«آرزوی سلامت» در برابر «تهدید به مرگ»

صالحی از حسینیان در بیمارستان عیادت کرد. مردی که روز یکشنبه علی‌اکبر صالحی را در صحن علنی مجلس به مرگ تهدید کرده بود روز گذشته میزبان او شد. دیروز صبح حمید رسایی در صفحه اینستاگرامش خبر از بستری شدن روح‌الله حسینیان در بیمارستان داد. همین خبر کافی بود تا علی‌اکبر صالحی، مرد متین و آرام […]

۵۷۰۴_۷۲۵

صالحی از حسینیان در بیمارستان عیادت کرد.

مردی که روز یکشنبه علی‌اکبر صالحی را در صحن علنی مجلس به مرگ تهدید کرده بود روز گذشته میزبان او شد. دیروز صبح حمید رسایی در صفحه اینستاگرامش خبر از بستری شدن روح‌الله حسینیان در بیمارستان داد. همین خبر کافی بود تا علی‌اکبر صالحی، مرد متین و آرام دولت به عیادت مردی برود که یک روز قبل در مجلس او را تهدید به مرگ و دفنش در قلب رآکتور اراک کرده بود. حمید رسایی گفته بود حسینیان به دلیل فشار ناشی از اتفاقات روز یکشنبه مجلس به عارضه قلبی دچار شده و در بیمارستان بستری شده است. او همچنین از این مساله گلایه کرده بود که حسینیان به مزاح و شوخی صالحی را تهدید کرده بود و فکرش را نمی‌کرد صالحی این موضوع را جدی بگیرد و از تریبون مجلس آن را بیان کند. انتخاب اما به نقل از یک شاهد عینی نوشته حسینیان سه بار ظریف و صالحی را تهدید کرد و در لحن و چهره او هیچ نشانی از شوخی وجود نداشته است و او خیلی هم جدی بوده است. عالم سیاست می‌تواند بازی‌های پیچیده‌ای داشته باشد و در پیچ‌های حساسی همچون اخلاق به افراد رو دست بزند و مردی که او را با لحن زننده‌ای تهدید کرده باشی روز دیگر در کمال تواضع و اخلاق به دیدارت بیاید و برایت آرزوی سلامتی کند. صالحی بار دیگر ثابت کرد همان مرد متین و آرامی است که وقتی پای منافع ملی کشور به میان بیاید صدایش را بلند می‌کند و با صدایی رسا از منافع کشور دفاع می‌کند. از سوی دیگر حسینعلی امیری هم نسبت به این موضع واکنش نشان داده است. به گزارش جماران قائم‌مقام وزیر کشور گفت: اظهارنظرها باید هم تراز با آرمان‌های جمهوری اسلامی باشد. اگر غیر از این باشد خب باید توضیح داده شود و آقای صالحی باید بگویند که برای ایشان چه اتفاقی افتاد، چه کسانی ایشان را تهدید یا به وی توهین کرده‌اند. وی همچنین اضافه کرده: در نظام اسلامی، اخلاق موضوع بسیار مهمی است، همه وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) ویژگی‌های مثبت و ارزنده است، اما از میان همه این ویژگی‌ها آنچه در کانون توجه جهانیان قرار دارد، اخلاق پیامبر(ص) است؛ بنابراین ما نیز باید به عنوان کسانی که اسلام را در جامعه اجرا می‌کنند، به اخلاق و رعایت آن پایبند باشیم. وی عنوان کرد: آقای صالحی باید بگویند که برای ایشان چه اتفاقی افتاد، چه کسانی ایشان را تهدید یا به وی توهین کردند. چرا که من خودم دیروز در مجلس بودم و بسیار هم درگیری داشتم؛ بنابراین آقای صالحی باید بیایند بگویند چه کسانی و به چه شکلی با ایشان حرف زدند.

روایت صالحی از عیادت

رییس سازمان انرژی اتمی اما پیرامون حاشیه روز یکشنبه مجلس هم توضیحاتی ارایه کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر صالحی اظهار داشت: امروز باخبر شدم که روح‌الله حسینیان، نماینده تهران در بیمارستان بستری شده، بسیار ناراحت شدم و فوری به بیمارستان برای عیادت رفتم و مطمئن شدم حال‌شان مساعد است. رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: وی (حسینیان) هم بسیار خوشحال بود و نظرش هم همچون نظر ما بود و گفت که اتفاق دیروز یک بحث سیاسی و تصویب برجام در مجلس از الطاف خفیه الهی بود. صالحی تصریح کرد: اتفاق روز گذشته یک بحث سیاسی بود که تمام شد و این دلیل نمی‌شود که برای کسی خیرخواهی نکنیم یا دشمنی کنیم چراکه این رفتار دور از تربیت و اخلاق اسلامی است. وی با بیان اینکه همه ما در کشور عضو یک خانواده هستیم و روی مسائل تبادل نظر داریم، افزود: همه ما به دنبال حاکمیت و منافع ملی هستیم و نمی‌خواهیم خلاف منافع مردم کار کنیم. اما ممکن است در رابطه با موضوعاتی اختلاف نظر وجود داشته باشد. صالحی با اشاره به اینکه بحث در مسائل سیاسی و امور مجلس با بیان تند و آرام امری طبیعی است و در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد، گفت: اتفاق دیروز یک بحث سیاسی بود و دوستی‌مان پابرجاست، خیرخواهی ما نسبت به دوستان‌مان ادامه دارد. وی تاکید کرد: همه ما از یک خانواده هستیم و در جهت بهبود شرایط و ایجاد بهترین‌ها برای کشور تلاش می‌کنیم. صالحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حال جسمی خودتان چگونه است؟ گفت: بنده بعد از مجلس فوری به دکتر مراجعه کردم چون قلبم به قدری تند می‌زد که داشت از جا کنده می‌شد (با خنده)، که الحمدلله رفع شد. شاید این اتفاق‌ها هرچند سال یک بار برای هر کسی رخ دهد که این‌گونه از کوره در رود و من نوعا آدمی نیستم که از کوره در بروم اما دیروز شرایطی پیش آمد که خارج از اراده بود.

منبع: روزنامه اعتماد