نامه ای سرگشاده به حاج علی اصغر اسفندیارپور نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی کوهدشت

یکبار برای همیشه سایه و داعیه اصلاح طلبی را قدری گسترده تر نمایید و ضمن کنار گذاشتن اختلاف سایق ، در یک یا چند نشست صمیمانه، نتیجه محور ، مصلحت بینانه غیر آرمانی و با در نظر گرفتن تمام ضوابط و محدودیتها و امکانات با سایر بزرگان این عرصه که در سطح کشوری بالاخره چه شما بپسندید و چه نپسندید حرف هایی برای گفتن و زمینه هایی برای نفوذ کردن دارند (ازجمله آقایان عباسی فرد،سوری لکی ،دوستی و خانواده مروجی و …)به یک جمع بندی نهایی اکثریت محور دست یابید آنجاست که خاطره گذشت و بزرگی شما برای همیشه تاریخ در اذهان ملت خواهد ماند…

IMG_27612

به نام خدا
برادر بزرگوار و فعال محترم سیاسی اصلاح طلب جناب آقای حاج علی اصغر اسفندیار پور
باسلام و تحیات
چند صباحی است از نگاه یک شاگرد دهه شصتی آن جناب ،حرکات سیاسی شما را بر صفحه شطرنج سیاست زده شهرستان دنبال می کنم. دلسوزی سیاسی آن جناب در خصوص ایجاد وحدت و همدلی در بین فعالین سیاسی قابل تحسین می باشد اینکه هنوز و پس از گذشت سالها از حضور مستقیم شما در این عرصه باز شاهد تحرکات منجی گرانه و فعال از شما هستیم برایمان بسیار جالب توجه می باشد.
البته استراتژی اخیرتان مبنی بر ائتلاف برای دست یابی به وحدت خالی از اشکال نیست .بنده در این عریضه کوتاه نه قصد جسارت یا توهین به آن برادر بزرگ را دارم ونه به دنبال کسب تحسین از سوی کسی یا گروهی هستم بلکه اگر حلقه اطراف حضرتعالی اجازه دهند جهت تنویر افکار نقدی درون گفتمانی را بر این نوع موضع گیری سیاسی حضرتعالی وارد نمایم«تا که قبول افتد و در نظر آید».
۱-نفس ایجاد وحدت حرکتی زیبا و استراتژیی معقولانه در جهت شرکت در یک رقابت تنگاتنگ سیاسی است ولی حضرتعالی کاملا مستحضرید که زمان انجام این کار معمولا پس از طی مراحل مربوط به نظارت استصوابی شورای محترم نگهبان می باشد که هم شفافیت های فضای سیاسی بیشتر شود و هم وزن کاندیداها مشخص تر گردد.بنابراین این سئوال مطرح می شود که چه لزومی دارد شش ماه قبل از انتخابات آن هم با بهره گیری از یک روش کاملا غیر علمی (نظرسنجی جهت دار و در دسترس) گزینه ائتلاف خود را مشخص نمایید؟
۲-حضرتعالی کاملا مستحضرید که در سپهر سیاسی این جریان (اصلاحات) در سطح شهرستان تنها نمی توان نظر شما را به عنوان غالب بر کل جریان قالب نمود. بلکه در این بین به هر حال و با تمام اختلاف سلایقی که اکنون دیگر برای خاص و عام مشخص شده دیگرانی نیز وجود داشته و دارند که می بایست نظراتشان را شنید و حرکت سیاسی آنها را نیز دنبال کرد.پس این سئوال باز اذهان افکار عمومی را به خود مشغول کرده که چرا حضرتعالی بدون در نظر گرفتن نظرات سایر موثران بر عرصه سیاسی این شهرستان سعی در جمع کردن خیلی سریع مسئله ائتلاف نموده اید؟ آیا منتظر موضع گیری مخالف آنان نیستید و این به اختلاف دامن نمی زند؟
۳-نکند شما هم مثل تعداد معدودی از کسانی که صرفا از طریق قرابت و رفاقتی که با شما دارند و اکنون به عنوان تاثیرگذار بر جریان به دنبال انشقاق آن هستند این خیال را در سر دارید که رای اصلاح طلبان در شهرستان بیشتر از جریان رقیب است؟ آیا شما هم نتایج انتخابات ریاست جمهوری را با انتخابات مجلس در سطح شهرستان برابر می دانید؟ نمی خواهید نتایج انتخابات ادوار گذشته را مرور کنید؟ یا خدای نکرده بدنبال بازی کردن در سناریوی باخت هستید؟
۴-چرا نمی خواهید این واقعیت را بپذیرید که مردم ما از دهه های شصت و هفتاد و هشتاد عبور کرده اند و اکنون دیگر شاگردان دست به سینه دهه های گذشته شما ،به مردان و زنان بالغ و عاقلی تبدیل شده اند که هر کدام به راحتی می توانند بسیاری از مسائل سیاسی روز را تجزیه و تحلیل نموده و تصمیم گیری نمایند؟چگونه است در یک برهه زمانی شما با شعار انقلابی گری و جوان گرایی در سنین بسیار پایین بر دوش این ملت بالیدید ولی اکنون با شعار «الکی کسی را بزرگ نکنید» در صدد استمرار همان استیلای گذشته خود و دوستانتان هستید؟

سخن آخر
برادر بزرگوار! برداشت بنده و بسیاری از فعالین بدنه ی سیاسی جریان اصلاح طلب شهرستان که متاسفانه در زیر سایه سنگین کسانی که داعیه بزرگی دارند در حال له شدن هستند این است که به نظر می رسد شما به دنبال نوعی تسویه حساب سیاسی با سایر رقبای خود می باشید ولو اینکه این مبارزه به شکست همه ی کاندیداهای منتسب به جریان اعتدال و امید منجر گردد. البته این باخت برای شما نتایج مفیدی را به دنبال دارد مثلا یکی اینکه نماینده کنونی شهرستان را از صحنه رقابت خارج می نمایید و دیگر اینکه در صورت باخت کل کاندیداهای منتسب به حمایت از دولت، جریان سنتی اصولگرا پیروز میدان خواهد شد و متضرر اصلی میدان شوند. تاوان این رقابت نامعقول را بدنه مسئولیت پذیر جریان بدهد. تاریخ این را بخوبی ثابت نموده است به دلیل عدم همسویی با دولت منزوی خواهد گشت آنجاست که شما باز علم حامی شناسنامه دار را ،به سبب نفوذ های سیاسی خود برپا خواهید نمود و دوباره فعال صحنه خواهید ماند. ولی برادرعزیز! در این بین باز هم این مردم زجر کشیده هستند که باید به دلیل داشتن نماینده ای غیر همسو با دولت و چالش هایی که ایشان به وجود خواهد آورد متضرر شوند.
استاد عزیز! امروز تن و روان رنجور از ناملایمات و چالش ها و بده بستان های سیاسی این شهر بیش از پیش احتیاج به آرامش و تدبیر و گذشت دارد. بزرگترین درسی که از انتخابات ۹۲ باید گرفت همین امر ترجیح مصلحت بینی عمومی بر هویت یابی صرفا سیاسی است .کاری که عقلای قوم کردند نشان دهنده نوعی بلوغ سیاسی بود که در انتخابات ۸۸و ۸۴ از آن اثری ندیدیم و آن شد که دیدیم.
بنابراین پیشنهاد شاگرد محورانه این حقیر این است که تا دیر نشده ،ضمن اذعان و دلجویی از سایر فعالین سیاسی این شهرستان ،چه از دید شما کوچک و چه بزرگ از این حرکت خلاف وحدت و بدون نتیجه برای مردم ،یکبار برای همیشه سایه و داعیه اصلاح طلبی را قدری گسترده تر نمایید و ضمن کنار گذاشتن اختلاف سایق ، در یک یا چند نشست صمیمانه، نتیجه محور ، مصلحت بینانه غیر آرمانی و با در نظر گرفتن تمام ضوابط و محدودیتها و امکانات با سایر بزرگان این عرصه که در سطح کشوری بالاخره چه شما بپسندید و چه نپسندید حرف هایی برای گفتن و زمینه هایی برای نفوذ کردن دارند (ازجمله آقایان عباسی فرد،سوری لکی ،دوستی و خانواده مروجی و …)به یک جمع بندی نهایی اکثریت محور دست یابید آنجاست که خاطره گذشت و بزرگی شما برای همیشه تاریخ در اذهان ملت خواهد ماند چرا که در واقع «ای خوش آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.»
دلشاد و سربلند باشید
از طرف دانش آموز دهه شصتی
فرشاد جمالی

IMG_2305