درخواست یک شهروند کوهدشتی از نماینده ی این شهرستان در برقراری عدالت و دفاع از حقوق استخدامی معلولان

یکی از شهروندان کوهدشتی با ارسال تقاضانامه ای به دفتر پایگاه خبری کشکان خطاب به الهیار ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، خواستار تلاش وی در برقراری عدالت و دفاع از حقوق استخدامی معلولین شده است. متن تقاضانامه ی این شهروند عیناً بدین شرح است: رسول خدا (ص) […]

۱۰۰۸۸۶۳۵۵۷۹۴

یکی از شهروندان کوهدشتی با ارسال تقاضانامه ای به دفتر پایگاه خبری کشکان خطاب به الهیار ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، خواستار تلاش وی در برقراری عدالت و دفاع از حقوق استخدامی معلولین شده است.

متن تقاضانامه ی این شهروند عیناً بدین شرح است:

رسول خدا (ص) می فرمایند:« الا کلکم راعٍ و کلکم مسئول عن رعیته»، تمامی افراد جامعه  اسلامی مسئولیت دارند (نه ریاست) و به اصطلاح مسئولیت جمعی دارند و در برابر نعمت هایی که خداوند به آنها عنایت فرموده و در رابطه با انسان ها و مسلمان های دیگر و … مورد سؤال قرار می گیرند. 

بسمه تعالی
ریاست محترم کمیسیون قضایی مجلس و معاون اسبق دیوان عدالت اداری جناب آقای ملکشاهی
سلام علیکم
احتراما اینجانب … به استحضار میرساند که در آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش شرکت نموده و برگزارکنندگان بدون در نظر گرفتن حقوق معلولان به دلایل واهی اعلام کرده اند که ظرفیت پذیرفته شدگان با سهمیه معلولیت پرشده و شما با رقابت آزاد اعلام نتیجه شده اید.
اولا: معلولیت سهم هر معلولی‌ست و اگر چنین نبود و معلولان را جذب می‌کردند شکایت بهزیستی که پیوست شکایت بنده در دیوان عدالت اداری شده را در پی نداشت که چرا اطلاعات نادرست را به گوش شهروندان معلول و عموم مبنی بر استخدامشان می دهید؟
ثانیاً: مهر محکومیت را قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ماده هفت تبصره ۳ بر دهان‌ها زده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی رییس جمهوری موظف است هنگام استخدام سه درصد را منحصراً مخصوص معلولان بداند و با برگزاری آزمونی درون سازمانی از بین معلولان واجد شرایط کسانی که بالاترین نمره آزمون را برسانند جذب شوند.

آیا آنها آزمون درون سازمانی معلولین را که مجزا از عموم است اجرا کرده اند؟ رقابت آنها باید بین خودشان باشد که قانون آنرا مشخص کرده است.
ثالثاً: معلولان خدمتی با معلولان مادرزادی این تفاوت را دارند که چون در حال مأموریت بوده اند و مجروح شده اند شامل سهمیه ایثارگری هم می باشند که آن سهمیه مورد تایید فرماندهی انتظامی کل کشور است و بیان کرده مشارالیه ۲۵درصد صدمه دیده است.
حال بنده شکایتی را به دیوان عدالت اداری تقدیم کرده ام که پرونده آن به شماره ۹۴۰۹۹۸۰۹۰۰۳۰۱۶۵۵ در شعبه سوم دیوان با ردیف فرعی۱ مفتوح و جاری می باشد و حکم دستور موقت را بعد از مدتی ضمیمه آن کرده ام و با توجه به مستندات فوق خود را مشمول این سهمیه و مستحق استخدام می‌دانم.
از شما نماینده محترم تقاضا دارم در رسیدن معلولین به حق خود همت به خرج داده و اقدامات لازم را مبذول نمایید.

توضیح: اطلاعات نگارنده ی این تقاضانامه در دفتر کشکان محفوظ است و در صورت نیاز در اختیار دفتر نماینده ی محترم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.