نقدی بر سخن «آقای فرماندار! ما را به خیر شما امیدها بود»

احسان صلاحی: ما زشت نیستیم تو صاحب نظر نه ای/ این خرده گیری از نظر کوته شماست زآنکس که نام خلق به گفتار زشت برد/ دوری گزین که از همه بدنامتر هموست (پروین اعتصامی) داشتن توان قلم زدن در برهه زمانی کنونی که جامعه بیدار و مردم بیشتر در پی استیفای حقوق شهروندی خویش هستند […]

ehsan-salahi

احسان صلاحی:
ما زشت نیستیم تو صاحب نظر نه ای/ این خرده گیری از نظر کوته شماست
زآنکس که نام خلق به گفتار زشت برد/ دوری گزین که از همه بدنامتر هموست
(پروین اعتصامی)
داشتن توان قلم زدن در برهه زمانی کنونی که جامعه بیدار و مردم بیشتر در پی استیفای حقوق شهروندی خویش هستند وظیفه نویسنده ها را سنگین تر می کند و نباید برای بزرگ کردن اسم خویش دست به تخریب شخصیت های حقیقی و تشویش افکار عمومی زد. قضاوت و شانتاژ سیاسی در مورد شخصیت حقوقی و فردی که دارای مقبولیت اجتماعی در بین خواص و عامه مردم یک منطقه است علاوه بر پیگرد قانونی که میتوان به آن پرداخت از نظر شرع و قوانین اسلام نیز امری باطل محسوب شده است:
امام صادق می فرمایند:
اگر کسى سخنى را بر ضد مومنى نقل کند و قصدش از آن، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از ولایت خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ ولى شیطان هم او را نمى پذیرد! (الکافی ج۲ ص ۳۵۸)
اما ذکر چند نکته ضروری می باشد:
– آقای بهرامی ما در کشوری زندگی می کنیم که زمانی یک کاندیدا و یک نامزد انتخاباتی با هر تفکری برنده رقابت می شود دیگر فقط نماینده آن طیف خاص نیست بلکه رئیس جمهور کشور هفتاد میلیونی می باشد و باید وظیفه خود را در قبال تمام مردم با هر تفکری به نحو احسنت انجام دهد و این امر در مورد دولت و مدیران آن نیز صدق می کند، دولت حزب نیست که فقط اصولگرا یا اصلاح طلب باشد و دولت طیف خاصی نیست و هدف آن خدمت به آحاد مردم می باشد اینکه چون دولت آقای روحانی توسط اصلاح طلبان حمایت شده و باید پس پیروزی مانند داعش به اعدام سیاسی سایر طیف ها بپردازد فکری باطل و کم خردانه است و از شما که ادعای نظریه پردازی سیاسی دارید این حرف ها بعید است.
– شما فکر کنم دچار مغلطه فکری شده اید آقای بهرامی بارها آقای محمدی با نوشتن مقاله های کوتاه در مطبوعات و سایت ها بر احقاق حقه حقوق شهروندی و آزادی بیان پافشاری نموده که متن آن ها با جستجو کوتاه در اینترت در دسترس است و نیاز به فرافکنی نیست. همچنین ایشان همچنان بر تفکرات خود البته در چارچوب نظام و خط امام و رهبر معظم انقلاب بوده و هستند و این حرف های شما در مورد تفکرات ایشان بی انصافی محض، تشویش افکار عمومی و سفسطه بیش نیست.
– در مورد NGO که ذکر کرده اید باز برای بسط افکار خود و اینکه با سیاه نمایی، افکار خود را به خورد خواننده دهید ایشان را مخالف سازمان های مردم نهاد معرفی کرده اید. اساس نهاد های مردم نهاد داشتن مجوز های قانونی و همکاری با مراجع قانونی و تجاوز نکردن از حدود قانونی می باشد و نباید موازی کاری وجود داشته باشد. در مورد شهرستان کوهدشت بسیار از زیر ساخت ها از ابتدای انقلاب بدان توجه نشده و شما همه ی آن را به پای کم کاری آقای محمدی ذکر کرده اید که جای بسی تعجب دارد یعنی در یک سال حضور ایشان در شهرستان کوهدشت می شد کمبود زیر ساخت های فرهنگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را یکباره انجام داد و ایشان انجام نداده اند؟؟؟
– شما آقای بهرامی در متن مشکلات شهرستان حضور ندارید با شانتاژ خبری از ایشان میخواهید فردی مخالف رسانه و هم اندیشی معرفی کنید که این بسط فکری شما نیز باطل است دلیل آن نیز هم جلسات متعدد ایشان با اصحاب رسانه و سایت های خبری شهرستان است.
– در مورد مسائل بهداشت شهرستان باید شورای شهری پاسخگو باشد هفته ای یک شهردار تعیین می کنند نه ایشان… که هرچند ایشان و حتی خود استاندار نیز با رفتار شهرداری شهرستان مخالفت کرده اند و به آن ها تذکر داده اند. در مورد آتش سوزی های اخیر هم آقای محمدی با غیرت و تدبیر مثال زدنی اتاق بحران را قلب حادثه تشکیل دادند و خود در راس امور بودند . ما کوهدشتی عادت داریم همیشه مثل سریال برره مهران مدیری دنبال مقصر و تخریب داشته های خود باشیم و هیچگاه واژه تشکر و دادن راهکار در کنار نقد منصفانه معنا نداشته است و همیشه دنبال مچ گیری هستیم.
در آخر:
به گفته رهبری معظم انقلاب انتقاد نباید همراه تخریب و سیاه نمایی باشد چون باعث یاس و نامیدی آحاد جامعه و تخریب چهره نظام می شود. ایشان می فرمایند: به نظر من، وظیفه همه است که به مسؤولان کشور کمک کنند و آنها را یارى نمایند.
بردار بهرامی من نیز مثل شما منتقد برخی مسائل( البته با توجه به رشته تحصیلی خود)هستم ولی از هرشاخه و بحثی صحبت نمیکنم ولی نباید با تشویش افکار عمومی و برای به کرسی نشاندن افکار خود به تخریب چهره های حقوقی مدیریتی بپردازیم چون انتقاد با راهکار همراه است نه با مچ گیری.
بنده بعنوان یک شهروند کوهدشتی لازم دانسته ام از عملکرد شخصیت حقوقی فرماندار مردمی و با تدبیر شهرستان کوهدشت جناب آقای محمدی دفاع کنم امیدوارم در تمام مطالب دوستان با نام شریف خود نظر دهند.

 

آقای فرماندار! ما را به خیر شما امیدها بود!