لزوم رعایت اصل بی طرفی توسط مدیران لرستانی در انتخابات/ قانون ملاک برگزاری انتخابات/ رشد ۸۸ درصدی ثبت نام داوطلبان در مجلس شورای اسلامی

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه تکثر داوطلبان را در انتخابات به فال نیک در استان می گیریم گفت: این استقبال داوطلبان بشارت دهنده انتخاباتی خوب در استان است. به گزارش کشکان به نقل از مهر، سید سعید شاهرخی شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه ها در حضور […]

photo_2015-12-27_21-48-27

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه تکثر داوطلبان را در انتخابات به فال نیک در استان می گیریم گفت: این استقبال داوطلبان بشارت دهنده انتخاباتی خوب در استان است.

به گزارش کشکان به نقل از مهر، سید سعید شاهرخی شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه ها در حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای اظهار داشت: اهل قلم وظیفه دارند که در راستای بستر سازی حضور حداکثری مردم در انتخابات گام موثر و جدی بردارند.

وی با تاکید بر اینکه رای و حضور مردم در انتخابات یک حضور واقعی است عنوان کرد: تقویت بنیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزایش امنیت ملی، خنثی کردن نقشه های دشمنان که چشم طمع به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند از جمله دستاوردهای حضور مردم در انتخابات است.

رعایت قانون تنها ملاک و مبنای برگزاری انتخابات در لرستان

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه مردم علیرغم داشتن سلایق مختلف به  اصل نظام، جمهوریت و اسلامیت آن معتقد و پایبند هستند گفت: وظیفه ما نیز این بوده که بتوانیم شرایطی به وجود آوریم که همه سلیقه های مختلف بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه نتیجه نهایی حضور مردم در انتخابات اقتدار نظام، وحدت ملت و تقویت منافع ملی است عنوان کرد: در این راستا ملاک ما در تمام تصمیم گیری ها و انتخابات فقط قانون بوده و براین امر نیز مصمم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما فراهم کردن فرصت برابر برای حضور انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در انتخابات بر اساس قانون است عنوان کرد: باز کردن فضای سیاسی انتخاباتی بر اساس قانون برای همه گروه های مختلف که می خواهند در این عرصه حضور پیدا کنند هدف ما است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه از نشست های سیاسی، دیدگاهها و ایده های جناح های مختلف بر اساس قانون حمایت می کنیم گفت: رعایت اصل قانونمداری، برگزاری انتخاباتی سالم و پاک هدف و اولویت ما است.

لزوم رعایت اصل بی طرفی توسط مدیران لرستانی در انتخابات

شاهرخی با اشاره به تجربه و توان مدیریت ارشد لرستان در حوزه های مختلف بیان داشت: با توجه به این تجربه و توان برگزاری انتخاباتی مطلوب و خوب در استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه همچنین مجموعه زیر مجموعه مدیریت ارشد استان نیز مدیران با تجربه ای در امر انتخابات هستند عنوان کرد: هر کدام از این مدیران افرادی با سابقه و موفق در امر انتخابات هستند و این عوامل نوید بخش برگزاری انتخاباتی خوب برای استان را دارند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان همچنین بر لزوم رعایت اصل بی طرفی از سوی مدیران لرستانی در برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: تاکید ما به مدیران این بوده که با داشتن گرایش های سیاسی که دارند در امر انتخابات بی طرف باشند و هیچ کدام از جریان خاصی طرفداری نکنند.

شاهرخی با تاکید براینکه در استان لرستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند وجود دارد گفت: امسال بر اساس توافقی که با شورای نگهبان صورت گرفته هیئت های اجرایی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هر دو یکی هستند.

رشد ۸۸ درصدی ثبت نام داوطلبان در مجلس شورای اسلامی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد ۸۸ درصدی ثبت نام داطلبان مجلس شورای اسلامی در لرستان طی امسال نسبت به دوره گذشته اظهار داشت: این میزان رشد نوید خوبی را می دهد که انتخاباتی پر شور و حداکثری را در استان رقم بزنیم.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به تعداد دواطلبان ثبت نامی لرستان در انتخابات مجلس عنوان کرد: در مجموع ۳۰۸ نفر در حوزه های اصلی ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به ثبت نام ۸۷ داوطلب در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی گفت: در بروجرد ۵۸ نفر، کوهدشت ورومشکان ۴۹ نفر، الیگودرز ۱۷نفر، دورود ازنا ۴۷ نفر، دلفان و سلسله ۳۶ نفر، پلدختر ۱۴ نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

شاهرخی با بیان اینکه بیشترین رشد ثبت نام را در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان داشتیم گفت: در این زمینه ۱۸۸ درصد رشد ثبت نامی نسبت به دوره نهم مجلس شورای اسلامی داشتیم.

وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی ثبت نام داوطلبان نسبت به دوره نهم در حوزه انتخابیه خرم آباد گفت: در حوزه انتخابیه دلفان و سللسه ۱۰۰ درصد رشد ثبت نامی داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به رده سنی دواطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان گفت: رده سنی ۴۰ تا ۵۰ با ثبت نام ۱۳۹ نفر بیشترین فراوانی را داشتند.

حضور قابل ملاحضه داوطلبان زن در انتخابات مجلس لرستان

شاهرخی گفت: حداقل ۳۰ و حداکثر ۶۶ سال سن ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی است تصریح کرد: در این دوره ۲۰ داوطلب زن ثبت نام کردند که از رشد قابل ملاحضه ای نسبت به دور قبل برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه در خرم آباد هفت داوطلب زن ثبت نام کرده اند گفت: در بروجرد چهار نفر، کوهدشت چهار نفر، دورود و ازنا سه نفر، الیگودرز و حوزه انتخابیه دلفان و سلسله نیز هر کدام یک نفر ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان همچنین به میزان تحصیلات داوطلبان ثبت نامی اشاره کرد و گفت: در مقطع لیسانس ۱۷ نفر، در مقطع فوق لیسانس ۲۳۱ نفر، دکتری ۵۲ نفر و تحصیلات حوزه نیز هشت نفر ثبت نام کردند که در این دوره داوطلبان ثبت نامی با مدرک تحصیلی دکتری ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

شاهرخی با بیان اینکه در استان پیش بینی فرمانداران این بوده که هزار و ۴۴۴ شعبه اخذ رای در استان داشته باشیم گفت: افراد برگزار کننده انتخابات در لرستان نیز بیش از ۲۲ هزار نفر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان ثبت نامی مجلس خبرگان رهبری در لرستان گفت: در این زمینه ۱۹ نفر برای کسب دو کرسی مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه از این تعداد پنج نفر در خارج از استان و ما بقی در داخل استان لرستان ثبت نام کرده اند: پرونده های بررسی صلاحیت این داوطلبان به وزارت کشور ارسال شده است.

پیش بینی ۲۸۰۰ شعبه اخذ رای در لرستان

شاهرخی همچنین به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این اقدام از سوی هیئت های اجرایی انتخابات آغاز شده و ظرف مدت زمان ۱۰ روز نتایج آن اعلام می شود.

وی با بیان اینکه اگر فردی صلاحیتش تایید یا احراز نشد می تواند اعتراض خود را به هئیت نظارت استان اعلام کند گفت: هیئت نظارت استان با هماهنگی هیئت مرکزی نظارت کار بررسی صلاحیت را انجام می دهند و در صورتی که این افراد رد صلاحیت شدند شورای نگهبان به طور مجدد کار رسیدگی به شکایت آنها را انجام می دهد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه اعلام قطعی بررسی صلاحیت ها در تاریخ ۲۷ ام بهمن ماه خواهد بود گفت: همچنین زمان تبلیغات انتخاباتی مجلس نیز از ۲۹ ام بهمن ماه تا پنجم اسفند ماه خواهد بود.

شاهرخی با اشاره به اینکه استان لرستان دارای هفت حوزه انتخابیه اصلی و ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی است عنوان کرد: در مجموع با احتساب حوزه های انتخابیه فرعی تعداد این حوزه ها به ۳۱ مورد می رسد.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه ما در برگزاری انتخابات استقرار هزار و ۴۴۳ شعبه اخذ رای است گفت: در هر شعبه دو صندوق پیش بینی شده که در مجموعه بیش از دو هزار و ۸۸۶ صندوق برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان عوامل اجرایی انتخابات لرستان را ۲۲ هزار نفر برشمرد و گفت: همچنین بیش از هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو و سه فروند بالگرد را برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته ایم.

تکثر داوطلبان انتخابات مجلس در لرستان را به فال نیک می گیریم

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تخلفات انتخاباتی در لرستان اشاره کرد و گفت: هدف ما برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم بوده و اینکه در چارچوب قانون فرصتی برای حضور همه در انتخابات فراهم شود.

وی با بیان اینکه در این راستا ما حدود دو هزار و ۱۰۰ فعالیت داوطلبان انتخابات استان را رسد کرده ایم گفت: همچنین کمیسیون پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده و ستاد انتخابات نیز کار نظارت را همواره انجام می دهد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با باین اینکه  اوضاع تحت کنترل و نظارت ما است ادامه داد: خوشبختانه تا کنون نیز تخلف تاثیر گذار و قابل ذکری در استان نداشته ایم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه رویکرد و هدف اصلی ما در برگزاری انتخابات اجرای مر قانون است تصریح کرد: ما بر سر منافع مردم با هیچ کسی تعارف نداریم و هیچ فشار غیر قانونی را نمی پذیریم.

وی با تاکید بر اینکه تکثر کاندیداها را ما به فال نیک در استان می گیریم گفت: این استقبال داوطلبان بشارت دهنده انتخاباتی خوب در استان است.