نماینده مردم کوهدشت سخنانش را تکذیب کرد: نگفته‌ام صدا و سیما مرتکب خلاف شده است

نماینده مردم کوهدشت گفت: به‌هیچ‌وجه نگفته بودم که صدا و سیما مرتکب خلاف شده و هر آن‌چه که به نقل از من در نشریه‌ای نقل شده است تکذیب می‌شود و اصلاً صحت ندارد. “الله‌یار ملکشاهی” در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به مطلبی که به نقل از وی در یکی از روزنامه ها منتشر […]

malekshahi

نماینده مردم کوهدشت گفت: به‌هیچ‌وجه نگفته بودم که صدا و سیما مرتکب خلاف شده و هر آن‌چه که به نقل از من در نشریه‌ای نقل شده است تکذیب می‌شود و اصلاً صحت ندارد.

“الله‌یار ملکشاهی” در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به مطلبی که به نقل از وی در یکی از روزنامه ها

منتشر شده است، افزود: آن‌چه در آن روزنامه بیان شده و من دیدم خلاف گفته‌های من بود.

وی تصریح کرد: آنچه من گفتم این است که صدا و سیما بعضی مصوبات را که مبتنی بر قوانین و مقررات است باید الزاماً اجرا کند و برخی دیگر را که مبتنی بر بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین نیست، می‌تواند به صورت ارشادی به آن‌ها عمل کند.

ملکشاهی با بیان این که مصوبات و نظرات شورای نظارت بر صدا و سیما هم دو وجه دارد، اظهار داشت: اگر این مصوبات مبتنی بر تاکید بر اجرای قانون، مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صدا و سیما باشد الزام‌آور است، چون خود آن بخشنامه‌ها که این مصوبه آن‌ها را تایید می‌کند الزام‌آور هستند.

نماینده مردم کوهدشت ادامه داد: اگر مصوبات هیات نظارت بر صدا و سیما از این دست نباشد بلکه خودشان بخواهند ارشاد و راهنمایی کنند به نظر من این مصوبات و نظرات شورای نظارت بر صدا و سیما ارشادی است و ممکن است لازم‌الاجرا نباشد هر چند می‌تواند در آن مسیر حرکت کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ بسیار غلطی حاکم است که برخی خبرنگاران برداشتی را که خودشان مایل هستند به صورت نقل‌ قول مطرح می‌کنند.

ملکشاهی گفت: حتی اگر به اظهارات من در آن نشریه نگاه کنید متن با تیتر فرق می‌کند.

وی در پایان افزود: توصیه من به همه اصحاب جراید، صداوسیما، روزنامه‌ها و سایت‌ها این است که فرهنگ و اخلاق حرفه‌ای را حفظ کنند و آن‌چه امانت‌داری است با صداقت آن را بیان کنند.