اعتراض معلمان پیش دبستانی لرستان به فرآیند استخدام آموزش و پرورش

کشکان: معلمان پیش دبستانی استان لرستان نسبت به فرآیند استخدام آموزش و پرورش لرستان و همچنین عدم جذب آنها اعتراض کردند. به گزارش خبرنگار مهر، ظهر یکشنبه معلمان پیش دبستانی لرستان در محل سالن علامه طباطبایی خرم آباد اعتراض خود را نسبت به عدم جذب آنها در آموزش و پرورش اعلام کردند. بر اساس این […]

IMG16480278

کشکان: معلمان پیش دبستانی استان لرستان نسبت به فرآیند استخدام آموزش و پرورش لرستان و همچنین عدم جذب آنها اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر یکشنبه معلمان پیش دبستانی لرستان در محل سالن علامه طباطبایی خرم آباد اعتراض خود را نسبت به عدم جذب آنها در آموزش و پرورش اعلام کردند.

بر اساس این گزارش مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جمع معلمان پیش دبستانی حضور یافت تا به اعتراضات آنها گوش کند که همهمه و بی نظمی معلمان باعث شد تا این اعتراض ها به نتیجه نرسد.

یکی از معلمان حاضر در محل درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان تنها نیروهای شرکتی دارای رشته تحصیلی مرتبط را جذب کرده است، گفت: این درحالیست که این معلمان با سابقه شش ماه تدریس جذب شده اند.

ظرفیت جذب معلمان پیش دبستانی کم است

وی با بیان اینکه معلمانی که امروز اعتراض دارند رشته های تحصیلی مرتبط و غیرمرتبط دارند، تصریح کرد: این معلمان سابقه تدریس پنج تا ۱۲ سال دارند و حتی با رشته تحصیلی مرتبط جذب نشده اند.

یکی دیگر از معلمان حاضر نیز با اشاره به اینکه ظرفیت جذب معلمان پیش دبستانی کم است، اظهار داشت: باید ظرفیت پذیرش و جذب معلمان پیش دبستانی بالا برود تا معلمان باسابقه دارای رشته های تحصیلی مرتبط جذب شوند.

گودرز کریمی فر مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع اعتراض معلمان پیش دبستانی در خصوص عدم استخدام معلمان پیش دبستانی اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه همه رشته های مرتبط تحصیلی با تدریس در مقطع پیش دبستانی به صورت حق التدریس جذب می شوند.

سهمیه اضافه داشته باشیم در رشته های غیر مرتبط هم جذب خواهیم داشت

وی با بیان اینکه برخی مدعی هستند که با رشته تحصیلی غیرمرتبط جذب شوند، تصریح کرد: این موضوع جزء سیاست های وزارت آموزش و پرورش نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با تاکید بر اینکه رشته تحصیلی معلمان در مقطع آموزش ابتدایی باید مرتبط باشد، افزود: اگر افراد دارای رشته های مرتبط جذب نشوند و سهمیه اضافی باقی بماند ممکن است در ماه های آینده مجوز جذب افراد با رشته های تحصیلی نیمه مرتبط داده شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر مجوز جذب ۵۸۰ نفر در حوزه تدریس پیش دبستانی در استان داده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان: مطیع قانون هستیم

کریمی فر با تاکید بر اینکه رشته های مرتبط برابر با شیوه نامه و طرح طبقه بندی مشاغل در رشته جنس هایی که نیاز داریم جذب می شوند، ادامه داد: هیچ استانی در کشور رشته های غیرمرتبط را جذب نکرده است.

وی با اشاره به اینکه جذب معلمان با رشته های غیرمرتبط تنها با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است، گفت: ما مطیع قانون هستیم و بر اساس قانون اعلام شده عمل می کنیم.