سرخط خبرها
امروز: چهارشنبه, ۹ فروردین , ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۶:۲۶آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۶/۰۱/۰۹ ،‌ ۱۰:۵۵
۲۳ مهر ۱۳۹۴در ۷:۳۲ ب.ظ تعداد بازدید: 867 بازدید کد خبر:45209 چاپ خبر

امروز برو فردا بیا!

0

نگرشی به اجرای طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در شهرستان کوهدشت

حسین ناصری- کشکان: « طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع »، یکی از طرح ‌های هفت­ گانه تحول اداری است که به ­منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری در میان سایر طرح‌ های تحول اداری توجه بیشتری را به­ خود معطوف داشته است. این طرح را […]

۱۰۰۸۷۳۵۷۴۵۴۳

حسین ناصری- کشکان: « طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع »، یکی از طرح ‌های هفت­ گانه تحول اداری است که به ­منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری در میان سایر طرح‌ های تحول اداری توجه بیشتری را به­ خود معطوف داشته است. این طرح را شورای عالی اداری در نودمین جلسه خود در سال ۸۱ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور به­ منظور تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع نسبت به عملکرد واحدهای اجرایی کشور به تصویب رساند و همه موسسات، شرکت‌ های دولتی، وزارتخانه ‌ها، سازمان ‌ها و شرکت‌ ها و موسساتی را که از بودجه عمومی استفاده می‌ کنند، ملزم به اهتمام جدی و اجرای دقیق آن کرد.

این مقدمه مختصر به عبارتی همان بیان می ­نماید که کارکنان ادارات و سازمان­ هایی که از بیت ­المال مسلمین ارتزاق می­کنند وظیفه دارند آن حقوق را ادا نمایند. در این وجیزه مختصر بنا داریم نقدی بر رفتار کارکنان ادارات و نهادهای شهرمان داشته باشیم، به همین خاطر از کلیه کارمندانی که خدمت به مردم را وظیفه خود می ­دانند کمال تشکر و قدردانی را داریم و امید آن داریم این نقد خاطر آن عزیزان را ناراحت نکند.

متأسفانه در شهرستان کوهدشت به این طرح توجه چندانی از مسئولین و کارکنان ادارات و سازمان­ ها مشاهده نکردیم. جای تأسف دارد که بخشی از کارمندان ادارات و نهادهای دولتی با مردم مثل نوکر رفتار می­ کنند! این برخورد زشت ناشی از فهم نادرست بعضی از مسئولین و کارکنان ادارات و سازمان­ های دولتی از وظایف خود است. شاید آن­ها فراموش کرده ­اند که این مردم ولی نعمت آن­ ها هستند. این گفته امام است که فرمودند: «مردم ولی نعمت ما هستند.» این یعنی مسئولین و کارکنان ادارات بابت خدمتی که انجام می ­دهند نه تنها نباید منت بگذارند، بلکه باید افتخار کنند که خادم مردمی هستند که برترین مردم در همه اعصار قلمداد شده­ اند.

این همان ستایش به جا و بی ­نظیر امام است که فرمودند: « من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده ­ی میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول ا…(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی، می ­باشند.»

پس چرا در ادارات شهرمان ارباب رجوع به­ جای تکریم ، تحقیر می ­شوند؟! آیا شما گفتن امروز برو فردا بیا، را تکریم ارباب رجوع می دانید، یا تحقیر؟! آیا می­ دانید طبق قوانین آشکار سازمان بازرسی، حضور به­ موقع در محل کار و تعیین جایگزین برای انجام امور مراجعین در اوقات عدم حضور در محل کار، فقط یکی از اجزای تکریم ارباب رجوع است؟

آیا پاس کاری ارباب رجوع به معنای تکریم ارباب رجوع است؟! آیا معطل ماندن ارباب رجوع به مدت یک ساعت بابت صبحانه خوردن کارکنان در محل کار به معنای تکریم ارباب رجوع است؟! آیا گذاشتن جلسات طولانی بعد از صبحانه اداری در راستای خدمت رسانی به مردم است؟! آیا به دنبال پارتی گشتن قبل از مراجعه به ادارات به معنای تکریم ارباب رجوع است؟ و  هزار و یک سوأل دیگر…

به جرأت می­ توان گفت بخشی از این برخوردهای نادرست به خود ما بر می ­گردد. چرا که اگر با حقوق و حدود خود آشنا بودیم، باید می دانستیم که همه ­کارکنان ادارات ( از رئیس تا آبدارچی ) خدمتگذار ما هستند. اگر با حقوق شهروندی خود آشنا بودیم، اجازه نمی ­دادیم اکثر وقت­ مان را در پشت درهای بسته و راهروهای ادارات تلف کنیم. چون وقت ما هم مثل وقت کارمندان ارزش دارد.

اگر بدانیم حقوق و مزایایی را که این کارمندان دریافت می ­کنند از جیب ما است، نباید این قدر در ادارات معطل بمانیم تا علف زیر پای ­مان سبز شود. این حق مسلم من و شما است که در نهایت احترام و بدون فوت وقت کارمان انجام شود.

تا اینجای کار معلوم شد که باید تلاش کنیم بیشتر با حقوق شهروندی آشنا شویم. معلوم شد کارکنان ادارات و سازمان­ ها وظیفه ­شان خدمت­رسانی به مردم است. پس اگر من بعد در جایی حقی از ما را ضایع کردند نباید سرمان را پایین بندازیم و برگردیم، بلکه باید اعتراض کنیم. شاید بعضی ­ها برای­ شان جای سوأل باشد در این­جور مواقع چکار کنند؟ ابتدا به مقام بالاتر مراجعه نمایید تا به مشکل شما رسیدگی کنند. اگر کارتان را انجام ندادند، به رئیس آن مجموعه رجوع فرمایید و ترس به خود راه ندهید.

البته در بعضی ادارات احتمال دارد که خود رئیس هم وضعیتی بهتر از کارمندانش نداشته باشد، که در این مواقع باید به امام جمعه محترم  و فرماندار مراجعه کرد، چرا که این دو بالاترین مقامات تأثیرگذار هر شهری می ­باشند.

حالا اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید مشکلات خودتان را پیگیری کنید، رسانه­ ها را در جریان قرار دهید. رسانه ­ها ابزاری قدرت ­مند برای پیگیری مشکلات شما خواهند بود. رسانه ­ها را محرم خود بدانید و مطمئن باشید رسانه ­ها حداقل می ­توانند درد شما را داد بزنند.

کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد

یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

دیدگاه

  1. کوهدشتی به فقر نشسته

    اگر گذر همشریان عزیز به تامین اجتماعی کوهدشت افتاده انوقت معلوم میشه امرورز برو سال دیگه بیا ؟نه فردا برای بیمه بیکاری باید سالها رفت امد کنی شاید درست بشه متاسفانه به مدیر مراجعه کردم چنان پشیمان شدم ترسیدم که شاید دیگه کارم درست که نمیشه باید بمیرم نمیدونم فرماندار محترم رفتن این اداره

    [پاسخ]

بیان دیدگاه

تا انتخابات
عکس/ فیلم/ صوت
«کافه کشکان»
تبلیغات و پیام ها
آمار سایت
    • 0
    • 18,639
    • 24,280
    • 201,710
    • 871,974
    • 11,645,287
    • 29,974,909
    • 46,068
    • چهارشنبه ۹ فروردین , ۱۳۹۶
سایت های مرتبط