امام جمعه پلدختر: بی تقوایی انتخاباتی خلاف وفاق و همدلی است

امام جمعه پلدختر گفت: بد اخلاقی های انتخاباتی که همان بی تقوایی انتخاباتی است خلاف وفاق و همدلی است.

۸۱۸۱۴۶۹۹-۷۰۲۵۹۷۵۲

حجت الاسلام محمد سوری روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر افزود: نامزدها باید اخلاق اسلامی و احترام متقابل را در فعالیت های انتخاباتی رعایت کنند.
وی حضور پر شور و عظیم مردم در انتخابات پیش رو را مظهر حماسه سیاسی دانست و گفت: نامزدها از ورود به مسایل اختلاف بر انگیز خودداری کنند و باید اخلاق اسلامی و احترام متقابل را در فعالیت های انتخاباتی رعایت کنند.
وی با بیان این که انتخابات در نظام ما از جایگاه ویژه ای در عرصه بین المللی دارد افزود: انتخابات نماد مشروعیت نظام اسلامی و حضور حداکثری در انتخابات مظهر عزت مردم یالاری دینی در عرصه بین المللی است.
وی انتخابات پیش رو را عرصه دیگری از حماسه سازی مردم دانست و گفت:تمام افراد باید برای تحقق حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات پیش رو به عنوان یکی از منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند.
حجت الاسلام سوری افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو یک اصل مهم و خلق حضور حماسی دارای ویژگی هایی از قبیل مشارکت حداکثری همراه با شور ، شعور و بصیرت است.
امام جمعه پلدختر به تبلیغات زود هنگام و غیر قانونی بعضی از اشخاص اشاره کرد و گفت:گزارش های از سطح شهرستان به ما می رسد که بعضی اشخاص برای مسایل انتخاباتی ،دست به اقدامات زود هنگام و غیر قانونی می زنند که نباید فضای دلنشین و با نشاط شهرستان را ملتهب کرد بلکه باید برنامه ها و اقدامات در چارچوب قانون صورت گیرد.
وی با بیان این که رمز موفقیت و سربلندی نظام اسلامی، وحدت و همبستگی همه مردم و تبعیت از مقام معظم رهبری است،افزود: نامزدهای انتخاباتی از دادن شعارهای بدون پشتوانه خودداری کنند و امیدواری بیهوده در مردم ایجاد نکنند.
وی مسوولان را تابلوی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: نامزدهای انتخاباتی نباید دیگران را تخریب کنند زیرا این کار از دید مردم اقدامی ضد ارزشی به حساب می آید.
حجت الاسلام سوری بر حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد و افزود: مسوولان از بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده نکنند و در زمینه حفظ بیت المال اهتمام ویژه ای داشته باشند .
وی تصریح کرد: انتخابات پیش رو یکی دیگر از مسایل مهم در سال جاری است و باید مسوولان به جد در انتخابات مستقل باشند و از بیت المال برای کاندیدایی استفاده نکنند.
امام جمعه پلدختر بر بی طرفی برگزار کنندگان انتخابات تاکید کرد و گفت:بر اساس منویات مقام معظم رهبری در باره انتخابات رای مردم در دست برگزار کنندگان انتخابات امانت است و حق دخل و تصرف در آن را ندارند.
فرماندار پلدختربه در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: انتخابات بارزترین مصداق حماسه سیاسی است و مردم در آستانه این آزمون بزرگی قرار گرفته اند.
نورالدین درمنان با بیان این که ملت ایران در ۳۷ سال عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتخابات را با شکوه هر چه تمام پشت سر گذاشته اند و سال های گذشته حضور خود را به اثبات رسانده اند و سال جاری نیز به فضل الهی به بهترین وجه این وظیفه را عملی می کنند.
وی اعتماد مردم به عوامل و دست اندرکاران انتخابات را یک سرمایه مهم سیاسی دانست و گفت: جلب مشارکت مردم در همه عرصه های اجتماعی و سیاسی مستلزم فراهم نمودن زمینه های اعتماد اجتماعی است.
وی یکی از مهمترین ابزارهای جلب اعتماد عموم را نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقرررات موضوع انتخابات دانست و افزود:با اجرای صحیح انتخابات، اعتماد مردم به نظام تقویت می شود و بر برگزار کنندگان لازم است که از رای مردم صیانت کنند.
فرماندار پلدختر گفت: دست اندرکاران برگزاری انتخابات ضروری است از رای مردم که امانت است پاسداری کنند تا خدشه ای به اعتماد مردم وارد نشود.
وی مهمترین وظایف فرمانداری در سال جاری را انتخابات پیش رو دانست و افزود: قانون مداری در تمام مراحل برگزاری انتخابات لازم و ضروری و سکی از اصولی است که باید مد نظر مجریان و هم چنین نامزدهای انتخابات باشد که به طور قطع لازمه رعایت آن ، آشنایی با قوانین و آیین نامه های انتخابات است.
درمنان با تاکید بر این که مسوولان برگزاری انتخابات حق جانبداری از هیچ گروه سیاسی را ندارند تصریح کرد: رعایت اصل بی طرفی توسط مجریان و برگزار کنندگان انتخابات امری مهم و ضروری است و حضور حداکثری و گسترده مردم لازمه یک انتخابات حماسی است.
وی با بیان این که به دنبال انتخابات سالم و رقابتی هستیم گفت:مسوولان متولی برگزاری انتخابات باید از رای مردم که حق الناس است صیانت کنند و تلاش کنند زمینه انسجام و وحدت بیش از پیش مردم را فراهم کنند و عملکرد ما به گونه ای باشد که مردم به ما اعتماد کنند.
وی بر عدم استفاده از امکانات دولتی به نفع و یا علیه فردی خاص تاکید کرد و افزود: مسوولان برگزاری انتخابات باید علاوه بر رعایت و حفظ بی طرفی تدابیری بیاندیشند تا امکانات دولتی نیز به له یا علیه فرد خاصی به کار گرفته نشود.
فرماندار پلدختر با بیان این که مهمترین وظیفه در انتخابات سالم، صیانت از آرا است گفت:قانون ملاک عمل در برگزاری انتخابات است و هدف همه ما در انتخابات باید حضور حداکثری مردم باشد و ما حق هیچ گونه تبلیغ به نفع یا علیه کسی نداریم.
درمنان با بیان این که قانون مداری ، اخلاق مداری و حضور حداکثری مردم در انتخابات باید نمود عینی داشته باشد افزود: قانون ملاک عمل در انتخابات پیش رو است و سیاست دولت تدبیر و امید در فرایند انتخابات ، حفظ و صیانت از حقوق و آرای مردم و همچنین رعایت اصول اخلاقی ، تقوا ، صبر و شکیبایی ، دقت در عمل و رفتار مناسب با رای دهندگان است.