نماز بیرانوند و مهجوریت نماز!

علیرضا بیرانوند در فرودگاه سئول نماز خواند و این مسئله سوژه عکاس تیم ملی شد. دروازه بان دوم تیم ملی که در مسابقه با گوام روی خروج از دروازه دچار اشتباه شد و به خاطر خطای شدید روی مهاجم حریف کارت قرمز گرفت، اعتقادات مذهبی خاصی دارد. این تصویر بیرانوند را نشان می دهد که […]

علیرضا بیرانوند در فرودگاه سئول نماز خواند و این مسئله سوژه عکاس تیم ملی شد.

دروازه بان دوم تیم ملی که در مسابقه با گوام روی خروج از دروازه دچار اشتباه شد و به خاطر خطای شدید روی مهاجم حریف کارت قرمز گرفت، اعتقادات مذهبی خاصی دارد.

این تصویر بیرانوند را نشان می دهد که در فرودگاه سئول نماز می خواند. او البته در بین دو نماز حتی با بازیکنان تیم ملی عکسی به یادگار گرفت.

۷۰۴۸۷۵_۶۷۴

سید محمدصادق محمدی وفایی: در همان سالها که مینی بوسها سلطان جاده ها بودند و از این همه ماشین شخصی خبری نبود با مینی بوس داری از شهرمان تماس گرفتم که ما جمعی از طلبه ها با فلان مبلغ کرایه ، ماشینت را خواهانیم.
او آمد و ما غریب نشینان را پذیرا شد.در میان راه به اذان ظهر رسیدیم اما نمازخواندنی از جناب راننده ندیدم!
او را به گوشه ای خواندم و با لبانی تبسمی گفتم برادر جان! تا جایی که مطالعه کرده ام و می دانم فقط خانم ها در چند روز خاص نباید نماز بخوانند .برای نماز نخواندن مردها هیچ گونه مجوزی و ماده ای و تبصره ای وجود ندارد .شما چرا نمازت را نخواندی؟! او فرمود : واقعیت این است نماز خوان نیستم ولی قول می دهم با نماز رفیق شوم.
حال در این روزها که فوتبال ما ، روبه پیشرفت است و گوام را شش تایی کرده است در ره برگشت جناب علیرضا بیرانوند، در فرودگاه سئول کره سجاده اش را پهن کرده است و نمازش را خوانده است .هرچند در ارجمندی و ارزشمندی جناب بیرانوند و نمازش تردیدی وجود ندارد ولی ظاهرا در دل این خبر، مهجوریت و مظلومیت نماز نیز بسیار آشکار است ؛ زیرا با این که در دین اسلام ، نماز از اهمیت خاصی بهره مند است و در قرآن کریم ۸۸بار فقط لفظ صلاه آمده است.۳۵۰نوع نماز مستحبی داریم،اما با این حال برخی ها، اصلا نماز نمی خوانند؟!گاهی هم نمازها سر وقت خوانده نمی شوند؟!
چندی قبل هم سایت ها نوشتند دو بازیکن استقلال اهواز دست به کار ارزشمندی زدند. پس از اذان مغرب این دو بازیکن در همان کنار نیمکت نمازشان را خواندند!
و حال آن که قانون این است همگان نمازشان را سر وقت بخوانند . نه فقط دو بازیکن !اگر اذان شد و کسی نماز نخواند باید تعجب کرد و در مورد نخواندن نمازش و علل ترک آن خبر تهیه کرد.
اگر نماز مهجور نیست چرا نماز خواندن به هنگام ، بیرانوند در فرودگاه، این همه در سایت ها با آب و تاب نقل شده است؟!
البته سایت ها طوری نماز بیرانوند را پوشش داده اند و عکس دیگر بازیکنان را درج کرده اند( که بر روی صندلی نشسته اند ) این پرسش به ذهن می رسد که همسنگران جناب بیرانوند کی و کجا نمازشان را خوانده اند؟
پس ای خانواده ها ای مسولین فرهنگی بیش از این به هوش باشیم و بیش از این در مورد نماز بنویسیم و بگوییم و برنامه ریزی کنیم.