

۰۹۸۸۷
در آستانه دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، امید آن بود که نامزدهای انتخاباتی با مصرف هر چه کمتر کاغذ و جایگزین کردن آن با تبلیغات الکترونیکی در فضای مجازی،«محیط زیست» اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را پاس بدارند. اما برخی از نامزدها همچنان بصورت غیرمستقیم اَره به دست گرفته و با قطع درختان، از کاغذ آنها برای خود پوستر تولید می کنند. طبق برآورد کارشناسان به ازای تولید هر تن کاغذ حدود ۱۷ اصله درخت تنومند قطع می گردد. اینک محاسبه کنید که چند درخت به خاک افتاده است تا نام و عکس یک نامزد انتخاباتی بر روی دیوار جلوه نماید. اقدام ناپسند دیگر اینکه برخی از نامزدهای انتخاباتی از روش رنگ آمیزی و دیوار نویسی استفاده می کنند که با این عمل چهره ی شهر را زشت کرده و خسارات هنگفتی به شهر و شهرداری وارد می نمایند.
خوشبختانه امروز دغدغه های زیست محیطی در بستر جامعه ایجاد شده است و مردم مسائل مربوط به زیبایی شهر و محیط زیست را دنبال کرده و احترام به قوانین مربوطه در عمل و نه در شعار نامزدهای انتخاباتی را، در هنگام اعطای رای لحاظ می کنند.
ما دوستداران محیط زیست، فارغ از وابستگی به هر جناح و شخصیت سیاسی خاصی، به شما نامزدهای انتخاباتی توصیه می کنیم که روش های تبلیغاتی منسوخ گذشته را کنار گذاشته و بدانید مردم نامزد انتخاباتی مخرب محیط زیست و دیوار نویس را انتخاب نمی کنند.
انجمن مردم نهاد و غیردولتی “دوستداران محیط زیست پلدختر”

سوم اسفند ماه ۱۳۹۴