سد معشوره به خاطر خوب دفاع نکردن برخی افراد داخل استان تعطیل شد/ به وزیر نیرو پیشنهاد کردیم سد معشوره را در جهت تأمین آب شرب شهر کوهدشت پیش ببریم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء وضعیت محرومیت در کشور را بسیار سنگین برشمرد و بیان کرد: در راستای محرمیت‌زدایی در کشور، ۱۶ هزار طرح توسط این قرارگاه در حال انجام است. به گزارش کشکان، سردار عبادالله عبداللهی شامگاه جمعه با حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان بیان کرد: ما در استان لرستان در […]

۴۵۴۳۶

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء وضعیت محرومیت در کشور را بسیار سنگین برشمرد و بیان کرد: در راستای محرمیت‌زدایی در کشور، ۱۶ هزار طرح توسط این قرارگاه در حال انجام است.

به گزارش کشکان، سردار عبادالله عبداللهی شامگاه جمعه با حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان بیان کرد: ما در استان لرستان در چند حوزه کار می‌کنیم که در واقع یکی پروژه‌های ملی است که دارای اعتبار و برنامه مشخص می‌باشند، مانند آزادراه، راه‌آهن و سد رودبار و از سوی دیگر در پروژه‌های استانی نیز در لرستان مشغول هستیم که طی جلسات برگزارشده بنا شد، بنا بر ضرورت‌های موجود کار کنیم، ولی متأسفانه تاکنون به خاطر محدودیت‌های مادی خوب کار نشده است.

وی افزود: بحث روستاها و محرومیت‌های موجود در کل کشور بسیار ناراحت‌کننده است و ما در زمینه محرومیت‌زدایی در کل کشور کار می‌کنیم و در واقع با وجود اینکه هر چه داریم از روستاها است ولی روستاها هنوز وضعیت خوبی ندارند.

عبداللهی با بیان اینکه از زمانی که جهاد با وزارت کشاورزی ادغام شد، روستاها خیلی محروم شدند و مشکلات آن‌ها زیادتر شد،‌ افزود: در اقتصاد مقاومتی بحث باید از روستاها شروع شود، چرا که تمام نیازهای اولیه از روستاها تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در بحث محرومیت آمار خیلی سنگینی داریم و با وجود اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار پروژه در زمینه محرومیت‌زدایی در کشور وجود دارد، اما بازهم نیاز به تلاش بسیار بیشتری در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: استان لرستان باوجود محرومیت‌های موجود جزو استان‌های محروم قرار نگرفته است، ولی باوجود این موضوع قرارگاه خاتم در زمینه محرومیت‌زدایی در لرستان عمل می‌کند.

عبداللهی در رابطه با پروژه‌های جدید در استان لرستان بیان کرد: با توجه به ‌سختی­‌های موجود از اقدامات صورت گرفته در زمینه سازندگی راضی هستیم.

وی افزود: در راستای تأمین پروژه‌های ملی درحالی‌که حدود ده ماه از سال گذشته پروژه‌ها از نظر تأمین مالی مشکل دارند که البته این مشکلات به خاطر وضعیت کشور و تحریم‌های موجود است، ولی به‌ هر حال نباید تحریم‌ها را بهانه کنیم و از توسعه عقب بمانیم.

این مسئول عنوان کرد: تحریم‌ها دستاوردهای خوبی برای ما داشته است که نمونه بارز آن افتتاح پالایشگاه توسط رئیس‌جمهور در مدت اخیر بود که به طور کامل توسط مهندسین ایرانی انجام شد.

عبداللهی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های قرارگاه خاتم در لرستان این است که بتوانیم قطعه آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد را افتتاح کنیم که خوشبختانه قرارگاه ظرف مدت کوتاه حدود پیشرفت بسیار خوبی در حفر تونل انجام داده است که ‌با افتتاح این تونل و بهره‌برداری از آزادراه بسیاری از مشکلات این مسیر حل می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء اظهار کرد: ما با حرکت جمعی می‌توانیم به موفقیت و توسعه برسیم و در واقع اعتقاد راسخ و همت انسان‌ها است که کار را پیش می‌برد و منابع مالی بعد از آن قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: متأسفانه درگذشته به استان لرستان به‌خوبی توجه نشده است، لذا برای توسعه مردم باید به‌خوبی توجه داشته و پیگیر امور باشند تا کارها انجام شود.

عبداللهی با بیان اینکه ظرفیت قرارگاه خاتم بسیار بالا است و در زمینه‌های مختلف از صفر تا صد کار می‌کند و ما دوست داریم در لرستان نیز پروژه‌های بیشتری از این چیزی که هست انجام دهیم، تصریح کرد: متأسفانه شهر خرم‌آباد از نظر عمرانی نه‌تنها پیشرفت نکرده که بدتر هم شده است و می‌شد در مرکز استان لرستان کارهای خوبی صورت داد ولی متأسفانه خواسته این موضوع به هر دلیلی توسط مسئولان پیشین انجام‌ نشده و کار خوبی صورت نگرفته است.

عبداللهی گفت: پیشنهاد ما این است که یک مونوریل در مسیر رودخانه شهر خرم‌آباد ایجاد شود ضمن اینکه اگر همه اعضای شهر و شهردار خرم‌آباد آماده باشند، امروز اعلام می‌کنم قرارگاه خاتم آماده احداث دو پل در سطح شهر خرم‌آباد را دارد منوط بر اینکه شرایط مناسب باشد.

این مسئول با بیان اینکه اگر مسئولان استان آماده باشند و شرایط را فراهم کنند آماده‌ایم چند کار خوب و عمرانی در شهر خرم‌آباد آغاز کنیم تا فضای شهر خرم‌آباد را تغییر دهیم، اظهار داشت: برای احداث بیمارستان در استان لرستان نیز به دنبال هیچ‌گونه کمک مالی نیستیم و فقط باید موانع از سر راه برداشته شود، چراکه با موانع موجود نمی‌توان جلو رفت.

وی با یبان اینکه اگر بروکراسی اداری تقلیل پیدا کند حرکت روبه‌جلو بهتری خواهیم داشت، بیان کرد: از روند احداث راه‌آهن لرستان اصلا راضی نیستم چراکه تملک در مسیر آن به‌خوبی صورت نمی‌گیرد و کار پیشرفت خوبی ندارد.

وی تأکید کرد: ما با همه اصول قانونی کشور موافقیم ولی برای پیشرفت و انجام کارهای عمرانی باید موانع برداشته‌ شده و سلسله‌مراتب اداری کاهش یابد.

این مسئول با بیان اینکه اگر زمین برای ساخت بیمارستان در خرم‌آباد در اختیار ما قرار بگیرد از همین فردا کار را شروع می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما در قرارگاه خاتم ایجاد ۱۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور را قبول کرده‌ایم و قبول کرده‌ایم که ۷۰ درصد ملک و ۳۰  درصد منابع مالی را  دریافت کنیم تا کار را انجام دهیم.

عبداللهی در ارتباط با پروژه‌های آبی لرستان نیز بیان کرد: باید بدانیم که سد معشوره به خاطر خوب دفاع نکردن برخی افراد داخل استان از منافع آن و اشتباه بیان کردن مسائل فنی این سد تعطیل شد، لذا در این راستا به وزیر نیرو پیشنهاد کردیم سد معشوره را در جهت تأمین آب شرب شهر کوهدشت پیش ببریم و پیگیر آن هستیم.

وی تصریح کرد: چرا وقتی سالانه ۱۳ میلیارد مترمکعب آب از لرستان خارج می‌شود، خود استان نیازمند آب است و در واقع باید پذیرفت که مطرح کردن اینکه در صورت استفاده از این میزان آب در لرستان، در  استان پایین‌دست مشکل پیدا می‌کند، بحث درستی نیست و باید در استان لرستان از این ظرفیت آبی استفاده کرد.

مرجع: فارس