ظریف و اوباما با هم دست دادند!

«بلومبرگ»، بامداد هفتم مهر ماه گزارش داده است که این موضوع را یک مقام دولت آمریکا که نخواسته نامش فاش شود، تائید کرده است. برخی دیگر خبرنگاران حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله خبرنگار روزنامه «هاآرتص» نیز گزارش مشابهی از «دست دادن تاریخی» اوباما و طریف منتشر کرده‌اند. دیداری حتی کوتاه و «دست […]

۱۱۱۹۱۹_۶۴۱«بلومبرگ»، بامداد هفتم مهر ماه گزارش داده است که این موضوع را یک مقام دولت آمریکا که نخواسته نامش فاش شود، تائید کرده است.

برخی دیگر خبرنگاران حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله خبرنگار روزنامه «هاآرتص» نیز گزارش مشابهی از «دست دادن تاریخی» اوباما و طریف منتشر کرده‌اند.

دیداری حتی کوتاه و «دست دادن» وزیر خارجه ایران و رئیس‌جمهوری ایالات متحده، اتفاقی بی‌سابقه توصیف می‌شود.

روابط دیپماتیک ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۹ قطع شده و مقام‌های ارشد دو کشور نیز تا زمان دور تازه‌ی مذاکرات اتمی، دیداری در انظار عمومی نداشته‌اند.

دو سال پیش در جریان نشست همگانی سازمان ملل متحد، گفت‌وگویی تلفنی میان حسن روحانی و باراک اوباما رخ داد، که آن نیز در زمان خود «تاریخی» به شمار می‌رفت.

این گفت‌وگو در آغاز مراحل اولیه مذاکرات تازه اتمی میان ایران و شش قدرت جهانی انجام شده بود. مذاکراتی که در نهایت به توافقی ۲۳ تیر ماه در وین انجامید.

در دور تازه مذاکرات، وزیران خارجه ایران و آمریکا بارها با یکدیگر دیدار کردند.