هشدارسایبری پلیس فتا کوهدشت- راهکارهای ترک اعتیاد اینترنتی

کودکان و نوجوانانی که به اینترنت دلبستگی فراوان و در حقیقت اعتیاد پیدا می کنند ، دچار لرزش دست و عصبانیت می شوند، استراحت و آرامش را فراموش می کنند و به اینترنت و وسوسه های آن فکر کرده و دچار خیال پردازی می شوند. به همین منظور چهار راهکار برای ترک اعتیاد به اینترنت […]

۱۴۱۸۴۱۶۳۵۷۹۶۰۴۹۷

کودکان و نوجوانانی که به اینترنت دلبستگی فراوان و در حقیقت اعتیاد پیدا می کنند ، دچار لرزش دست و عصبانیت می شوند، استراحت و آرامش را فراموش می کنند و به اینترنت و وسوسه های آن فکر کرده و دچار خیال پردازی می شوند.
به همین منظور چهار راهکار برای ترک اعتیاد به اینترنت ارائه می شود:
۱- لحظه ‏ای با خود فکر کنید آیا صرف مدت زمان طولانی پای اینترنت به نفع شماست یا به ضررتان؟ و آیا هزینه آن مقرون به صرفه است؟ باور کنید مسنجرها همیشه آنلاین هستند، سرویس ‏دهنده‏ های دوست‏یابی و گروه ‏های دسته‏ جمعی همیشه هستند و بهتر هم خواهند شد، سایت‏ های تفریحی همیشه برقرار خواهند بود و…
۲- به جسم و روان‏تان استراحت بدهید. استفاده زیاد از رایانه چشمان شما را ضعیف، ناراحتی در قسمت‏ های مچ دست، انگشتان، ستون فقرات و گردن و پاها را بیشتر می‏کند و رفتاری یک بُعدی و گوشه‏ گیر به شما می‏دهد و حتی اعتماد به نفس شما در زندگی اجتماعی را نیز دستخوش تغییر قرار می‏دهد. پس از هر ۳۰ دقیقه کار با رایانه برخیزید و کمی راه بروید. برای استراحت دادن به چشمانتان، در محیطی روشن کار کنید و هنگام کار با رایانه هر ۱۰ دقیقه به محلی خیره شوید، کمی پلک بزنید و بعد شروع به کار کنید.
۳- برای اوقات فراغت خود برنامه‏ ریزی کنید و سعی کنید در این برنامه‏ ریزی زمان استفاده از اینترنت را در اولویت‏ های پایین‏ تر قرار دهید.
۴- با دوستان خود قرار ملاقات بگذارید و به تفریح‏ های دسته‏ جمعی روی بیاورید. تفریح های دسته‏ جمعی باعث می‏شود تا شما رفتار اجتماعی صحیح را جایگزین رفتار گوشه‏ گیری ناشی از حضور طولانی مدت در اینترنت کنید.

هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرسhttp://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا