سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی فرانسه در شیلات لرستان

فرانسه ۱۰ میلیون یورو در صنعت شیلات لرستان سرمایه گذاری می کند. به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل شرکت اکوالند فراسنه گفت: این مبلغ برای ایجاد یک واحد بزرگ تولید بچه ماهی قزل آلا به ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ میلیون قطعه در منطقه شول آباد لرستان هزینه خواهد شد. وینسنت پیتی گفت: […]

۱۳۹۳۰۶۲۵۰۰۰۵۴۰_PhotoA

فرانسه ۱۰ میلیون یورو در صنعت شیلات لرستان سرمایه گذاری می کند.
به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل شرکت اکوالند فراسنه گفت: این مبلغ برای ایجاد یک واحد بزرگ تولید بچه ماهی قزل آلا به ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ میلیون قطعه در منطقه شول آباد لرستان هزینه خواهد شد.
وینسنت پیتی گفت: این طرح با مشارکت شرکت ایرانی شیلات گستراردبیل اجرا می شود وسهم آورده شریک ایرانی ۵۰ میلیارد تومان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان هم گفت: ایران با تولید سالانه ۱۴۵ هزار تن ماهی قزل آلای پرورشی مقام نخست جهان دارد اما بخش عمده بچه ماهی مورد نیاز کشور از فرانسه وارد می شود.
وی ساخت مجتمع بزرگ تکثیر بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در منطقه شول آباد الیگودرز را گامی مهم در جهت رفع نیاز کشور به واردات این نوع بچه ماهی دانست.
مهرداد غضنفری به ظرفیت های ارزشمند لرستان در تولید ماهی قزل آلا اشاره کرد و گفت: استان لرستان با تولید سالانه ۲۰ هزار تن ماهی قزل آلای پرورشی و نیز تکثیر۱۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا، هم در تولید و هم در تکثیر این نوع ماهی مقام نخست کشور را دارد.
وی گفت: لر ستان با ۲هزارو۵۰۰ کیلومتر رودخانه و۳ هزار دهنه چشمه ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن ماهی سردابی را دارد.