آغاز طرح سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در لرستان

طرح سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در استان لرستان آغاز شد. به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست معاونت آمار واطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: به منظور اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ مرحله آزمایشی این طرح امروز همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شد. […]

۲۳۹۱۴۱_PhotoA

طرح سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در استان لرستان آغاز شد.
به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست معاونت آمار واطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: به منظور اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ مرحله آزمایشی این طرح امروز همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شد.
آقای سید حسین نورالدینی افزود: سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در لرستان در مجموع با مشارکت ۷ نفر عوامل اجرایی تا ۱۴ آبانماه اجرا می شود.
وی گفت: به منظور جلوگیری از هزینه ها و همچنین تداوم بخشیدن به دقت و کیفیت آمار، سرشماری به روش الکترونیکی و بدون استفاده از کاغذ انجام می شود .
سرپرست معاونت آمار واطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان هدف اصلی اجرای طرح آزمایشی سرشماری را کاهش خطا و شناخت مشکلات احتمالی در سرشماری اصلی و پیدا کردن نقاط ضعف و شناخت مشکلات اجرایی و فنی و رفع نواقص احتمالی موجود در سرشماری اصلی عنوان کرد و افزود: هرگونه خطا در سرشماری با ابعاد وسیعی که در بر دارد غیرقابل جبران است و به همین دلیل باید آزمایش سرشماری انجام شود.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور بوده که سال آینده در کشور اجرا خواهد شد.
براساس سرشماری سال ۹۰ استان لرستان دارای یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۲۴۳ نفر جمعیت است.