تغییر روش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر روش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خبر داد. مهدی نوید ادهم (دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به بررسی تغییر روش جذب دانشجو در این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان براساس اساسنامه خودش به […]

۳۲دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر روش جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

مهدی نوید ادهم (دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به بررسی تغییر روش جذب دانشجو در این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان براساس اساسنامه خودش به ویژه با توجه به ماده ۲۸ به روش‌های مختلف می‌تواند؛ دانشجو بپذیرد که در این راستا مسئولان دانشگاه، طرح‌های مختلفی آوردند که در دستور کار شورای هیات امنا قرار گرفت.

وی به یکی از مصوبات این شورا اشاره و عنوان کرد: قرار شد برای معلمان ابتدایی افراد را از دیپلم جذب کنیم و ۴ سال به آن‌ها آموزش دهیم و آن‌ها با مدرک لیسانس وارد اموزش و پرورش شوند.

عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: پیش از این بحث بر سر این بود که لیسانسه‌های دیگر را بگیریم و ۱ سال به آن‌ها آموزش دهیم. اما در مجموع به این نتیجه رسیدیم که به دلیل حساسیت دوره ابتدایی و ضرورت افزایش توانمندی معلمان ما باید مجال کافی را برای آموزش همه ابعاد داشته باشیم که این آموزش‌ها در ۶ ماه یا ۱ سال نمی‌تواند به خوبی صورت گیرد.

عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: این معلمان نیازمند آموزش‌های تخصصی، حرفه‌ای، مهارتی، مهارت‌های کلاس‌داری، فلسفه تعلیم و تربیت و همچنین اصول حاکم بر تعلیم و تربیت اسلامی هستند که برای آموزش این‌ها باید مجال مناسبی را در اختیار داشته باشیم.