برگزاری جلسه مدیریت بحران شهرستان رومشکان

جلسه مدیریت بحران شهرستان رومشکان به ریاست فرماندار و با حضور اکثریت اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. به گزارش خبرنگار کشکان، در این جلسه دکتر محمدی نژاد فرماندار رومشکان ضمن اشاره به نقش اساسی دانشجویان و دانش آموزان  در انقلاب اسلامی و استکبار ستیزی، یوم الله ۱۳ آبان  را یادآور حوادث مهمی […]

IMG_5426

جلسه مدیریت بحران شهرستان رومشکان به ریاست فرماندار و با حضور اکثریت اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کشکان، در این جلسه دکتر محمدی نژاد فرماندار رومشکان ضمن اشاره به نقش اساسی دانشجویان و دانش آموزان  در انقلاب اسلامی و استکبار ستیزی، یوم الله ۱۳ آبان  را یادآور حوادث مهمی دانست که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن استکبار جهانی یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

محمدی نژاد در ادامه با سپاس و شکرگزاری از الطاف خداوند متعال بخاطر باران رحمت الهی، از وقوع حوادث تلخ اخیر و از دست دادن سه تن از همشهریان عزیز کوهدشتی ابزار تأسف و با بازماندگان ابراز همدردی نمود.

فرماندار در ادامه افزود: در شهرستان رومشکان، الحمدلله با برنامه ریزی و حضور بموقع مسئولین از وقوع حوادث ناگوار و خسارات بیشتر احتمالی جلوگیری بعمل آمد که نیاز است از بخشداران، معاونت فرمانداری، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، شهرداری، نیروی انتظامی، دهیاران و سایر دستگاهها تشکر نمود.

محمدی نژاد مشکلات بوجود آمده در اثر سیل اخیر را بیشتر در حوزه راه بخصوص زیرساخت های پروژه چهارخطه و جاده های مناطق عشایری دانست و با اشاره به اینکه خیلی از این سازه ها متناسب با شرایط بارشی ساخته نشده اند، بازنگری و اصلاح نقشه راه را مهم و ضروری دانست.

بانکت مله کوه ۱

وی همچنین با اشاره به تجربه مردم رومشکان در حادثه سیل اتفاق افتاده بین سالهای ۵۷-۵۶ (که خسارات و تلفات زیادی را بهمراه داشت) از لحاظ نکردن این مهم در ساخت و سازها گلایه کرد و به دهیاریها و بخشداریها تأکید نمود که در زمان صدور پروانه دقت بیشتری را معمول دارند و شهرداری چغابل هم نقاط حادثه خیز در شهر را شناسایی و مورد بازنگری قرار دهد.

فرماندار رومشکان برآورد خسارات وارده ناشی از سیل به شهرستان را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان و درباره خسارات وارده به حوزه کشاورزی اظهار داشت: متأسفانه طی بازدیدی که از حاشیه رودخانه سیمره همراه با مسئول جهاد کشاورزی شهرستان داشتیم شاهد تخریب اراضی، پلها، جاده ها و مزارع خیارکاری بودیم و تعدادی از منازل و احشام آنان تخریب و تلف شده اند که ضمن بازدید از مشکلات این منطقه و سایر نقاط آسیب دیده، گزارش تمامی خسارات وارده به شهرستان، ازدستگاههای مربوطه اخذ گردیده است.

محمدی نژاد در پایان سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از جهاد کشاورزی شهرستان، یکی از اقدامات سازنده و بسیار مفید (که باعث جلوگیری از تشدید سیلاب و وقوع خسارتهای بیشتر شد) وجود بانکتها و بندهای خاکی ایجاد شده در حاشیه مله کوه در اوایل انقلاب عنوان و افزود: این بندها و بانکتها علاوه بر جلوگیری از بروز سیلاب، نقش مهمی در ذخیره آبهای زیرزمینی دارند که با توجه به مشکلات آب شرب شهرستان جا دارد مورد توجه خاص قرار گیرد.

 

بانکت مله کوه ۲