اهمیت انتخابات خبرگان رهبری

مجتبی پسند/ کشکان: مجلس خبرگان رهبری مجلسی متشکل از فقیه های واجد الشرایط است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تعیین و نظارت بر رهبر (ولی فقیه) جمهوری اسلامی را بر عهده دارد. انتخابات خبرگان رهبری به عنوان محکمترین دلیل مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به […]

۷۲۵b6275-e3a8-4440-8624-422c6a069eef

مجتبی پسند/ کشکان: مجلس خبرگان رهبری مجلسی متشکل از فقیه های واجد الشرایط است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تعیین و نظارت بر رهبر (ولی فقیه) جمهوری اسلامی را بر عهده دارد. انتخابات خبرگان رهبری به عنوان محکمترین دلیل مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان یکی از ارکان اصلی قانون اساسی مورد توجه ویژه بوده است.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، امسال با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان شده است و طبق شواهد و قرائن در استان لرستان انتخابات مجلس خبرگان رهبری تحت الشعاع انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و اهمیت انتخابات خبرگان در سایه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

از چند ماه قبل از انتخابات،شبکه های ماهواره ای معاند نظام و  رادیوهای بیگانه  و بسیاری از بدخواهان نظام تبلیغات خود را شروع کردند تا مردم را نسبت به این انتخابات دلسرد کنند و آنان در انتخابات شرکت نکنند.

انتخابات خبرگان رهبری که برگرفته از اصل اسلامی “وَ اَمرَهُم شورا بَینهُم”می باشد  در تلاش است تا با شرکت دادن آحاد ملت در سرنوشت خویش نقش تعیین ولی فقیه و انتخاب آن را به این نهاد مقدس بسپارد. یقینا نیازهای دینی و قانونی جامعه را به بهترین شکل ممکن پوشش خواهد داد. استان لرستان به لطف حضور افراد برجسته و عالمان بزرگ یکی از استان های پر اهمیت ایران اسلامی در زمینه گزینش و معرفی نخبگان خبره در مجلس خبرگان رهبری است.

در دوره فعلی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان لرستان، شورای محترم نگهبان صلاحیت سه نفر از علمای برجسته (سیدمحمدنقی شاهرخی / احمد مبلغی /هاشم نیازی) را تایید کرده است که به یاری خداوند متعال چراغ روشن استان در انتخاب سرنوشت ساز خبرگان  رهبری در کشور خواهند بود و با حضور معنوی خود مردم استان را به سمت و سوی حقیقت نظام و پاسداشت از مقام آسمانی ولایت و نقش ولایت در رهبری امت اسلامی راهنمایی خواهند کرد.

مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی ، تعیین‌ کننده ترین و مهمترین رکن از ارکان نظام است، مجلسی که برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مشروعیت بخشیدن به آن نقش اساسی دارد.مهمترین بخش تشکیلات جمهوری اسلامی ایران ،مجلس خبرگان رهبری میباشد.در واقع کلید جمهوریت و اسلامیت خبرگان رهبری میباشد.

“…اهمیت انتخابات خبرگان – که شاید هیچ کدام از انتخاباتهای کشور به این درجه از اهمیت و حساسیت نباشد – در این است که با این انتخابات، مردم افراد خبره‌ی مورد اعتماد خودشان را انتخاب می‌کنند تا اینها آماده‌ی به کار باشند برای لحظه حساس فقدان رهبری در کشور. این مجموعه مورد اعتماد ملت باید بنشینند و با بصیرت کامل، رهبری را که قادر بر ادای تکالیف رهبری می‌دانند، انتخاب کنند و به مردم معرفی کنند.کار مهم خبرگان در درجه اول، همین انتخاب است و در درجه‌ی دوم، نظارت بر وضع رهبر موجود و حاضر، که متوجه باشند و ببینند آیا صلاحیت‌ها در او باقی است؟ این کار مهم مجلس خبرگان است.”(۱)

امید است تا مردم دیار عالم پرور لرستان با شرکت گسترده در انتخابات پیش رو مهر تاییدی بر نقش مهم این رکن نظام در صیانت از مقام ولایت فقیه بزنند و نقشه های شوم دشمنان را مانند همیشه بر آب کنند تا علاوه براستحکام نظام اسلامی ایران مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم زده باشند.

 ۱-بیانات معظم له در یکی از خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلای تهران