دستاوردهای سفر استاندار به بخش کوهنانی

به گزارش خبرنگار کشکان، جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کوهنانی به ریاست جناب آقای مهندس بازوند استاندار محترم استان لرستان با حضور نماینده محترم مردم شهرستانهای کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر ملکشاهی ، مدیران کل استانداری ، اعضای شورای اداری استان ، شورای اداری شهرستان کوهدشت و شورای اداری […]

۴۳
به گزارش خبرنگار کشکان، جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کوهنانی به ریاست جناب آقای مهندس بازوند استاندار محترم استان لرستان با حضور نماینده محترم مردم شهرستانهای کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر ملکشاهی ، مدیران کل استانداری ، اعضای شورای اداری استان ، شورای اداری شهرستان کوهدشت و شورای اداری بخش در روز شنبه مورخ ۹۴/۶/۲۸ راس ساعت ۱۰ صبح در محل سالن جلسات بخشداری تشکیل و رسمیت یافت در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ،آقای محمدی فرماندار کوهدشت ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه خواستار توجه بیشتر به مناطق محروم خصوصا بخش کوهنانی شدند . در ادامه آقای یارمحمدی بخشدار کوهنانی گزارش کاملی از وضعیت موجود بخش ارائه نمودند. در این جلسه امام جمعه محترم بخش ، نماینده محترم شهرستان های کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات و نارسائی های بخش پرداختند و توجه ویژه مدیران استانی به بخش محروم و کمتر توسعه یافته ی کوهنانی را خواستار شدند . سپس مدیران کل استانی نظرات و پیشنهادات خود در خصوص کمک به توسعه و عمران بخش کوهنانی را مطرح نمودند . در پایان استاندار ارزشی و پرتلاش استان شعار دولت را ایجاد اشتغال دانستند و با تاکید بر اینکه باید زیرساختها فراهم گردد تا بتوانیم سرمایه گذاران را جذب کنیم مدیران استانی و شهرستانی را به تلاش بی وقفه در این عرصه دعوت نمودند ایشان با حمایت از کشاورزان حریم سد سیمره مدیران سد را به پاسخگویی و پرداخت مطالبات آنان بر اساس قانون ؛ وجدان و عرف ملزم نمودند.


IMG_20150919_233847

 و با جمع بندی نظرات و پیشنهادات حاضرین ؛ ماحصل جلسه را در ۲۰ مصوبه ذیل عنوان و بخشدار کوهنانی را ملزم به پیگیری مصوبات بصورت ویژه و ارائه نتایج حاصله به فرمانداری کوهدشت نمودند.

۱-مقرر گردید اداره کل راه و شهرسازی استان ۵ کیلومتر درسال ۹۴ و ۷ کیلومتر در سال ۹۵ از جاده منطقه وزکور را آسفالت نمایند . همچنین با توجه به تعهدات قبلی نسبت به آسفالت ۸ کیلومتر از جاده زیرتنگ سیاب تا پایان آبان ماه اقدام نمایند .

 ۲-مقرر گردید مقدار ۵۰۰ متر از جاده خسروآباد به کت کن و پای آستان که نیاز به عملیات راه شکافی دارد در سال ۹۴ زیرسازی و بیس آن انجام گیرد.

۳-مقرر گردید اداره کل راه و شهرسازی  نسبت به تعریض جاده کوهنانی از کارخانه گچ تا ۳۰۰ متر بعد از پل روستای پشم  اقدام نماید ضمنا مبلغ یک میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ توسط استانداری محترم تامین  می گردد لازم به ذکر است تعریض پل روستای پشم جزء پروژه مورد نظر می باشد . عملیات آغاز پروژه ابتدای آبان می باشد .

۴-مقرر گردید مبلغ ۸۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال جهت حل مشکل پروژه آبرسانی گرخشاب توسط اداره کل امور آب استان  در وجه فرمانداری کوهدشت پرداخت و فرماندار محترم مقدمات تکمیل پروژه را ظرف مدت یکماه فراهم نمایند .

۵-مقرر گردید مطالعات مرحله دوم سد خسرو آباد توسط اداره کل امور آب استان از هفته ی آینده آغاز گردد .

۶-مقرر گردید در خصوص حل مشکل آب شرب منطقه ی وزکور تا ۲۰ روز آینده شرکت آبفار استان نسبت به آغاز عملیات حفر یک حلقه چاه آهکی در نزدیکی روستای چله بان اقدام نمایند .

۷-مقرر گردید از روز دوشنبه مورخ ۹۴/۶/۳۰ درمانگاه مرکز شهر کوهنانی بصورت شبانه روزی انجام وظیفه نماید بصورتی که در ساعات غیر اداری حداقل یک نفر نگهبان، یک نفر پرستار و یک پزشک در مرکز حضور و پاسخگوی ارباب رجوع باشند . همچنین مقرر گردید اداره مخابرات نسبت به واگذاری خط تلفن، مهندس نصیری تامین اعتبار آسفالت جاده درمانگاه و اداره برق تامین روشنایی معابر منتهی به درمانگاه تا یکماه آینده اقدام نمایند .

۸-مقرر گردید عملیات گاز رسانی توسط شرکت گاز استان به ۱۴ روستای بخش کوهنانی تا پایان سال ۹۴ آغاز گردد .

۹-مقرر گردید اداره کل نوسازی مدارس استان در سال ۹۴ نسبت به ساخت ۶ باب مدرسه با پیشنهاد رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ی کوهنانی اقدام نمایند .

۱۰-مقرر گردید در خصوص ساختمان آتش نشانی شهرداری که اداره کل ورزش و جوانان ادعای مالکیت آن را دارد بر اساس اسناد مالکیت در بخشداری کوهنانی موضوع حل و فصل گردد .

۱۱-مقرر گردید مشکل سالن ورزشی بخش در جلسه ای با حضور فرماندار، مدیرکل ورزش و جوانان، امام جمعه، نماینده شورای شهر و بخشدار تا یک ماه آینده مورد بررسی قرار گیرد و نتایج حاصله به استانداری منعکس گردد . همچنین مقداری وسایل و تجهیزات ورزشی در اختیار تربیت بدنی بخش قرار داده شود .

۱۲-مقرر گردید جهت ساخت طبقه ی دوم مسجد النبی (ص) دفتر فنی استانداری تا ۱۵ آینده  از محل مورد نظر بازدید و مقدار اعتبار مورد نیاز را  پیش بینی و استانداری محترم مساعدت لازم را بعمل آورند .

۱۳-مقرر گردید اداره کل ثبت احوال نسبت به استقرار اداره ثبت احوال در بخش اقدام بصورتی که ساختمان آن توسط بخشداری مهیا و اداره کل مخابرات زیرساختهای مخابراتی و تلفنی آن را آماده نماید .

۱۴-مقرر گردیددر خصوص مشکلات کشاورزان حریم سد سیمره با مسئولین سد ، کمیته ای متشکل از فرماندار،دادستان،ثبت اسناد،نماینده کشاورزان و نماینده حقوقی سد تشکیل گردد و نتایج حاصله به استانداری منعکس گردد .

 

۱۵-مقرر گردید اعتبار لازم جهت پوشش شبکه ی دیجیتال از محل سهم شهرستان و ماده ۱۸۰ تامین گردد .

۱۶-مقرر گردید در صورت واگذاری زمین بصورت رایگان استانداری نسبت به ساخت ساختمان بخشداری و یک باب منزل مسکونی جهت سکونت بخشدار ظرف مدت ۲ سال اقدام نماید .

۱۷-مقرر گردید جلسه ای با حضور اداره کل جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و بنیاد مسکن تا یکماه آینده در خصوص جانمایی اسکان روستاهای رودبار تشکیل و نتیجه آن ابلاغ گردد .

۱۸-مقرر گردید بنیاد مسکن استان کلیه روستاهایی که افق ۱۰ ساله ی طرح را سپری نموده اند تا پایان سال ۹۴ نسبت به بازنگری و توسعه حریم آنها به صورتی که اهالی بتوانند در روستا سکونت داشته باشند اقدام نماید.

۱۹-مقرر گردید در خصوص تغییر کاربری مطابق تبصره ۱ ماده ۱ و تسریع آن توسط اداره کل جهاد کشاورزی استان موضوع در کمیته ی برنامه ریزی استان مطرح و تصمیمات لازم جهت کمک به روستائیان و ماندگاری آنها در روستاها اتخاذ گردد .

۲۰-مقرر گردید جهت آسفالت بلوار شهر کوهنانی در صورتی که قیر آن توسط شهرداری تامین گردد اعتبارات آن توسط استانداری تامین گردد .

 IMG_20150919_233851

IMG_20150919_233841

IMG_20150919_233844