اصلاح‌طلبان به تحریم انتخابات فکر نمی‌کنند/ به تغییر شرایط امیدواریم

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از اصلاح‌طلبان سراسر کشور درخواست کرد دچار یاس و ناامیدی نشوند. ما به تحریم فکر نمی‌کنیم چون به اصلاح آنچه اتفاق افتاده امیدواریم حسین کمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب ایلنا، با بیان اینکه ما انتظار چنین سخت‌گیری‌هایی را در جریان انتخابات نداشتیم، تاکید کرد: اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی گسترده‌ای در انتخابات […]

۳عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از اصلاح‌طلبان سراسر کشور درخواست کرد دچار یاس و ناامیدی نشوند. ما به تحریم فکر نمی‌کنیم چون به اصلاح آنچه اتفاق افتاده امیدواریم

حسین کمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب ایلنا، با بیان اینکه ما انتظار چنین سخت‌گیری‌هایی را در جریان انتخابات نداشتیم، تاکید کرد: اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی گسترده‌ای در انتخابات داشتند اما رد صلاحیت داوطلبان اصلاح‌طلب شرایط را تغییر داده است.

دبیر کل حزب اسلامی کار با تاکید بر اینکه افرادی که احراز صلاحیت نشدند، عموما هیچ نقطه سیاهی در پرونده آنان نیست و این وضعیت خوبی نیست که این افراد رد صلاحیت شوند، افزود: اگر افرادی به حکم دادگاه از حقوق سیاسی و اجتماعی خود محروم شده باشند، رد صلاحیت آن‌ها قابل توجه بود، اما اگر نداشتن وقت برای بررسی پرونده‌ها، ملاک عدم احراز صلاحیت باشد، تصمیم درستی نیست و عدم صدور مجوز برای انتخابات برای این افراد کار پسندیده‌ای نیست.

کمالی گفت: رد صلاحیت‌ها و عدم صلاحیت افرادی که با امیدواری برای ثبت‌نام در انتخابات ثبت نام کرده بودند موجب افزایش ناامیدی خواهد شد و امیدوارم شورای نگهبان در فرصت پیش رو، زمینه برگزاری یک انتخابات پرشور را فراهم کنند که باعث افزایش امنیت ملی و وحدت در کشور خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حضور همه سلایق در انتخابات گفت: ما نیاز داریم همه در صحنه سیاسی مشارکت داشته باشیم و به امنیت ملی بیشتر کمک کنیم.

کمالی از اصلاح‌طلبان سراسر کشور درخواست کرد دچار یاس و ناامیدی نشوند و اظهار داشت: ما به تحریم فکر نمی‌کنیم، چون به اصلاح آنچه اتفاق افتاده امیدواریم.

عضو هیات رئیسه شورای عالی اصلاح‌طلبان افزود: شورای نگهبان در قانون اساسی تعبیه شد تا جلوی اجحاف قوه مجریه درباره نامزدهای انتخابات را بگیرد و اگر حقی توسط قوه مجریه نادیده گرفته شد، آن حق را برگرداند و اساسا شورای نگهبان برای ممیزی در قانون اساسی مسئولیتی ندارد.

کمالی نقش شورای نگهبان را نقش پدرانه دانست که باید اختلاف‌ها را پدرانه حل‌و‌فصل کند، اما اتفاقی که امروز افتاده است این است که شورای نگهبان بر اساس قوانین عادی کشور وظیفه تایید صلاحیت‌ها را بر عهده گرفته است که امیدواریم اگر دقت کافی در هیات‌های اجرایی وجود نداشته، این نقص جبران شود و رفتاری در دستور کار قرار بگیرد که شاهد یک انتخابات پرشور در هفت اسفند باشیم.