اعمال فشار به شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها مصداق قانون‌شکنی است/ تاکید بر برابری همه کاندیداها مقابل قانون

کشکان: رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه جوسازی از سوی برخی کاندیداها در خصوص عدم اعمال قانون درباره این افراد امر ناپسندی است، گفت: اعمال فشار به شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها از سوی برخی جریانات مصداق قانون‌شکنی است.  الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی […]

ملکشاهی۲

کشکان: رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه جوسازی از سوی برخی کاندیداها در خصوص عدم اعمال قانون درباره این افراد امر ناپسندی است، گفت: اعمال فشار به شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها از سوی برخی جریانات مصداق قانون‌شکنی است.

 الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی فارس، با اشاره به روند بررسی صلاحیت کاندیداها برای مجالس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: اگر افراد یا جریانی به شورای نگهبان فشار وارد آورند که وظیفه قانونی خود را در بررسی صلاحیت‌ها نتوانند به درستی انجام دهند مصداق قانون‌شکنی است و تخلف و جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند، تضعیف شورای نگهبان شرعاً حرام است و طبیعتا انجام این کار علاوه بر تخلف شرعاً نیز حرام است و همه باید فضا را به گونه‌ای مهیا کنند تا شورای نگهبان وظایف قانونی خود را به بهترین نحو انجام دهد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر برابری همه کاندیداها در مقابل قانون اظهار داشت: قانون مربوط به یک گروه، شخص یا جریان خاصی نیست و همه باید از قانون تبعیت کنند. اینکه اشخاص یا گروه خاصی با جوسازی بخواهند تا قانون درمورد آنها اعمال نشود امر ناپسندی است.

ملکشاهی در پایان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین کاری که نمایندگان مجلس برعهده دارند قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است؛ این افراد باید خود بیش از سایرین به قانون پایبند باشند و کسی که خود قانون‌شکن است نمی‌تواند بر حسن اجرای قوانین نظارت داشته باشد.