عیدانه‌ای در خور مردم لرستان/ آلبومی کمتر شنیده شده از رضا سقایی در راه است

مگر میشود بهار بیاید و یادی از بهار موسیقی لرستان رضا سقایی نکنیم؟ مگر میشود بهار بیاید و یادی از نهال نشان موسیقی لرستان حمید ایزد پناه نکنیم؟ مگر میشود بهار بیاید و یادی از نواسازان و نواپردازان موسیقی لری نکنیم؟ اما اینبار بهار می آید و نوبهاری از گذشته های دور موسیقی لرستان با خود می […]

عباسیان

مگر میشود بهار بیاید و یادی از بهار موسیقی لرستان رضا سقایی نکنیم؟
مگر میشود بهار بیاید و یادی از نهال نشان موسیقی لرستان حمید ایزد پناه نکنیم؟

مگر میشود بهار بیاید و یادی از نواسازان و نواپردازان موسیقی لری نکنیم؟

اما اینبار بهار می آید و نوبهاری از گذشته های دور موسیقی لرستان با خود می آورد.
آری، آلبومی کمتر شنیده شده از رضا سقایی در راه است که شاید بهترین هدیه باشد برای عاشقان او و فرهنگ لرستان
اثری که سقایی را از منظری دیگر به مخاطبانش می شناساند.

این آلبوم هدیه ای است به رضا سقایی و مردم هنردوست لرستان و ایران عزیز که همیشه هنرمندان خود را حمایت کرده و پشتیبان آنها بوده اند اما در این رهگذر بی مهری هایی هم صورت میگیرد که نه تنها موجب دلسردی نمی شود بلکه عزمها را جزم میکنیم تا با پتانسیل بیشتر به معرفی فرهنگ و هنر سرزمینمان مبادرت ورزیم فارغ از هرگونه کارشکنی داخلی و خارجی ، گواه این ادعا برخوردی است که شبکه های خارجی معاند نظام خاصه شبکه رادیو جوان آمریکا با آثار رضا سقایی طی ماههای گذشته انجام داده است ،این شبکه با انتشار اخبار کذب سعی بر بی رنگ نمودن چنین حرکتهای فرهنگی در داخل داشته و به تخریب فرهنگ و هنر این سرزمین پرداخته ،اما هرچند که این اقدامات کوچکترین خللی بر عزم و اراده هنرمندان و مردم فرهنگ دوست ما وارد نمیکند اما هشداری است تا ما مقوله جنگ نرم را جدی تر گرفته و راههای مبارزه با آن را در سرلوحه کار خود قرار دهیم.

به هر روی باید به استحضار برسانم (دنگ دیر) یکی از آثاری است که شنیدن آن خالی از لطف نیست و شنونده را نه تنها با خود به گذشته ها میبرد بلکه می گوید که رضا سقایی در بستر فرهنگ و هنر لرستان تا همیشه تاریخ جاری و ساری است.

امین عباسیان
گردآورنده و تنظیم کننده اثر