یاد یار/ یادداشتی برای اسماعیل دوستی

هر از چند گاهی در شبکه های مجازی و گفتگوهای حضوری انتقادات تندی بر علیه جهت گیری های سیاسی جناب آقای اسماعیل دوستی از طرف برخی از همشهریان اصلاح طلب مشاهده می شود. برخی از منتقدین، جناب آقای دوستی را فردی زیرک و فرصت طلب معرفی کرده و از ایشان شخصی ناسپاس ساخته اند که […]

داسماعیل-دوستی-۳۸۰x306

هر از چند گاهی در شبکه های مجازی و گفتگوهای حضوری انتقادات تندی بر علیه جهت گیری های سیاسی جناب آقای اسماعیل دوستی از طرف برخی از همشهریان اصلاح طلب مشاهده می شود.

برخی از منتقدین، جناب آقای دوستی را فردی زیرک و فرصت طلب معرفی کرده و از ایشان شخصی ناسپاس ساخته اند که از این منظر وی را به باد انتقاد می گیرند!

مطالعه نظرات و شنیدن استدلال ها و جمع بندی و نتیجه گیری کلام این دسته از منتقدین حاکی از این است که دلخوری و انتقاد این افراد از این بابت است که؛ جناب آقای دوستی که با نردبان اصلاحات و حمایت همشهریان اصلاح طلب خود به این درجه از مقام و مناصب و … رسیده، انصاف نیست که اکنون به اصلاح طلبان پشت پا زده و از یک سال پیش که هنوز وضعیت کاندیداهای اصلاح طلب کوهدشت مشخص نبوده، با قاطعیت از آقای ملکشاهی اصولگرا اعلام حمایت کند! این دوستان معتقدند اقای دوستی نباید به حمایت خود از یک اصولگرا ادامه دهد و زمان آن رسیده که ایشان هم حداقل یک بار قدرشناسی نموده و به پاس حمایت های سابق اصلاح طلبان کوهدشت، در این دوره از انتخابات که کوهدشت دارای کاندیدای اصلاح طلبست، به آغوش یاران سابق خود برگشته و دست از حمایت آقای ملکشاهی برکشند.

انتقاد برخی دیگر از دوستان نسبت به آقای دوستی از این زاویه است که آقای اسماعیل دوستی را داری یک شخصیت خاص می دانند که براساس تشخیص و منفعت طلبی خویش تصمیم می گیرند. و البته برای ایشان نیز حق انتخاب براساس مشی خاص خود قایلند و حمایت ایشان از کاندیدای اصولگرا را حق طبیعی آقای دوستی پنداشته ولیکن از جناب آقای دوستی انتظار دارند که در سخنانشان لااقل آقای ملکشاهی را فردی اصلاح طلب و حامی دولت تدبیر و امید معرفی نکنند!

این منتقدین به سایر دوستان توصیه می کنند که چنانچه آقای دوستی کمافی سابق اصرار بر تصمیم خود در این زمینه را دارند این حق طبیعی انتخاب را به ایشان واگذار نموده و من بعد توقع و انتظار خود را از جناب آقای دوستی برای پیوستن به طیف اصلاحات کاهش دهند چرا که ممکن است آقای دوستی راه خود را جدای از اصلاحات دانسته و تشخیص خود را از این به بعد بر حمایت از اصولگراها بدانند.

از طرفی برخی منتقدان دیگر نگاهی معتدل تر داشته و معتقدند که؛ آقای اسماعیل دوستی شخصیتی است محترم، زیرک، کاردان و اندیشمند که صلاح کار خویش را به خوبی تشخیص داده و فارغ از پیگیری دلایل و انگیزه های ایشان به سبب دارا بودن استعدادهای خدادادی و البته برخورداری از لطف الهی و إقبال خویش و همچنین رشد در مکتب اصلاحات و بهره مندی از حمایت اصلاح طلبان کوهدشت به این موقعیت رسیده اند. این گروه همانند سایر دوستان از آقای دوستی انتظار دارند که دست از حمایت اصلاح طلبان نکشند.

اگر از دید نگارنده این یادداشت به شخصیت توانمند جناب آقای دوستی بنگریم ضمن رد این اتهامات و انتقادات تند، وی را باید شخصیتی کاملاً مستقل، هوشمند، خردگرا و علاقه مند به مردم دیار خود و طیف اصلاحات دانست که همچنان گرایش های سیاسی اصلاح طلبی جزو شخصیت ایشان بوده و خواهد بود. شایسته است به این نکته نیز توجه نمود که آقای دوستی با توجه به عقبه اصلاح طلبی خود، اطرافیان و طایفه محترم ایشان، حمایت از طیف اصولگرای کوهدشت  که پس از کنار کشیدن آقای شاهرخی قبادی چهره اصولگرایی خود را بیشتر نمایان ساخته، را بر طیف اصلاحات این حوزه ترجیح نخواهند داد . و سخن اصلی حقیر اینکه؛ در این مقطع حساس از وی پیوستن به اتحاد اصلاح طلبان و حمایت از کاندیدای واحد این طیف در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشگان را انتظاری بسیار شایسته و بایسته دانسته که بدون شک دور از ذهن و عمل نیز نخواهد بود.

در پایان؛ نگارنده این یادداشت، ضمن دعوت دوستان منتقد به رعایت انصاف در آداب سخن و حفظ توقع و امید خود، از آقای دوستی نیز صمیمانه درخواست دارم با کنار گذاشتن اختلافات احتمالی، به سبب داشتن پایگاه اجتماعی درخور توجه ایشان از این بزرگوار دعوت پیوستن به اتحاد اصلاح طلبان کوهدشت و رومشگان و حمایت از کاندیدای واحد این جبهه را داریم و بدون در نظر گرفتن حمایت های قابل توجیه و قابل دفاع دور قبل از آقای ملکشاهی، دوستان اصلاح طلب خود را در این برهه از تاریخ تنها نگذاشته و رها نسازد.

و در آخر؛ برای جبهه اصلاحات سراسر کشور و همچنین جناب آقای دوستی و سایر پیشکسوتان اصلاح طلب آرزوی موفقیت و بهروزی را دارم.

سعید مرادپور

۹۴/۱۱/۹

۹۹۸۱