بازدید اعضای انجمن های زیست محیطی کرمانشاه از خزانه پدر بلوط ایران در خرم آباد

بیش از تعداد ۳۰ نفر از اعضای انجمن های زیست محیطی کرمانشاه از خزانه پدر بلوط ایران در خرم آباد بازدید و ازنزدیک با روند کاشت بلوط آشنا شدند. به گزارش خبرنگار کشکان، مظفر افشار پدر بلوط ایران ضمن خیرمقدم و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین ( ع ) اظهار داشت: […]

بیش از تعداد ۳۰ نفر از اعضای انجمن های زیست محیطی کرمانشاه از خزانه پدر بلوط ایران در خرم آباد بازدید و ازنزدیک با روند کاشت بلوط آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار کشکان، مظفر افشار پدر بلوط ایران ضمن خیرمقدم و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین ( ع ) اظهار داشت: در حال حاضر تعامل و همکاری خوبی بین انجمن زیست محیطی مناطق زاگرس نشین وجود دارد و در سایه همین تعامل و همدلی طی هماهنگی های بعمل آمده شاهد حضوراین عزیزان بودیم که جای بسی خوشحالی است و امیدوارم که این روند همیشه ادامه داشته باشد .

افشار افزود در صبح این سفر یک روزه کارگاه آموزشی کاشت بذر و نهال بلوط برگزار و فعالان زیست محیطی کرمانشاه از خزانه بازدید و سپس از قلعه باستانی فلک و افلاک موزه مردم شناسی دیدن و با آداب و رسوم و فرهنگ لرستان آشنا شدند و در عصر همان روز از دریاچه کیو ، نور پردازی خیابان شهدا و ازعرصه ۸ هکتاری کاشت درختان بومی از جمله بلوط ، قلنگ (کلخونگ یا بنه و همان پسته کوهی )و بادام کوهی ….بام خرم آباد بازدید نمودند.

photo_2015-10-16_21-04-27 - Copy

ایشان با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ استفاده از مواد دور ریختنی و پرورش گل و گیاهان در داخل آنها تصریح کرد از نکاتی که توجه فعالان زیست محیطی کرمانشاه را به خود جلب نمود کاشت گل و گیاه و تولید اکسیژن با استفاده از مواد دور ریختنی و ظروف بی مصرف و همچنین کاشت درختان بومی در بیش از ۸ هکتار عرصه بام خرم آباد توسط انجمن ها و سازمان های مردم نهاد وکارکرد و فعالیت چشمگیر و تاثیر گذار این انجمن ها در خرم آباد بود .

در پایان مظفر افشار پدر بلوط ایران عنوان نمود اگر فعالیت و گام های در راستای احیاء و حفظ در ختان بومی استان بالاخص درخت بلوط برداشته شده همراهی اعضای انجمن دوست داران طبیعت و دیگر انجمن های زیست محیطی بوده است.

در این بازدید سید محمد قاسمی ، مجتبی رومانی ، رضا سبزوار ، فرشید خدامرادی ، احمد و فرزانه علیخانی، محمدرضا پور یگانه ، زیبا دانه ای ، محمد حسین نظری ، لیلا کرمی ، مرتضی یاراحمدی ، فاطمه عمران ،نوید بهرامی و پروانه سوری پدر بلوط ایران را همراهی نمودند .

خبر : مجتبی رومانی/ کشکان