پاسخ فرماندار کوهدشت به شائبه چینش هیأت اجرایی انتخابات به نفع یک کاندیدای خاص

نشست خبری فرماندار کوهدشت با اصحاب رسانه این شهرستان با محوریت توجیه و بررسی مسائل مربوط به انتخابات در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید و خبرنگاران و نمایندگان مطبوعات به بیان دیدگاه های خود در خصوص انتخابات پیش رو  پرداختند. در این جلسه فرماندار کوهدشت در پاسخ یه سئوال غالب خبرنگاران در خصوص شائبه […]

IMG_0552

نشست خبری فرماندار کوهدشت با اصحاب رسانه این شهرستان با محوریت توجیه و بررسی مسائل مربوط به انتخابات در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید و خبرنگاران و نمایندگان مطبوعات به بیان دیدگاه های خود در خصوص انتخابات پیش رو  پرداختند.

در این جلسه فرماندار کوهدشت در پاسخ یه سئوال غالب خبرنگاران در خصوص شائبه ی چیدمان ترکیب هیأت اجرایی انتخابات به نفع یک کاندیدای خاص، ضمن تاکید بی طرفی و رعایت شرع و قانون در برگزاری انتخابات ۹۴ خود و همکاران را امانت دار مردم برشمردند و اظهار داشتند از جمله وظایف مجریان دقت در حسن جریان انتخابات است، وی گفت همه با هم باید در جهت وحدت مردم، آرامش و صلح گام برداریم.

محمدی گفت: مهمترین میزان سنجش و مقبولیت همه نظام ها اجرای انتخابات هاست، در نظام مقدس ما عملا انتخابات ها باید بر اساس و مبنای مردم سالاری و صیانت از آراء و امانت داری از آراء مردم صورت بگیرد.

فرماندار گفت: ما یکسری کارها راباید انجام بدهیم ، قطعا در انجام همه آنها مر قانون را عمل خواهیم نمود ، ما باید چند موضوع را باید مدنظر داشته باشیم ، این آرامشی که الان در شهرستان وجود دارد را بر هم نزنیم، به موضوعات جانبی و حاشیه دار دامن نزنیم ، قانون برای تمام فرمانداران و مسیری که باید در آن کارها را انجام بدهند همه چیز را مشخص نموده است، قطعاً و یقیناً ما در همان چهار چوب عمل خواهیم نمود.

IMG_0537

محمدی خاطر نشان کرد: برای معرفی معتمدین شرایط عمومی و اختصاصی خاصی تعیین شده است، معرفی معتمدین طی یک پروسه خاص صورت می گیرد، در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ترکیب های جداگانه ای برای معرفی معتمدین وجود دارد ، مطمئن باشید معتمدینی که معرفی و عضو هیئت اجرایی شده اند تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم انجام می دهند ، از میان معتمدین کسانی وجود دارد ۵۰% جانباز هستند ، کسانی وجود دارد روحانی و به درجه اجتهاد رسیده اند ، کسانی هستند که ۲۹ سال مدیر بوده اند، اینها محرم نظام هستند ، سرمایه های نظام هستند، کسانی که ۱۶ ، ۱۷ سال بخشدار بوده اند ، این ها آبروی نظام هستند و مطمئن باشید کسانی هستند که صیانت از آراء مردم را وظیفه خود می دانند.

وی تصریح کرد: در انتخابات رضایت خداوند مد نظر ماست، بنا نیست به تعداد افرادی که ثبت نام نموده اند هیئت اجرایی وجود داشته باشد، در شعب رأی که تشکیل می شود همه سلایق حضور خواهند داشت، همه کاندیداها باید دارای افرادی بر سر صندوق ها باشند.

فرماندار گفت: تا الان به هر چه قول داده ایم تا پای جان عمل خواهیم نمود، همه سلایق باید در انتخابات حضور پیدا کنند ،همه سبک و سیاق ها باید شرکت کنند، بنده به شخصه قسم یاد کرده ام بالاتربن چیزی که برای بنده مهم است صیانت از آراء مردم خواهد بود، ما فراجناهی عمل خواهیم نمود، به دنبال  حزب و گروه خاصی نخواهیم بود.

وی گفت: دو وظیفه اصلی و مهم برای خود معین کرده ایم، صیانت از آرای مردم  و از آبروی افرادی که کاندیدای احتمالی هستند حمایت خواهیم کرد.

فرماندار گفت: تا هستیم آبرومند خواهیم بود، از حقوق تمام کسانی که حضور داشته باشند دفاع خواهیم کرد، از امنیت انتخابات دفاع خواهیم کرد، با هیچکس وارد دعوا نخواهیم شد، جواب همه انتقاد ها و نقد ها را با انتخابات سالم خواهیم داد.

فرماندار افزود: ما دنبال یک فضایی هستیم که همه مردم با مشارکت بالا بتوانند در انتخابات شرکت بکنند و احساس بکنند که رأی آنها محفوظ است و ما وظیفه قانونی داریم به عنوان مجری انتخابات از آراء مردم صیانت بکنیم ، ما از یک حقوقی به عنوان حقوق اجتماعی باید محاظت بکنیم، حق انتخاب را نباید از مردم بگیریم. حرف هایی زده می شود که ذائقه مردم را تلخ می کند اینها را قبول نداریم و اینها در نهایت واقعیتی ندارند، ما باید آنقدر خودمان را مسئول بدانیم که برای مردم تصمیم نگیریم ، باید کاری بکنیم که مردم انتخاب خودشان را انجام بدهند و بگذاریم رأی خودشان را بدهند.

IMG_0526

وی افزود: به عنوان مجری انتخابات وظیفه ای جزء اجرای قانون نداریم و به جد دنبال آن هستیم زیرا مهمترین پروژه دولت همین انتخابات است که مقام معظم رهبری از آن حق الناس تعبیر نموده و ریاست محترم جمهور نیز از آن به عنوان پروژه ای قانون محور ذکر نموده است.

فرماندار تصریح کرد: کوهدشت یکی از آرام ترین شهرستان کشور در زمینه انتخابات پیش رو است، در حالیکه در سنوات گذشته ماه های قبل از انتخابات فضای شهرستان انتخاباتی و تبلیغی می شد اما اینبار تاکنون جز برخی شب نشینی های محدود فعالیت خاصی صورت نگرفته است.

محمدی گفت: در انتخابات مرقانون را عمل خواهیم کرد و اگر نقدی صورت می گیرد ، ایرادی می گیرند ، تخریبی می شود ، اینها را جزء خاصیت های انتخابات می دانیم که عده ای ممکن است با توجه به تخریب هایی که صورت می گیرد بیشتر به دنبال فضاسازی هایی باشند و حاشیه سازی کنند، پیش تر به دوستانمان عرض کرده ایم تا می توانند از تقابل پرهیز کنند و سعی بکنند نشنیده بگیرند.

وی در پایان گفت: کسانی که ثبت نام می کنند آبروی نظام هستند، نباید به این عزیزان هتک حرمت بکنیم ، امیدواریم همه کسانی که ثبت نام می کنند همه تایید صلاحیت بشوند که این یک افتخاری برای نظام است.