اعلام حمایت رسمی دوستی از کاندیداتوری نماینده فعلی کوهدشت در مجلس شورای اسلامی/ آن موج در جریان اصلاح طلبی کوهدشت ایجاد نشد

اسماعیل دوستی نیز در ضیافت شامی که روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه، جهت اعلام حمایت جمع کثیری از اصلاح طلبان مقیم تهران از اللهیار ملکشاهی، نماینده فعلی شهرستانهای کوهدشت و رومشکان برگزار شده بود، حمایت رسمی خود را از ایشان اعلام کرد. به گزارش کشکان، در این مراسم ابتدا اللهیار ملکشاهی با ذکر نمونه هایی […]

C979A899-CD8C-48B5-B43C-9A2B2324934D

اسماعیل دوستی نیز در ضیافت شامی که روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه، جهت اعلام حمایت جمع کثیری از اصلاح طلبان مقیم تهران از اللهیار ملکشاهی، نماینده فعلی شهرستانهای کوهدشت و رومشکان برگزار شده بود، حمایت رسمی خود را از ایشان اعلام کرد.

به گزارش کشکان، در این مراسم ابتدا اللهیار ملکشاهی با ذکر نمونه هایی به تشریح عملکرد خود به عنوان نماینده فعلی کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی، حول چهار محور اصلی بین المللی، ملی، استانی(منطقه ای) و محلی پرداخت و ضمن اذعان به وجود برخی نقایص و نیز وارد بودن انتقاداتی به عملکرد خود، همشهریان عزیز و صاحب نظر کوهدشتی را به قضاوت عادلانه در این خصوص دعوت کرد. ملکشاهی کمک به دولت یازدهم را در شرایط سخت سالهای اخیر از سیاستهای کاری خود دانست و اظهار کرد: همواره سعی کرده ام هم در جایگاه نماینده مجلس و هم به عنوان رئیس کمیسیون مهم حقوقی و قضایی مجلس علیرغم نظارت بر کار دولت که در برخی موارد به تذکرهای مشفقانه به دولتمردان نیز انجامیده است، شرایط سخت دولت – خصوصا در عرصه های اقتصادی و بین المللی- را مد نظر داشته و در صدد کمک، حمایت و پشتیبانی از آنان برآیم.

ملکشاهی با اشاره به لزوم رعایت اخلاق در همه عرصه ها، خصوصا در عرصه سیاسی گفت: اینجانب همواره سعی نموده ام علاوه بر اینکه در حوزه انتخابیه ام، نسبت به این مساله وسواس داشته باشم و دم به دم خود را نیز نسبت به رعایت این مهم زنهار دهم، مطالبات حوزه انتخابیه خود را نیز در کمال آرامش و به دور از هیاهو و حاشیه پیگیری نمایم و در این مسیر از مدار اخلاق خارج نشوم زیرا معتقدم هرگونه بی اخلاقی که از جانب یک نماینده مجلس رخ دهد در افکار عمومی سطح کشور به کل همشهریان آن نماینده تعمیم داده می شود، کما اینکه مواردی از این دست را در مواجهه برخی نمایندگان با دولتمردان در مجلس فعلی داشتیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان سخنانش، اصلی ترین علت کاندیداتوری مجددش را شناخت عمیق از مشکلات موجود کوهدشت و رومشگان، توان بهره گیری مناسب از تعامل موجود با دولت و نهایتا لزوم استمرار تلاش برای اجرا و اتمام طرح های نیمه تمام یا مصوب شده در حوزه انتخابیه خود عنوان کرد و  اظهار داشت: اینجانب با اطمینان از اینکه در صورت اعتماد مجدد مردم به این حقیر، به فضل الهی در مجلس دهم خواهم توانست طرح های نیمه تمامِ فعلی را به اتمام رسانده و با دفاع از حقوق حقه همشهریانم، خدمات بیشتری را به این عزیزان تقدیم کنم، مجددا اقدام به کاندیداتوری کردم و امیدوارم با پشتیبانی مردم بزرگوار کوهدشت و رومشگان توفیق خدمتگزاری مجدد آنان را در مجلس دهم نیز داشته باشم.

در ادامه مراسم آقای اسماعیل دوستی ضمن تبریک ۱۲ بهمن، سالروز بازگشت امام(ره) به کشور، عنوان کرد که اینجانب تا به امروز از کاندیداتوری آقای ملکشاهی در مجلس دهم حمایت نکرده ام و آنچه که به عنوان اعلام حمایت بنده از ایشان در سایتها و مجامع سیاسی کوهدشت منعکس شد صرفا به استناد سخنانی بود که در مراسم کلنگ زنی یک مدرسه در گراب داشتم و در آن به مناسبتی خاص، آقای ملکشاهی را یک ظرفیت، یک فرصت و یک موهبت برای کوهدشت خوانده بودم.

نماینده شهرستان کوهدشت در مجلس پنجم با اشاره به دلبستگی و تعلق خاطر ناگسستنی خود به کوهدشت و اینکه اولویت اصلی او توسعه شهر کوهدشت و بهبود سطح زندگی و رفاه مردم آن است، گفت: من در اعلام نظرهای خود در مصاحبه ها و نوشته هایم عرض کرده بودم که اگر در جریان اصلاح طلبی کوهدشت موج مناسبی ایجاد شود، قطعا اینجانب نیز با آن موج خواهم بود اما متاسفانه همانگونه که شاهدیم تا به امروز آن موج شایسته و بایسته ایجاد نشده است. دوستی در ادامه عنوان کرد: اگر امروز به این نتیجه رسیده بودم که برای کوهدشت کاندیدایی اصلح تر، توانمندتر و کاراتر از آقای ملکشاهی در شرایط فعلی کشور، در میان گزینه های موجود هست، قطعا از همان گزینه حمایت می کردم. دوستی پس از ذکر برخی خصوصیات اخلاقی آقای ملکشاهی تصریح کرد: با شناختی که در طول ۳۰ سال از آقای ملکشاهی پیدا کرده ام باید بگویم که همواره در ایشان دو خصوصیت بارز دیده ام؛ ایشان هم خوب درس خوانده اند و هم خوب تربیت شده اند. وی ضمن برشمردن برخی اقدامات آقای ملکشاهی ادامه داد: لذا امروز عرض می کنم که با در نظر داشتن جمیع جهات، اینجانب آقای ملکشاهی را گزینه اصلح دانسته و رسما از ایشان اعلام حمایت می کنم.

استاندار سابق کهکیلویه و بویر احمد با اشاره به انتقادات مربوط به گرایش سیاسی آقای ملکشاهی با بیان اینکه اینجانب در مجلس پنجم با آقای روحانی همکار بوده ام گفت: آقای روحانی اصلاح طلب نبود اما ما فارغ از گرایش سیاسی ایشان، در انتخابات ریاست جمهوری مصالح و منافع ملی کشور را در نظر گرفتیم و از ایشان حمایت کردیم و الان نیز با افتخار اعلام می کنیم که از حمایت خود پشیمان نیستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه پس از بیان برخی توانمندی های آقای ملکشاهی و ذکر بیاناتی از برخی بزرگان کشور در خصوص اشراف ایشان بر وظایف نمایندگی خصوصا در حوزه قضایی و حقوقی، گفت: این توانمندی های آقای ملکشاهی که مورد تایید مسئولین نظام و مجموعه دولت نیز می باشد، فرصتی است که ایشان به خوبی از آن در جهت کسب امتیازات بیشتر برای کوهدشت بهره برداری می کنند.

دوستی با بیان اینکه به نظر بنده آقای ملکشاهی کماکان مناسب ترین گزینه برای نمایندگی کوهدشت است، اعلام کرد: این نظر شخصی بنده است که پس از بررسی های فراوان و سنجیدن مسائل و لحاظ کردن بسیاری از مشخصه ها و الزامات رشد و توسعه کوهدشت به آن رسیده ام و در همینجا از همه همشهریان عزیز و اندیشمندم تقاضا دارم که کوهدشت را ببینند، مشکلات را ببینند، فرصتها را ببینند، تهدیدها را ببینند سپس کاندیداهای موجود را ببینند و آنگاه بر مبنای تشخیص خود – که قطعا خیر و صلاح کوهدشت و کوهدشتیها را در آن لحاظ کرده اند – مناسب ترین گزینه موجود را انتخاب کنند.

استاندار دولت اصلاحات در ادامه سخنان خود به انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان پرداخت و ضمن بر شمردن خصوصیات والای آقایان دکتر محمدرضا عباسی فرد و دکتر احمد مبلغی، کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از استان لرستان، گفت که ما از همین جا حمایت رسمی خود را از این بزرگواران اعلام می کنیم و با تمام توان تلاش خواهیم کرد که ان شاءالله سال آینده این مفاخر دینی و اخلاقی استان لرستان را در مجلس خبرگان ببینیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادمه مراسم با اشاره به کاندیداتوری تعدادی از همشهریان کوهدشتی در حوزه های مختلف استان تهران عنوان کرد که ما با تمام توان از همه کاندیداهای کوهدشتی در سطح استان تهران حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: از بین این عزیزان برخی تایید صلاحیت شده و برخی دیگر رد یا عدم احراز صلاحیت شده اند که ما باید برای تایید صلاحیت آنها تلاش کنیم و از آقای ملکشاهی هم می خواهیم که در این خصوص به ما کمک کنند. لذا همه ما باید کمک کنیم تا نه تنها صلاحیت تمامی عزیزان تایید شود، بلکه علاوه بر آن اسامیشان در لیستهای معتبر قرار گیرد و پس از آن نیز از هیچ کمکی برای پیروزی آنان در انتخابات مضایقه نکنیم.

در انتها آقای دوستی از همشهریان حاضر در مجلس که کاندیداتوری خود را از حوزه های مختلف استان تهران اعلام کرده بودند، دعوت کرد که با حضور در جایگاه، ضمن سخنان کوتاهی به معرفی خود بپردازند.

در همن راستا سهراب دوستی برادر اسماعیل دوستی امشب طی مراسمی در ستاد انتخاباتی الهیار ملکشاهی سخنرانی خواهد داشت.

 

گزارش: ولی درویشی