هر پایگاه خبری فعال یک دانشگاه مجازی است/ لرستان رتبه ی دوم کشور در مراجعه مردم به فضای مجازی را دارد

به گزارش خبرنگار کشکان، در نشست صمیمی مدیران پایگاه های خبری فعال لرستان با حجت الاسلام دکتر حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مشکلات کاری این رسانه ها بررسی شد. مدیران پایگاه های خبری شامل پایگاه های خبری یافته، هومیان نیوز، سفیر افلاک، نسیم دلفان و کشکان، در این جلسه بیشترین مشکلات حوزه […]

به گزارش خبرنگار کشکان، در نشست صمیمی مدیران پایگاه های خبری فعال لرستان با حجت الاسلام دکتر حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مشکلات کاری این رسانه ها بررسی شد.

مدیران پایگاه های خبری شامل پایگاه های خبری یافته، هومیان نیوز، سفیر افلاک، نسیم دلفان و کشکان، در این جلسه بیشترین مشکلات حوزه ی کاری خود را عدم حمایت مالی از ناحیه دولت همانند نشریات مکتوب و عدم نظارت بر خبرنگاران و رسانه های فاقد مجوز و غیر حرفه ای عنوان نمودند.

آن ها همچنین خواستار دیدن ساز و کاری برای تخصیص اینترنت، هاست رایگان و آگهی های دولتی به پایگاه های خبری و مقابله با پدیده سرقت مطالب و تجاوز به حقوق مالکیت فکری در فضای مجازی شدند.

حجت الاسلام حنان نیز در سخنانی هر پایگاه خبری دارای مخاطب را یک دانشگاه مجازی دانست که نباید به خاطر مشکلات به تعطیلی کشانده شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: به پایگاه های خبری بدون مجوز لرستان یک ماه فرصت داده شده است تا برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند.
حجت الاسلام حنان با اشاره به تذکرات چندین باره به پایگاه های بدون مجوز در استان افزود: پس از این مدت، طبق مقررات با پایگاه های بدون مجوز برخورد می شود.
وی گفت: پایگاه های خبری دارای مجوز از نظر حقوقی مانند نشریات مکتوب مشمول قانون مطبوعات هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: پایگاه های خبری الکترونیکی در حال پیشی گرفتن از دیگر رسانه ها از جمله نشریات مکتوب هستند که ساماندهی و ارزیابی مستمر آنها ضروری است.
وی توانایی در جذب مخاطب را عامل اصلی ماندگاری رسانه ها دانست و گفت: رقابت سالم بین رسانه ها موجب بالندگی و موفقیت خواهد شد.
حجت الاسلام حنان افزود: آمارهای رسمی نشان می دهد لرستان رتبه دوم کشور از نظر مراجعه و مطالعه در فضای مجازی را دارد و بالاترین میزان این مراجعات مربوط به مخاطبان پایگاه های خبری است.

به نقل از یافته، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اذعان به این که مدیریت کردن و اداره‌ی پایگاه‌های خبری با شرایط اقتصادی فعلی استان کاری دشوار است، قول داد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد توان برنامه‌های حمایتی را برای پایگاه‌های خبری فعال لرستان منظور نماید.

حجت‌الاسلام حنان با  ارائه پیشنهاد برگزاری جشنواره پایگاه‌های خبری غرب کشور به میزبانی لرستان، گفت: این برنامه را با تشکیل کمیته‌ای ۴ نفره متشکل از ۲ نماینده از مدیران پایگاه‌های خبری استان و ۲ نفر از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پی‌گیری خواهیم کرد.

“ماشاء‌الله امان‌الهی‌بهاروند” معاون فرهنگی اداره کل نیز در این جلسه بر لزوم پی‌گیری موارد مطروحه تأکید و آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را جهت برگزاری جلسات منظم با اصحاب رسانه لرستان به صورت هر ۴۵ روز یک بار اعلام نمود.

“سید مصطفی جهان‌بخت” مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز با اشاره به این که تا کنون ۳۰ پایگاه خبری لرستان موفق به دریافت مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات کشور شده‌اند، افزود: از این تعداد ۱۲ پایگاه فعال، ۸ پایگاه نیمه‌فعال و ۱۰ پایگاه نیز اصلاً فعالیتی ندارند.

در این جلسه مقرر شد رایزنی لازم جهت تأمین هزینه “هاست” پایگاه‌ها، ارسال نامه به ادارات و دستگاه‌های اجرایی لرستان جهت معرفی پایگاه‌های خبری به عنوان اصلی‌ترین مرجع تهیه اخبار بومی استان، برگزاری جلسه نمایندگان پایگاه‌های خبری با مسئولان روابط عمومی ادارات استان، رایزنی با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اختصاص یارانه به پایگاه‌های خبری فعال استان و تعیین نرخ‌نامه مصوب آگهی برای پایگاه‌های خبری و نشریات لرستان حتماً در دستور کار این اداره قرار گیرد.

IMG_20151130_125928

IMG_20151130_125526IMG_20151130_125305IMG_20151130_125257

 

گزارش: مهدی دوست محمدی

عکس: سجاد شفیعی