مسئول شعبه لرستان حزب ندا: به ادعای روزنامه کیهان درباره رقص مختلط پاسخ دادیم اما منتشر نکرد

مسئول شعبه لرستان حزب ندای ایرانیان گفت: روزنامه کیهان مدعی شد که در همایش فرهنگی هنری اخیر حزب ندا در خرم آباد رقص مختلط برگزار شده است که به این ادعا جواب دادیم اما روزنامه کیهان آن را منتشر نکرد. عباس سلطانی مسئول شعبه لرستان حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، […]

۶۳۵۸۳۲۸۴۹۳۰۴۹۸۴۲۲۷

مسئول شعبه لرستان حزب ندای ایرانیان گفت: روزنامه کیهان مدعی شد که در همایش فرهنگی هنری اخیر حزب ندا در خرم آباد رقص مختلط برگزار شده است که به این ادعا جواب دادیم اما روزنامه کیهان آن را منتشر نکرد.

عباس سلطانی مسئول شعبه لرستان حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: روز پنجم دی ماه سال جاری حزب ندای ایرانیان در شهر خرم آباد یک همایش فرهنگی هنری با مجوز فرمانداری در یکی از تالارهای شهر با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

وی ادامه داد: در انتهای این همایش طبق رسم سنتی برخی از جوانان رقص محلی انجام دادند و فیلم‌های این مراسم نیز موجود است و به هیچ عنوان مختلط نبوده است.

سلطانی تأکید کرد: اما روزنامه کیهان به نقل از خبرگزاری ایرنا مدعی شده است که در این مراسم رقص مختلط برگزار شده و این در حالی است که خبرگزاری ایرنا این مطلب را منتشر نکرده است.

وی اضافه کرد: ما برای روزنامه کیهان جوابیه ارسال کردیم اما این روزنامه برخلاف قانون مطبوعات این جوابیه را منتشر نکرد.

به گزارش آنا در ادامه متن جوابیه ارسالی حزب ندای ایرانیان برای روزنامه کیهان که منتشر نشده است، به شرح زیر است:

مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان

با سلام

پیرو درج مطلب «فصل جدید فعالیت حزبی با رقص و پایکوبی مختلط» آن نشریه، در تاریخ ششم دی ماه خواهشمند است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، این جوابیه را درهمان صفحه و ستون با همان خط، جهت تنویرافکارعمومی منتشر فرمایید:

در آستانه میلاد پیامبر مهربانی و شادی، رسول بزرگ اسلام و هفته وحدت مسلمانان جهان، همایش «پیوند فرهنگ قوم لربا پیکره فرهنگ ایرانی» بعد از طی مراحل قانونی و دریافت مجوز از دستگاه‌ها و نهادهای ذی صلاح، روز شنبه پنجم دی ماه، با رویکرد صرفا فرهنگی – هنری توسط شعبه لرستان ندای ایرانیان اجرا شد.

در این همایش پس از تلاوت آیات قرآن کریم، دکتر قدمعلی سرامی از اساتید مطرح دانشگاه حول محور «پیوند قوم لر با پیکره فرهنگ ایرانی» و استاد محمد حسین آزادبخت، پژوهشگرحوزه مردمشناسی ایران به ویژه لرستان درباره «جایگاه لرستان در میراث معنوی جهان» سخن گفتتد.

در ادامه این همایش فرهنگی-هنری، گروه موسیقی «نوای سیمره» قطعاتی از موسیقی حماسی قوم لر را اجرا نمودند.

«نوای سیمره» از گروه‌های شناخته شده و مورد تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است. اجراهای این گروه، بارها از شبکه‌های صدا و سیمای لرستان پخش شده است.

یادآوری می‌شود موسیقی اجراشده کاملا با عنوان همایش منطبق بوده و با توجه به حال و هوای موسیقی حماسی بومی اجرا شده است.

این نوع موسیقی ریشه درفرهنگ و تمدن دیرینه و با شناسنانه قوم لر دارد و در بسیاری از مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی واجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مردم شرافتمند ایران و قوم سلحشور لر، از یاد نبرده‌اند در دوران هشت سال دفاع مقدس این ترانه «دایه دایه» و موسیقی حماسی لر بود که به رزمندگان، روح سلحشوری و دلاوری می‌دماند.

دریغا و دردا که ما خود نمی‌دانستیم آن موسیقی غنی و سرشار از روح مردانگی و اخلاق و انسانیت، امروز برای ما لرستانی‌ها ممنوع، شادی‌آور و حرام شده است!

با عنایت به پوشش امنیتی و کنترل و ثبت و ضبط مراسم توسط دوربین‌های نهادهای نظارتی و امنیتی، درعجبیم که چگونه آن جریده محترم به رقص و پایکوبی اختلاط مردان و زنان -که هرگز اتفاق نیفتاده و کذب محض است- رسیده است! پرسش این است که چطور فقط آن جریده، رقص مختلط زنان و مردان را دیده است!؟

ده‌ها خبرنگارو روزنامه‌نگار، گزارش این همایش را در رسانه‌ها منتشرکرده‌اند، علاوه بر این حدود سه هزارتن از مردم مومن و شهیدپرور از شاهدان عینی این همایش فرهنگی بوده‌اند. چرا هیچ کدام از ناظران به این استنباط کیهان نرسیده اند!؟

کاش درهفته وحدت که باید بیش از پیش دست‌هایمان به هم گره بخورد و درسال همدلی و همزبانی و درآستانه‌ انتخابات که همه مردم ایران و لرستان نیز به آرامش و اعتماد وهمبستگی نیازمندند، با نشر اکاذیب و گزارش‌های دروغین و خلاف واقع به تشویش اذهان عمومی و تفرقه دامن نزنیم و به شعور و فهم و فرهنگ مردم توهین نکنیم!!

در پایان لازم می‌دانیم از همه دوست داران فرهنگ و ادبیات قوم لر، همچنین سروران عزیزو گرانسنگ، آقایان حاج محمدرضایی جانبازهفتاد درصد جنگ تحمیلی و حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی فرمانده سپاه ناحیه لرستان در دوران دفاع مقدس که در این همایش فرهنگی سه هزارنفری شرکت فرمودند، صمیمانه تشکر کنیم.

روابط عمومی شعبه لرستان حزب ندای ایرانیان