دیدار مدیران و جمعی از ایثارگران بهزیستی لرستان با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت روز جهانی معلولین

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: ۳۳ هزار نفر بعلت اختلالات ژنتیکی مادرزادی دچار معلولیت شده اند. به گزارش خبرنگار کشکان، مدیران و جمعی از ایثارگران بهزیستی لرستان به مناسبت روز جهانی معلولین با حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی امام جمعه شهر خرم آباد دیدار کردند. در این دیدار مدیر کل بهزیستی لرستان گزارشی از فعالیتها […]

a17c8375-c8e9-4c67-86b0-1b5955a24c26

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: ۳۳ هزار نفر بعلت اختلالات ژنتیکی مادرزادی دچار معلولیت شده اند.

به گزارش خبرنگار کشکان، مدیران و جمعی از ایثارگران بهزیستی لرستان به مناسبت روز جهانی معلولین با حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی امام جمعه شهر خرم آباد دیدار کردند. در این دیدار مدیر کل بهزیستی لرستان گزارشی از فعالیتها و برنامه های مهم بهزیستی ارائه کرد و نماینده ولی فقیه رهنمودهای لازم را بیان فرمودند.

این دیدار با حضور مدیرکل ،معاونین و جمعی از ایثارگران ،آزادگان و اعضای بسیج پایگاه مقاومت شهید فیاض بخش به مناسبت روز جهانی معلولین در بیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد برگزار گردید.

اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ما در مجموعه ای مشغول بکار هستیم که حضرت امام (ره) با آن عظمتی که داشت می فرمود مستضعفین و فقرا ولی نعمت ما هستند و سازمان بهزیستی یکی از ارگانهایی است که در خدمت اقشار محروم و معلول جامعه است و علیرغم اینکه همه اقشار جامعه در پیروزی ،تثبیت و ابقاء انقلاب نقش داشتند اما نقش طبقه محروم جامعه قطعاً در دوران مختلف انقلاب جدی تر بوده است،که سازمان بهزیستی متولی ارائه خدمت به این صنف و قشر از جامعه و طبقه اجتماعی است .

وی در ادامه افزود بر اساس آمارهای مجامع جهانی ۱ تا ۳ در صد جامعه جهانی را معلولین ذهنی تشکیل می دهد و در کشورهای در حال توسعه این رقم ۳ تا ۴ برابر است و ما در استان لرستان بیش از ۱۴۸ هزار معلول داریم که متاسفانه اکتراٌ به مراکز بهزیستی مراجعه نمی کنند و با توجه به احتساب ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری جمعیت استان بزرگترین اقلیت جامعه را به خود اختصاص داده که انتظار داریم مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی لرستان ارائه خدمات تخصصی ،فنی و مستمری را از جمله اقدامات معاونت های تخصصی و تشکیلاتی بهزیستی بر شمرد و افزود در صدد هستیم معلولیتها را کنترل ،پیشگیری و کاهش دهیم و یکی از رویکردهای جدید و جدی بهزیستی پیشگیری از معلولیت هاست و اعتقاد ما بر این است که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

حیدری ارائه خدمات و نگهداری از معلولین برای دولتها را پر هزینه برشمرد و افزود دولتهای ما به خاطر چالشهای بین المللی نظام سلطه که برای کشور ایجاد کرده همواره مشکلات مالی فراوانی را بوجود آورده و باید بجای هزینه کردن سرمایه های ملی به دنبال پیشگیری از معلولیت ها باشیم و هم اکنون چندین طرح در این زمینه در دست اقدام است.

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت اعتقاد عمیق ما بر این است که بنیانگذار و بزرگترین مددکار اجتماعی مولا علی (ع) است که به فقرا رسیدگی می کرد و ما باید به تاسی از حضرت ایشان بتوانیم مددکاران خوبی باشیم.

وی نفوذ کلامی علمای اسلام و ائمه جمعه در مردم را راهگشای پیشگیری از معلولیت ها دانشت و افزود نماینده محترم ولی فقیه و ائمه محترم جمعه در تریبون های خود ما را در امر و پیشگیری از معلولیتها یاری فرمایند.

حیدری در پایان عوامل بروز و شیوع معلولیتها در استان را عدم آگاهی مردم ،ازدواجهای فامیلی و تعصبات قومی بسیار بالا تبیین و افزود متاسفانه به دلیل این عوامل از ۴۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی لرستان حدود ۳۳ هزار نفر بعلت اختلالات ژنتیکی مادرزادی دچار معلولیت شده اند که این رقم بسیار قابل توجه است.و اهمیت اقدامات پیشگیری را جدی تر می سازد.

۴۰e816e8-4513-4416-9d79-f8e786e3523d

حجت الاسلام میر عمادی نیز در این دیدار بیان داشتند: کار مهم ،اساسی و راهگشا در بهزیستی ،مشارکتهای مردمی است و باید ساخت و اداره مراکز ارائه خدمات به معلولین، با مشارکت مردم و خیرین صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار مدیران و ایثارگران بهزیستی لرستان که به مناسبت روز جهانی معلولین در بیت امام جمعه برگزار شد رعایت و عمل کردن به دستورات اسلام از قبیل روابط زناشویی ،رعایت بهداشت و آداب غذا خوردن را یکی از عوامل پیشگیری از معلولیتها تبیین کرد.

مدیرکل ،معاونین و جمعی از ایثارگران ،آزادگان و اعضای پایگاه بسیج مقاومت شهید فیاض بخش بهزیستی لرستان به مناسبت روز جهانی معلولین در بیت امام جمعه با حجت الاسلام میر عمادی دیدار کردند.

حجت الاسلام میرعمادی گفت: شعار انقلاب اسلامی و تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری خدمت به محرومین و مستضعفین بوده و هست و روح اسلام همین است یعنی خدمت به محرومین و مستضعفین و مبارزه با استکبار ،و ما در جایی سراغ نداریم که پیامبران (ص)و ائمه اطهار (ع) با مستکبرین معاشرت داشته باشند و بر عکس احادیث پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بر هم سفره بودن و معاشرت با فقرا و نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه افزود ما باید موفقیت خودمان را در ارتباط با محرومین و فقرا بدانیم و شما کارکنان بهزیستی افتخار کنید که در نهادی خدمت می کنید که این خدمت یک توفیق الهی و باقیات صالحات است .

امام جمعه خرم آباد،لوازم رسیدگی به محرومان را سعه صدر ،صبرو تحمل و درد دیگران را احساس کردن برشمرد و افزود وقتی به یک محروم و فقیر یا معلول سرکشی می کنید تا عمر دارد دعا گوی شماست.

حجت الاسلام میر عمادی گفت: دستورات اسلام از قبیل آداب غذا خوردن ،روابط زناشویی ،آداب معاشرت و رعایت بهداشت یکی از عوامل پیشگیری از معلولیت است و در اسلام تاکیدات زیادی بر رعایت این دستورات شده است.

وی در ادامه اطلاع رسانی،تبلیغات ،دعوت از خیرین و جذب حداکثری مشارکتهای مردمی در بهزیستی را خواستار شد و افزود بخش مشارکتهای مردمی در بهزیستی باید تقویت شود و خیرین و مردم را در امور خدمات رسانی به معلولین باید سهیم کرد.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: شکرانه سلامت افراد دارای تمکن مالی، مساعدت به محرومین است و کار مهم ،اساسی و راهگشا در مشارکتهای مردمی است که بهزیستی در این زمینه باید تلاشهای زیادی انجام دهد و از ساخت مراکز ارائه خدمات به معلولین گرفته تا اداره کردن آنها باید با مشارکت مردم وخیرین صورت پذیرد.

حجت الاسلام میر عمادی در پایان توجه به نیازمندیهای جدی معلولین از قبیل ،درمان و مسکن معلولین را مهم بر شمرد و افزود بهتر است بجای پرداخت مستمری ،مشکلات درمانی و مسکن مددجویان در اولویت قرار گیرد.