تعداد کمی توسط هیأت های اجرایی رد صلاحیت شده اند/ ۷ کاندیدا انصراف دادند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات لرستان از پایان رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی استان خبر داد. به گزارش کشکان، “سید سعید شاهرخی” با بیان این که حضور کاندیداهای مختلف از همه سلایق سیاسی در بین تائید شدگان می‌تواند نویدبخش انتخاباتی بسیار پرشور و حماسی […]

adkng97orf0943

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات لرستان از پایان رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی استان خبر داد.

به گزارش کشکان، “سید سعید شاهرخی” با بیان این که حضور کاندیداهای مختلف از همه سلایق سیاسی در بین تائید شدگان می‌تواند نویدبخش انتخاباتی بسیار پرشور و حماسی در استان باشد، گفت: کار بررسی کاندیداها در هیأت‌های اجرایی شامگاه دوشنبه ۱۴ دی‌ماه به پایان رسید و نتایج آماده ارسال به هیأت نظارت استان می‌باشد.

وی با افزود: تعداد ۷ نفر از کاندیداها قبل از اعلام نتایج رسیدگی هیات‌های اجرایی به صلاحیت‌ها از کاندیداتوری انصراف دادند.

رییس ستاد انتخابات استان اظهار داشت: از ۳۰۱ کاندیدای این دوره از مجلس شورای اسلامی، تعداد کمی توسط هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند.

شاهرخی با بیان این که از روز سه‌شنبه ۱۵ دی‌ماه هیات‌های نظارت کار رسیدگی به صلاحیت‌ها را شروع خواهند کرد ابراز امیدواری کرد: فرصت برابر برای همه گروه‌های سیاسی و همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت حضور در عرصه انتخابات فراهم گردد.

وی با تأکید بر لزوم رعایت بی‌طرفی توسط تمام عوامل اجرایی و نظارت، گفت: با اطمینان‌بخشی به مردم و تبیین سیاست‌های مبتنی بر سلامت و صحت انتخابات، شاهد حماسه‌ای بزرگ و حضوری تاریخی در انتخابات ۷ اسفند خواهیم بود.

قابل ذکر است در مهلت قانوی ۳۰۸ داوطلب برای دست‌یابی به ۹ کرسی نمایندگی از ۷ حوزه انتخابیه استان لرستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت نام کرده بودند که با انصراف ۷ نفر از داوطلبان؛ تعداد نهایی به ۳۰۱ نفر رسیده است.

قابل ذکر است آمار ثبت‌نامی‌های لرستان در دوره نهم ۱۶۴ نفر و دوره هشتم ۲۰۲ نفر بود.

برخی تاریخ‌های مهم انتخاباتی از این قرار می‌باشند:

۵ تا ۱۴ دی‌: مدت بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی

۱۴ تا ۱۵دی‌: ابلاغ مراتب احراز نشدن صلاحیت به داوطلبان و اطلاع هیات نظارت استان از جانب فرماندار مرکز حوزه انتخابیه

۱۶ تا ۱۹ دی‌: مهلت شکایت داوطلبان احراز صلاحیت نشده به هیات نظارت استان

۲۰ تا ۲۶ دی‌: رسیدگی به شکایت داوطلبان احراز صلاحیت نشده نزد هیات نظارت استان، اظهار نظر در خصوص صلاحیت همه داوطلبان پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار

۲۷ دی تا ۱۶ بهمن‌: مهلت دریافت شکایت از داوطلبان احراز صلاحیت نشده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص همه داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور

۱۷ دی تا ۱۹ بهمن‌: دریافت شکایت از داوطلبانی که در روند مراحل قبلی تایید شده‌اند اما شورای نگهبان نظر به ردصلاحت آنان دارد

۲۰ تا ۲۶ بهمن‌: مهلت رسیدگی به شکایت داوطلبان در شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور

۲۷ بهمن‌: اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه از جانب وزارت کشور

۲۸ بهمن‌: انتشار آگهی اسامی نامزدها از جانب فرماندار مراکز حوزه‌های انتخابیه

۲۹ بهمن تا ۵ اسفند‌: مدت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس

۶ اسفند‌: مدت ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی

۷ اسفند‌: روز انتخابات

مرجع: یافته