سرخط خبرها
امروز: جمعه, ۱ بهمن , ۱۳۹۵ | ۰۷:۱۷:۳۴آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ ،‌ ۰۴:۴۶
۰۶ بهمن ۱۳۹۴در ۹:۵۳ ب.ظ تعداد بازدید: 517 بازدید کد خبر:51708 چاپ خبر

حرکت هوشمندانه و عالمانه در آموزش و پرورش برمبنای آینده نگری و آینده شناسی امکان پذیر است

0

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای معاونین این اداره کل گفت : رویارویی با چالش های بالقوه در حال و آینده، تنها با تکیه بر سیستم آموزشی کارآمد و خلاق امکان پذیر است . دکتر گودرز کریمی فر با اشاره به ضرورت برنامه محوری و پژوهش مداری در دستگاه تعلیم و تربیت […]

گودرز-کریمی-فر-۳۰۰x229مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای معاونین این اداره کل گفت : رویارویی با چالش های بالقوه در حال و آینده، تنها با تکیه بر سیستم آموزشی کارآمد و خلاق امکان پذیر است . دکتر گودرز کریمی فر با اشاره به ضرورت برنامه محوری و پژوهش مداری در دستگاه تعلیم و تربیت گفت : حرکت هوشمندانه و عالمانه در آموزش و پرورش برمبنای آینده نگری و آینده شناسی امکان پذیر است
وی آموزش و پرورش را نوعی سرمایه گذاری برای آینده تعبیرکرد و گفت : ارتقای کیفیت آموزش ، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و برنامه ریزی مبتنی بر تفکر آموزشی از جمله مواردی است که می تواند متولیان تعلیم و تربیت را در دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین کمک کند . کریمی فر تاکید کرد : اجرای یک برنامه مبتنی بر طراحی کیفیت آموزش و پرورش، مستلزم اطلاعات آموزشی و دانش تخصصی جدید است و تقویت تصمیم گیری مدیران ، مستلزم تعیین نگاه کلان در امور آموزشی و پرورشی است . وی بر خودارزیابی مستمر حوزه های صف و ستاد تاکید کرد و گفت : ارزیابی و نظارت مستمر بر فعالیتهای مدارس تضمین کننده سلامت و حرکت اصولی به سمت اهداف آموزشی است . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به ارزیابی کارشناسان وزارتی از مدارس لرستان در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و گفت : پس از ۳مرحله ارزیابی از عملکرد مدارس و ادارات هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست و باید لرستان همچون گذشته از این ارزیابی سربلند بیرون بیاید . کریمی فر در ادامه بر ضرورت عبور از نگاه محدود و سنتی تاکید کرد و گفت : گذشتن از نظام بسته و دستیابی به سیستم ، پویا، باز و انعطاف پذیر آموزشی که همه ی ابعاد شخصیت و تمامی لایه های زندگی فردی و اجتماعی را در بربگیرد. همان مفهومی که سازمان یونسکو با عنوان یادگیری گنج درون بر چهار پایه یادگیری زیستی، باهم زیستن، انجام دادن و دانستن از آن یاد کرده است . وی در ادامه بر آینده نگری و آینده شناسی تاکید کرد و گفت : در تعریف جدید از معلمان به عنوان ((کارشناسان یادگیری اثربخش)) یاد شده است و اگر معلمی بخواهد در دایره این تعریف قرار گیرد باید با برخورداری از ظرفیت تفکر عمیق و انتقادی درباره ی اهداف و ارزش های آموزشی و برنامه های درسی بیاندیشد، در دانش آموزان ایجاد انگیزه کند وپیشرفت و نیازهای یادگیری هر یک از دانش آموزان را به معنای صحیح بسنجد. وی در ادامه خطاب به اعضای شورای معاونین گفت : باید ازاندیشه و خرد جمعی استفاده کرد و طرح و برنامه ها را بر مبنای یافته های علمی و کارشناسی تدوین کرد . کریمی فر با اشاره به جایگاه مهم آموزش و پرورش افزود : باید به مستند سازی فعالیتها و رعایت نکات فنی در مکاتبات اداری دقت بیشتری مبذول شود. وی به کسب رتبه عالی آموزش و پرورش در ستاد پروژه مهر اشاره کرد و گفت : این توفیق حاصل کار جمعی و گروهی بود و با تعامل ،همکاری و هم افزایی باید در سایر فعالیتها و برنامه ها توفیق حاصل شود . کریمی فر در پایان سخنان خود با اشاره به برخی از فعالیتها و برنامه های حوزه آموزش ابراز امیدواری کرد در آینده هم شاهد نوآوری ؛ابتکار و خلاقیت در اجرای برنامه ها باشد . محمد محمدی دبیر شورای معاونین آموزش و پرورش لرستان هم به دستور کار جلسه اشاره کرد و خواستار کارشناسی شدن طرح های ارسالی به شورا قبل از طرح در جلسه شد . جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش لرستان در ادامه پس از بررسی و تبادل نظر اعضاء مصوبا تی هم از قبیل برگزاری مسابقه کتابخوانی سوادآموزان دوره انتقال ، تجهیز سالن های ورزشی و …… داشت .

برچسب‌ها

بیان دیدگاه

عکس/ فیلم/ صوت
«کافه کشکان»
تبلیغات و پیام ها
آمار سایت
    • 0
    • 4,582
    • 27,687
    • 218,698
    • 997,114
    • 13,341,493
    • 27,914,037
    • 44,586
    • پنج شنبه ۳۰ دی , ۱۳۹۵
سایت های مرتبط