بعد از اینکه عالی جناب شدند از وعده های متراکمشان خبری نشد!

کسی که فقط با دید جمع کردن رای مردم چند صباحی در میان مردم ظاهر شود و شعار دهد و سپس از نظرها پنهان شود به درد نماینده شدن نمی خورد.

photo_2015-11-30_13-44-30

به نام خداوند جان و خرد
نکته ای انتخاباتی
حضرت آیت الله جوادی آملی در ملاقات امام جمعه پردیسان فرمودند:
« زمانی که مالک اشتر استاندار مصر بود حضرت علی(ع) نامه‌ای به او نوشت و تاکید کردند:«عامه مردم ستون دین اند بنابراین یک ستون مردم اند و ستون دیگر اقامه نماز است و آن نمازی نافع است که اکثر مردم در آن شرکت کنند و این دو ستون در کنار هم کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند. او فرمودند دین یک خیمه است و نماز هم ستون این خیمه، و باید تمام مردم زیر این خیمه جمع شوند و اقامه نماز هم به همین منظور است تا بتوان از این طریق مردم و جامعه را اداره کرد.»
حال پرسش این است: مردمی که از نظر شریعت اسلامی ستون دین به حساب می آیند تا چه اندازه به حق و حقوشان اهمیت داده می شود و تا چه اندازه مورد تکریم مسولین که خدمتگزاران آنها هستند قرار می گیرند؟
به یقین یکی از حقوق مردم این است به آنها ستم نشود. به آنها وعده های دروغ داده نشود.دروغ و وعده های دروغین با این که در همه ادیان حرام است ولی در جامعه ی جهانی و کشور ما ایران اسلامی، شعارهای زیبا اما تو خالی ، زیاد است! در این دنیایی که من می بینم علم و صنعت بسیار پیشرفت کرده است. افراد اتو کشیده و شیک و تمییز بسیار وجود دارد. نهادهای حقوق بشری زیاد است ولی برخی از همین اتو کشیده ها و سازمان ها و نهادهای حقوق بشری به وفور دروغ می گویند و به راحتی ظلم می کنند. اکنون که زندگیمان رنگ انتخاباتی گرفته است ظاهرا باید بیش از گذشته دقت کنیم:
تجربه می گوید برخی از کاندیدهای نظام جمهوری اسلامی در روز روشن در منظر همگان شعار دادند و وعده ها را کتبی کردند حتی برخی از وعده ها را ذیل عکسشان درج کردند ، ولی بعد از این که حقوق بگیر و عالی جناب شدند، از وعده های متراکمشان خبری نشد که نشد! کسی که فقط با دید جمع کردن رای مردم چند صباحی در میان مردم ظاهر شود و شعار دهد و سپس از نظرها پنهان شود به درد نماینده شدن نمی خورد.
اگر کاندیدایی گفت هدف از کاندیدا شدنم خدمت به خلق است ولی کارنامه ی گذشته او سرشار از باند بازی و بی توجهی به حقوق مردم بود، برای رای دادن به کارنامه اش بنگریم نه شعارهای جدیدش.
اگر کاندیدایی گفت بنده نوکر و خدمتگزار مردمم ولی در عمل مثل آب خوردن برای دیگران پرونده سازی می کند و به کوچکترین بهانه حقوق شهروندان دیگر را ضایع می کند و گاهی فقط نماینده ی یک جناح است، نباید رای باران شود.
اگر کاندیدایی خوی کاخ نشینی دارد و از زهر فقر و درد بیکاری و مشکلات جامعه خبری ندارد و درد و آهی نمی کشد، آیا بعد از رای آوردن درد و رنج فقرا را احساس خواهد کرد؟!
اگر کاندیدایی در غیر ایام انتخابات در فاتحه خوانی ها شرکت نمی کند ولی ایام انتخابات لیست همه ی اموات را در جیب داراد و تقریبا هیچ فاتحه ای از او قضا نمی شود آیا می توان یقین پیدا کرد این تسلیت گفتن ایام انتخابات او رنگ الهی دارد؟
اگر اطرافیان یک کاندیدا افرادی بد سابقه و ضایع کننده حق و حقوق دیگران و…باشند چگونه می توان به آن کاندیدا رای داد؟
اگر…
در متون دینی تفکر جایگاه بسیار بالایی دارد و تجربه نشان داده است که رستگاران از نعمت تفکر بهره ها داشته اند. روایات می گویند بیشتر عبادت اباذر غفاری فکر کردن بود از اینرو او به رسول خدا(ص) فرمودند سه سال قبل از این که به پیامبری مبعوث شوید من به باطل بودن بت پرستی یقین پیدا کرده بودم.

اکنون نیز نیازمند تفکریم و گرنه به جای رای دادن به اصلح باند محور خواهیم شد.

 

سید محمدصادق محمدی وفایی/ پایگاه خبری کشکان