به‌دنبال تأمین امنیت رسانه‌ای برای فعالان رسانه‌ای هستیم

ایسنا: حجت‌الاسلام «سیدمحمود علوی»، وزیر اطلاعات، در بازدید از خبرگزاری «ایسنا» تأکید کرد که وزارتخانه متبوعش به‌دنبال تأمین امنیت رسانه‌ای برای خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای است تا رسانه‌ها بدون تشویش ذهنی به کار خبری خود مشغول شوند. او با تأکید بر اینکه باید در رسانه‌ها اخلاق، صداقت، منافع و وحدت ملی رعایت شود، گفت: «یک […]

pic-15457-1444306551

ایسنا: حجت‌الاسلام «سیدمحمود علوی»، وزیر اطلاعات، در بازدید از خبرگزاری «ایسنا» تأکید کرد که وزارتخانه متبوعش به‌دنبال تأمین امنیت رسانه‌ای برای خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای است تا رسانه‌ها بدون تشویش ذهنی به کار خبری خود مشغول شوند. او با تأکید بر اینکه باید در رسانه‌ها اخلاق، صداقت، منافع و وحدت ملی رعایت شود، گفت: «یک زمان ممکن است کلمه‌ای یک چالش اجتماعی ایجاد کند و اگر رسانه‌ای این جنبه‌ها را رعایت نکند می‌تواند به وحدت و امنیت ملی آسیب برساند. البته تشخیص این مسائل خیلی سخت نیست. وقتی رسانه‌ای این مسائل را رعایت کند، ما وظیفه خود می‌دانیم برایش آرامش و امنیت ایجاد کنیم چون در پرتو امنیت یک خبرگزاری می‌تواند نوپردازانه به فعالیت خود برسد». وزیر اطلاعات همچنین با تصریح این نکته که دستگاه امنیتی نظام جمهوری اسلامی باید آرامش و اعتماد ایجاد کند، گفت: «ما و شما اصحاب رسانه می‌توانیم در ایجاد فضایی که به انتخاباتی شکوهمند و حماسه حضور بینجامد، اثرگذار باشیم. مردم ما نیز به انتخابات‌ باور دارند و معتقدند رأی آنها تعیین‌کننده است». علوی در بخش دیگری از سخنانش امنیت کشور را به استناد تعبیر مقام معظم رهبری بی‌بدیل خواند و گفت: «در شرایطی که دنیا به‌خصوص منطقه ما با ناامنی‌های زیادی مواجه است، در ایران ضریب امنیتی افزایش پیدا کرده است».
وزیر اطلاعات همچنین گفت: «دوسال پیش در مرزهای جنوب‌شرق و شمال‌غرب ما چقدر مرزبان، بسیجی، معلم و شهروند شهید و چندین خودرو دچار انفجار می‌شدند. الان به‌مراتب این آمار کمتر شده است و دستگاه‌های امنیتی مختلف در کشور با هم‌افزایی جلو کسانی را که تلاش داشته‌اند برای امنیت چالش ایجاد کنند گرفته‌اند». او در ادامه سخنانش به مسئله نقد پرداخت و با بیان اینکه نقد باید با زبانی محترمانه، مؤدبانه، دلسوزانه و منصفانه صورت گیرد و نیمه پر و خالی لیوان با هم دیده شود، گفت: «نقد درست این است که به شخصیت طرف مقابل حمله و بی‌حرمتی نشود بلکه با رعایت بالاترین احترام نسبت به فرد مورد نقد صحبت، کارکرد یا اندیشه او مورد نقد قرار گیرد. اگر نقد ما ویژگی‌های نقد اسلامی و اخلاقی را ندارد و گفتمان نقد هدیه‌وار و در قالب یک ادبیات اخلاقی و محترمانه نیست باید به این سمت برویم که ادبیات را درست کنیم». وزیر اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: «انتخابات باید در فضایی امن و اخلاقی برگزار شود، کسانی که به صحنه می‌آیند؛ چه نامزدها و چه هواداران و ستادها باید واقعا اخلاق را رعایت کنند و تبلیغ‌کنندگان به‌جای تخریب رقیب، ویژگی‌های مثبت کاندیدای مورد نظر خود را مطرح کنند تا مردم بتوانند به‌درستی انتخاب کنند». او تأکید کرد: «باید به‌گونه‌ای رفتار شود که همه براساس بینش نسبت به انتخابات احساس داشته باشند؛ چراکه انتخابات سرنوشت ساختار سیاسی ما را رقم می‌زند».